6596
Sök

Pass för 2åring för resa till Finland.

3 182 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
ska till finland i några dagar men ungen har inget pass eller liknade behövs det till en 2åring när man ska till finland.

2 271 Inlägg
2 augusti 2010
Behöver väl inget pass i norden? om inte flygen vill ha det ändå?
Jag har dock aldrig visat pass när jag åkt till Finland.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 augusti 2010
Inte f*n behöver man pass när man åker till finland??

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 921 Inlägg
2 augusti 2010
Nordiska medborgare behöver inte pass för att resa till Finland.

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 augusti 2010
Jag har rest till finland varje år så länge jag kan minnas och jag är 19 snart. ALDRIG visat pass big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Seg bôvel
322 Inlägg
2 augusti 2010
http://www.tallinksilja.com/sv/mainMenu … ndvisa.htm
http://www.vikingline.ax/braattveta/identitetsbevis.asp

Inget krav på pass.
Både Silja och Viking vill dock att resenärerna skall kunna legitimera sig.

Sedan är det ju frågan hur stor risken är att bli kontrollerad. Risken att inte få åka med torde väl vara obefintlig.
Åkte själv över i juli, behövde varken visa pass, legitimation, registreringsbevis eller liknande. smile

3 182 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
oki inte jag heller men ungen har inget alls som siger vem hon är.

Smålänning
7 887 Inlägg
3 augusti 2010
Ska vara samma som i sverige att det räcker med att du säger vem ungen är.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
3 augusti 2010
Är man medborgare i ett land i EU så får man nästan
röra sig lite var man vill utan pass (beroende på lokala regler iofs).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/Schengenzone.svg/560px-Schengenzone.svg.png

Från Wikipedia:

"Gränsposter och kontroller har tagits bort mellan de medlemsstater som utgör Schengenområdet.[3]  Ett gemensamt visum tillåter turister och andra besökare att få tillgång till området. Innehavare av uppehållstillstånd i ett av Schengenländerna åtnjuter även friheten att resa till andra Schengenländer under en period på upp till tre månader. Trots friheten från gränskontroll inom Schengenområdet krävs någon typ av legitimation, i form av pass eller nationellt id-kort, för legitimering vid exempelvis flygplatser och hotell. I en del EU-länder såsom Belgien och Frankrike behöver invånarna ha nationella id-kort inrikes, och för dem blir Schengenområdet ett område utan särskilda krav på resehandlingar. I andra länder såsom Sverige och Danmark finns traditionellt inte nationella id-kort. Även EU-länder utanför Schengensamarbetet accepterar nationella id-kort som giltig legitimation istället för pass.[4] Det kan hända att det trots det krävs pass för att komma ut ur Schengenområdet till dessa länder.[5]"

Sök