Till er som kör högerstyrt, Har ni nån gång backat in i parkeringar,mcdrive och sånna ställen?

PerfectionR Japanese Engineering
3 augusti 2010 · 690 Inlägg

Åkte runt med min kompis i hans trimmade S60 T5 så kommer det en Supra förbi då börja man tänka hur det är att köra högerstyrt men det har diskuterats flera gånger ser jag så jag undrar om ni som kör högerstyrt som vardagsbil backar ni in i parkeringar, Mcdrive osv?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Tom Darth Vader
3 augusti 2010 · 1 644 Inlägg

Själv skämtar jag och mina vänner en del om det, men jag skulle nog aldrig göra det. I min "lilla" högerstyrda bil så kan jag nog sträcka mig om det skulle behövas. Men hittills har jag inte hamnat i en sådan situation utan en passagerare i bilen tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Tias88 OEM Rox
3 augusti 2010 · 245 Inlägg

Jag kör högerstyrt på jobbet, och det går ju utmärkt att sträcka sig igenom bilen.. prova själv tongue

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
AnesN Bilmekaniker
3 augusti 2010 · 805 Inlägg

jag har backat för att jävlas :p

PorscheJezzica
3 augusti 2010 · 415 Inlägg

Varför skulle vi backa in i parkeringar? smile McDrive kön är dock liiite jobbigare...  Inga problem alls att köra höger. Folk snackar om att det är livsfarligt att köra om osv men dem har ingen aning!!!
Du ser ju trafiken från högra sidan istället innan du går ut och gör omkörning! big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
j0nas Lastbilschaffis
3 augusti 2010 · 811 Inlägg

kompisen Noki här på garaget har backat in med sin skyline iaf smile sen att köra högerstyrt är inget speciellt egentligen tycker jag smile  (och den vanligaste frågan man får som ägare av högerstyrd bil)

att köra om bilar är inget större problem men lastbilar är lite krångligare så där får man hitta lite knep eller egen teknik smile

attackhamster
3 augusti 2010 · 475 Inlägg

att inte kunna åka in på mcdonalds och dyligt ser jag som en fördel.. få då äter man faktiskt mer hemma smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
3 augusti 2010 · 559 Inlägg

Håller med Tias88, inga problem, bara sträcka sig över till vänstersidan. Kör också högerstyrt på jobbet. Var lite skumt den första kurvan och korsningen men annars märks det knapp på vilken sida man kör på.

Mvh Thomas
sir_daniel www.kudoz.se
3 augusti 2010 · 3 802 Inlägg

jag kör in som vanligt med mina högerstyrda bilar, bara o sträcka sig ut

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
PerfectionR Japanese Engineering
3 augusti 2010 · 690 Inlägg

Verkar som att alla sträcker sig ut det är ju bra måste testa köra högerstyrt nån gång, Men vore kul om man backa in smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Stefan Varberg Supraman
3 augusti 2010 · 2 300 Inlägg

Jag backar genom mcdrive och dyl.
Det e bekvämast och de får alltid någon att skratta. smile

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
ZonaX Svetsare
3 augusti 2010 · 3 150 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Jag backar genom mcdrive och dyl.
Det e bekvämast och de får alltid någon att skratta. smile

Haha, snälla filma det nästa gång?  big_smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Janneutanb
3 augusti 2010 · 7 271 Inlägg

ZonaX skrev:

Stefan Varberg skrev:
Jag backar genom mcdrive och dyl.
Det e bekvämast och de får alltid någon att skratta. smile

Haha, snälla filma det nästa gång?  big_smile

Iofs inte högerstyrt men han backade iaf.
https://www1.garaget.org/archive/18/17038/50442/50442-494957.jpg
En kompis till mig big_smile

MilleN
3 augusti 2010 · 9 108 Inlägg

Det var någon som sa till mig en gång att om man har högerstyrd bil, har man oftast en snygg brud i passagerarsätet som beställer åt en roll

IceEyes Varningar: För många..
3 augusti 2010 · 2 552 Inlägg

Jag brukar alltid backa genom driven trots vänsterstyrt. Varför? Tja, alltid retar det någon smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Doluck
3 augusti 2010 · 33 Inlägg

MilleN skrev:
Det var någon som sa till mig en gång att om man har högerstyrd bil, har man oftast en snygg brud i passagerarsätet som beställer åt en roll

Ha ha ha smile
Kan bara instämma med er som säger att köra högerstyrt är ju inga som helst problem!
Hamnar man bakom en lastbil så får man antingen backa av lite eller ha en passagerare som man litar på smile

Volvo XC70 "Classic Summum Pro" (2016)
Jlmmy
3 augusti 2010 ·

Funkar utmärkt, flickan sköter snacket så enkelt äre! big_smile

Janneutanb
3 augusti 2010 · 7 271 Inlägg

MilleN skrev:
Det var någon som sa till mig en gång att om man har högerstyrd bil, har man oftast en snygg brud i passagerarsätet som beställer åt en roll

Beror väl lite på...
Med min bil t ex skulle jag kunna få vilken "brud" som helst, mellan 14 och 16år....

wallbeeek
3 augusti 2010 · 87 Inlägg

En polare till mig gjorde det med sin micra! hmm
http://www.garaget.org/video/g3ty6vt3g1yg

Senast redigerat av wallbeeek (3 augusti 2010)

Classic
dundersmurfen smurfidunder
3 augusti 2010 · 327 Inlägg

Klart, det är ju jobbigt att sträcka sig...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang