Volvo 360 Driftiing bygge till sommarn 2011

Fogskumracing
16 november 2010 · 42 Inlägg

bygg eller beställ ett nytt grenrör så du får turbon lite upp ur huven det vore ballt:P

DeFlo
16 november 2010 · 514 Inlägg

Fogskumracing skrev:
bygg eller beställ ett nytt grenrör så du får turbon lite upp ur huven det vore ballt:P

Nja hittade denna som jag ska försöka göra en kopia av smile
https://www1.garaget.org/archive/133/132616/199637/199637-1867795.jpg
http://www.garaget.org/?car=199637&image=1867795

BMW = Bil Med Wasakredit
Åkeson Åkeson
17 november 2010 · 59 Inlägg

Tjenare!

Du kanske redan sett mitt projekt på 300power? Men tänkt o sälja mitt spec. byggda turbogrenrör om det skulle vara något för herrn annars? Jag har byggt de för o passa min 360, så din "lilla" turbo och även min stora får plats på ett bra sätt ..om du vill uppgradera dig någon gång framöver smile

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3064.840
en bit ner på den sidan finns grenröret smile

Mvh Filip
//400hk+ 360

Volvo 360 EtanolTurbo "440Whp 610Wnm" (1988)
falkon93
25 november 2010 · 343 Inlägg

hur går de?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
DeFlo
1 december 2010 · 514 Inlägg

falkon93 skrev:
hur går de?

Har varit fullt upp på jobbet för tillfället så det har inte blivit mycket nu sen sist men det kommer smile

BMW = Bil Med Wasakredit
Super_motard good riddance... fuck you!
1 december 2010 · 36 Inlägg

Kul med ännu ett 360 bygge cool

Senast redigerat av Super_motard (1 december 2010)

Volvo 360 "Citronen" (1988)
RaggeRaggsocka
2 februari 2011 · 178 Inlägg

Jäla läckert projekt asså! Coolt att du satsar även fast budgeten inte är den fetaste, det leder ofta till kul och uppfinningsrika lösningar.
Lycka till med Driftingen!

BMW E30 320Ik "327 Turbo" (1988)
DeFlo
2 februari 2011 · 514 Inlägg

RaggeRaggsocka skrev:
Jäla läckert projekt asså! Coolt att du satsar även fast budgeten inte är den fetaste, det leder ofta till kul och uppfinningsrika lösningar.
Lycka till med Driftingen!

Tack smile
Nu har det dock stått stilla ett tag p.g.a all snö...
Men men jag har ett datum då bilen måste vara klar.
www.gasfot.se 28 Maj

BMW = Bil Med Wasakredit
evo_krolle BMR
18 februari 2011 · 1 513 Inlägg

höger motor fäste stum monterar du för att göra de enkelt räcker man får upp motorn lite gran så kan org fäste användas

RobinS2
2 mars 2011 · 1 067 Inlägg

Blir garanterat Skitkul det här! smile men det där med att det går att svetsa i gjutjärn är inget jag rekommenderar eftersom materialet du tillsätter när du svetsar expanderar inte lika mkt som gjutjärnet gör och då kommer det nästan 100% spricka.. Tänk dig själv ett grenrör det blir glödgat / kallt / glödgat/ kallt och två material som expanderar olika.. Har hört nått om att man kan värma upp materialet innan man svetsar så minskar risken men är inget jag vet något om bara något jag hört smile lycka till med bygget mvh Robin

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
DeFlo
2 mars 2011 · 514 Inlägg

RobinS2 skrev:
Blir garanterat Skitkul det här! smile men det där med att det går att svetsa i gjutjärn är inget jag rekommenderar eftersom materialet du tillsätter när du svetsar expanderar inte lika mkt som gjutjärnet gör och då kommer det nästan 100% spricka.. Tänk dig själv ett grenrör det blir glödgat / kallt / glödgat/ kallt och två material som expanderar olika.. Har hört nått om att man kan värma upp materialet innan man svetsar så minskar risken men är inget jag vet något om bara något jag hört smile lycka till med bygget mvh Robin

Har fått tips om att jag ska gänga och skruva dit skruvar så ska det göra susen.
Men nu ska man bara komma igång igen tongue har stått stilla ett tag nu pga nytt jobb plus att bruksbilen ska besiktigas snart och massor och göra innan dess.
Men det ska nog bli klart i tid ändå. Dock är man lite nervös över att man aldrig testat på rwd på riktigt än "740 sugis räknas inte" men det ska nog inte vara några problem "hoppas jag ifal".

BMW = Bil Med Wasakredit
DeFlo
2 mars 2011 · 514 Inlägg

haha fan vad jag skjuter fram projektet hela tiden. Men men äh har inte bråttom det ska nog bli klart.

BMW = Bil Med Wasakredit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang