Sinus Live SL-A1500v2 eller DLS CAD 1000 (Vad rekomenderas)

Alvila
4 augusti 2010 · 130 Inlägg

Som topic lyder vilket rekomenderas?

Sinus Live SL A1500 v2
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … 8SLA1500V2

DLS CAD 1000
http://www.dls.se/econtent/files/40/cad1000swe.pdf

Nissan Primera "Black Unique edit." (1997)
Landstrom
4 augusti 2010 · 451 Inlägg

DLS steget alla dagar. Sinus Live steget är skit om jag ska vara ärlig.

M_icke_
4 augusti 2010 · 3 466 Inlägg

Varför just ett CAD1000? Det har ju inte tillverkats på 4-5år eller vad det är, satsa på efterföljaren, CAD11 eller CAD15 istället..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Frippe_L Gladen Audio
4 augusti 2010 · 2 388 Inlägg

M_icke_ skrev:
Varför just ett CAD1000? Det har ju inte tillverkats på 4-5år eller vad det är, satsa på efterföljaren, CAD11 eller CAD15 istället..

Hittat nåt begagnat till bra pris nära sig?

Hellre DLS än sinus helt klart.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Alvila
5 augusti 2010 · 130 Inlägg

M_icke_ skrev:
Varför just ett CAD1000? Det har ju inte tillverkats på 4-5år eller vad det är, satsa på efterföljaren, CAD11 eller CAD15 istället..

Har CAD 1000 för nuvarande, that´s why smile

Nissan Primera "Black Unique edit." (1997)
PH_
5 augusti 2010 · 310 Inlägg

Jag vet inte med Sinus steget men CAD stegen från DLS är digitala och har mycket bättre verkningsgrad än konventionella steg. Sen skulle jag ärligt talat inte få för mig att köpa något annat om jag redan hade ett CAD 1000. Det är 1ohm stabilt. Satsa på basar så du kan utnyttja stegets fulla potential istället.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
M_icke_
5 augusti 2010 · 3 466 Inlägg

Har du redan ett CAD steg så behåll det, tycker inte att du ska byta ner dej till ett SL..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Bamse940Ltt
7 augusti 2010 ·

Absolut DLS steget, som sagts innan du byter ner dig.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 augusti 2010 · 13 746 Inlägg

PH_ skrev:
Jag vet inte med Sinus steget men CAD stegen från DLS är digitala och har mycket bättre verkningsgrad än konventionella steg. Sen skulle jag ärligt talat inte få för mig att köpa något annat om jag redan hade ett CAD 1000. Det är 1ohm stabilt. Satsa på basar så du kan utnyttja stegets fulla potential istället.

det där är en smak sak men jag föredrar analoga stegen före dom digitala

även om jag har 2st cad11 steg
vet att många andra upplever samma sak..ett analogt steg verkar spela bättre på något skumnt sätt
fast det borde vara raka motsatsen

är inne på mitt 7:e digitala monoblock och haft ett antal analoga och dom analoga har alltid låtit bättre

sen om det beror på att man blivit kräsnare eller vete tusan

har 2st analoga mac audio concrete 2.400 steg som jag sparat så någon gång när orken finns ska jag jämföra dessa mot dls cad11 stegen

hittils har jag inte haft ett steg som spelar renare och hårdare än mitt gamla lanzar optidrive 50c ett riktigt hedenhös steg dock spelade detta inte högst men mest kontrollerat men så var det ett äkta klass A steg som kostade 16K nytt på den tiden

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
AndrAAx
7 augusti 2010 · 742 Inlägg

Jag tycker att man upplever inte klippningen i ett analogt steg lika mycket som ett digitalt steg. När ett digitalt steg klipper tycker jag det hörs mer och låter illa, men det hörs inte lika väl på ett analogt steg tycker jag. Kan vara så att ett analogt steg har längre till max effekt när det har börjat dista än ett digitalt? Men det är min tycke!

Självklart DLS!

Senast redigerat av AndrAAx (7 augusti 2010)

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
PH_
8 augusti 2010 · 310 Inlägg

Growe skrev:

PH_ skrev:
Jag vet inte med Sinus steget men CAD stegen från DLS är digitala och har mycket bättre verkningsgrad än konventionella steg. Sen skulle jag ärligt talat inte få för mig att köpa något annat om jag redan hade ett CAD 1000. Det är 1ohm stabilt. Satsa på basar så du kan utnyttja stegets fulla potential istället.

det där är en smak sak men jag föredrar analoga stegen före dom digitala

även om jag har 2st cad11 steg
vet att många andra upplever samma sak..ett analogt steg verkar spela bättre på något skumnt sätt
fast det borde vara raka motsatsen

är inne på mitt 7:e digitala monoblock och haft ett antal analoga och dom analoga har alltid låtit bättre

sen om det beror på att man blivit kräsnare eller vete tusan

har 2st analoga mac audio concrete 2.400 steg som jag sparat så någon gång när orken finns ska jag jämföra dessa mot dls cad11 stegen

hittils har jag inte haft ett steg som spelar renare och hårdare än mitt gamla lanzar optidrive 50c ett riktigt hedenhös steg dock spelade detta inte högst men mest kontrollerat men så var det ett äkta klass A steg som kostade 16K nytt på den tiden

Jo absolut. Det är en ju en brutal skillnad på vad som definieras som "bra" enligt någon norm och vad man personligen upplever som bra. Jag är helt med på ditt resonemang.

Värme och karaktär i ljudbilden är inte att förakta. Jag gillar själv att lyssna på musik med en gammal 70/80-tals anläggning. Akai förstärkare, Sansui högtalare och gamla rock/hårdrocks vinyler på skivtallriken, nothing fancy men grejerna är i bra skick, kraftfulla och lämnar ett ljud som iaf jag finner mycket angenämt. Sen kan jag ju inte påstå att anläggningen är anpassad för modern basa tills det rasar musik, men det drabbar ju o andra sidan ingen med bra musiksmak. wink

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
M_icke_
8 augusti 2010 · 3 466 Inlägg

AndrAAx skrev:
Jag tycker att man upplever inte klippningen i ett analogt steg lika mycket som ett digitalt steg. När ett digitalt steg klipper tycker jag det hörs mer och låter illa, men det hörs inte lika väl på ett analogt steg tycker jag. Kan vara så att ett analogt steg har längre till max effekt när det har börjat dista än ett digitalt? Men det är min tycke!

Självklart DLS!

Vitsen är att steget inte ska klippa alls.. och disten vill man verkligen inte ha på halv effekt!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
dbjanoz
8 augusti 2010 · 1 785 Inlägg

Alvila skrev:
Som topic lyder vilket rekomenderas?

Sinus Live SL A1500 v2
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … 8SLA1500V2

DLS CAD 1000
http://www.dls.se/econtent/files/40/cad1000swe.pdf

Utan tvekan DLS!

Att välja mellan dessa steg är som att välja mellan att bränna händerna på spisen eller ha vantar på sig en vinter dag.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang