3407
Sök

Ni som fått bilar låsta samt admin

270 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
!!!!
Senast redigerat av Minium (8 augusti 2010)

Supraman
2 300 Inlägg
4 augusti 2010
skalman1 skrev:
Jag fick farsans bil låst, men jag har full förståelse för det. Den är nämligen bara ett tomt skal just nu, anledningen till att jag lade upp den var att en annan medlem ville se bilder på den.

No hard feelings!  smile

Finns många som lägger upp bilar som inte är dess egna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

945 Inlägg
4 augusti 2010
Undrar varför HAMILTON raderade sitt inlägg ganska direkt efter han postade det som inlägg nr:2 i tråden.
Nej nu börjar det gå mot sitt avslut tack och lov känns det som. smile

Jag fick min Passat låst en gång. Argumentet löd att jag inte hade fyllt i någon info om den. Sant.
Hade iofs glidit igenom några månader med tomma fält hehe. Fyllde i och fick den upplåst dagen efter.

volvolover
667 Inlägg
5 augusti 2010
jag fick min låst oxå en gång för några månader sedan, och det var för att den va "ointressant och dåliga bilder mm, ändå ja hade tagit bilder med en systemkamera.. sen tog ja nya bilder med en annan kamera och de hjälpte inte heller så ja försökte redigera bilderna till ännu ljusare och tydligare men nä.. så den låstes och sen sket ja i det och lät den va tongue men efter en månad tror ja så testade ja igen och då gick det big_smile
ändrade även lite info om den.. men ja tyckte det var ganska orättvist då de finns många andra 740 som har betydlig mkt mindre info och sämre bilder ..

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

1 534 Inlägg
5 augusti 2010
de är ju antagligen skit som ingen vill se iallafall?

3 182 Inlägg
5 augusti 2010
fick min föra ascona B låst 2 gånger. fattar inte varför den va i väldigt bra skick och det finns dom asconor som är värre.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 augusti 2010
Minium skrev:
Hej undrar bara om ni som fått bilar låsta vet varför och förstår det?
Berätta gärna och admins får gärna kommentera oxå.
Själv har jag fått 2 bilar låsta för all framtid p.g.a. dåligt skick/ointressant trots att jag angett att dom skall göras iordning, kan väl hålla med om att dom hamnat fel då men att dom aldrig mer är välkomna?
Skriv och berätta.

Asså LÄS REGLERNA! det står klart och tydligt att "objekt inte får läggas upp(bara vissa undantag)" och om du ska göra iordning dem så måste det betyda att dem är i behov av att fixas på något sätt, alltså är det objekt???

Så tolkar jag det hela, jag la inte ens upp min bil förens den var klar för att visas upp här. vem vill se en 100% original 960? det ser man ju inte varje dag på parkeringar....

Sen kommer du att få lägga upp dina bilar här när dem är klara, vad den regeln betyder är att du inte får lägga upp bilen igen i nuvarande skick/utförande.

Tänk om alla hade läst reglerna innan dem börjar kasta bajs...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 augusti 2010
Minium skrev:
Hej undrar bara om ni som fått bilar låsta vet varför och förstår det?
Berätta gärna och admins får gärna kommentera oxå.
Själv har jag fått 2 bilar låsta för all framtid p.g.a. dåligt skick/ointressant trots att jag angett att dom skall göras iordning, kan väl hålla med om att dom hamnat fel då men att dom aldrig mer är välkomna?
Skriv och berätta.

Vad för bil var den?
En vanlig svensson bil är väldigt ointressant att se på :S

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Muttley
5 augusti 2010
fan tog alla moderatorer semester? Chrizz har ju en tråd som är 100% rak http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30235

Men ändå har denna levt i ett dygn.
Ts acceptera de helt enkelt, de är inte mycket att göra åt om de inte vill ha din bil uppe.
Sen läs reglerna lite mer i med du inte verkat skriva så mycket i forumet så blir de toppen.

smile

1 948 Inlägg
5 augusti 2010
Okej, din bil har spojler, vinge och andra lampor. Men hur är skicket??? är det en rosthög, eller ser den ut som en pundarbil i skicket så hjälper det inte att man kastar på lite tillbehör...

Jag har haft 2 st bilar uppe på garaget, ingen av dem är något utställningsmonster. Faktum är att min andra bil bara var en golf gti som var sänkt.

Riktlinjer jag följer.

1. ha en bil som ser fräsch ut, inte bara stajla något skrot. Och är det uppenbart att bilen är ett objekt där alla delar inte är lackade(men sitter på) så är det fortfarande ett objekt. Finns projekt uppe men g.org bestämmer vilka objekt som är intressanta nog att få läggas upp.

2. Seriös presentation med bra bilder och mycket information.

3. Bilder, inga bilder i mörkret osv. Utan ut och ta några seriösa kort på bilen där du lägger lite tid på att få det snyggt. Givetvis lånar du kamera till detta om du inte har någon själv. Mobilkamera duger inte(jag vet) får vara en jävla bra mobil i så fall.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 augusti 2010
Min bil blev låst då rapportören tyckte att det var dålig kvalité på bilden trots att den är fotograferad i vanligt vinterljus.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 augusti 2010
Minium skrev:
Och bilen ifråga är en 240 med frontspoiler, Grp A vinge, baklampor m. vit blinkers, vita blinkers fram.
Det fanns visserligen bilder av bilen där den var isärtagen men även bilder där den sitter ihop så?

Men det är väl inte så intressant att se en 240 med lite saker påklistrade? ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Muttley
6 augusti 2010
Minium skrev:
Måste tyvärr lägga mig diskutionen igen då.
Nej men om du inte tycker det Thunderbird88 då går ju 80 % av alla bilar här bort enligt dig eller?
Eller om vi kollar t.ex. på Aceshighs 960 med nederkanten lackad då?
Han tycker ju uppenbarligen att den intressant men det gör kanske inte du?
Alla här kan väl inte tycka om precis samma saker för då skulle vi ju ha samma bil 35k gånger istället och hur intressant e det?

köp garaget av kriss då och lägg upp vad fasen du vill istället för att starta trådar som gick ut på enbart gnäll.

1 948 Inlägg
6 augusti 2010
Minium skrev:
Måste tyvärr lägga mig diskutionen igen då.
Nej men om du inte tycker det Thunderbird88 då går ju 80 % av alla bilar här bort enligt dig eller?
Eller om vi kollar t.ex. på Aceshighs 960 med nederkanten lackad då?
Han tycker ju uppenbarligen att den intressant men det gör kanske inte du?
Alla här kan väl inte tycka om precis samma saker för då skulle vi ju ha samma bil 35k gånger istället och hur intressant e det?

Precis! det är inte mängden moddar som räknas... jag ville bara kolla så att du inte gjorde som en annan snubbe för ett par månader sen. Han startade trådar och smutskastade moderatorer och dylikt, och tyckte att hans bil var minsannstylad o den skulle få vara med.

Det visade sig vara världens skabbigaste 745 med addon paket och turbo fälgar, bilen var också riktigt skitig på bilderna han tog.

... men om din bil nu är så fin som du säger, så får du prova igen, fast med riktigt sjyssta bilder och presentation.
Senast redigerat av AcesHigh666 (6 augusti 2010)

12 086 Inlägg
6 augusti 2010
Om man inte äger bilen man lägger upp ska inte det framgå i infotexten?

Jag antar att xc90in inte är din då du tjurar över en rostig 240?

54 Inlägg
7 augusti 2010
Tycker det är onödigt med att låta tusentals användare ladda upp sina 740is..

Dels för att det belastar databasen onödigt mycket samtidigt som alla på garaget vet hur en sketen 740 ser ut.. Och alla Volvo 740is här på garaget ser i princip likadana ut....

Slöseri på trafik på internet...

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 augusti 2010
Nebelwerfer skrev:
Tycker det är onödigt med att låta tusentals användare ladda upp sina 740is..

Dels för att det belastar databasen onödigt mycket samtidigt som alla på garaget vet hur en sketen 740 ser ut.. Och alla Volvo 740is här på garaget ser i princip likadana ut....

Slöseri på trafik på internet...

Själv känner jag även till hur Volvo S60 ser ut och alla dessa Supror med samma utseende, varför får dom använda den dyrbara databasens plats? roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

270 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Om man inte äger bilen man lägger upp ska inte det framgå i infotexten?

Jag antar att xc90in inte är din då du tjurar över en rostig 240?

Haha ja men då antar du alldeles rätt för den står ju på min sambo, iofs har vi ju gemensam ekonomi och jag står för 2/3 av våra inkomster men nej min e den ju inte.......
Tänker mig att jag antar att BMW inte är din då eftersom du skruvar med en rostig Maxima hehe.

Diesel är det enda rätta!
229 Inlägg
9 augusti 2010
Jag har fått alla mina gamla bilar låsta och den nurvarande, fattar mig inte på garaget..

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
9 augusti 2010
knutzon skrev:
Jag har fått alla mina gamla bilar låsta och den nurvarande, fattar mig inte på garaget..

Har du lagt upp snygga bilar med bra bilder tagna med en vettig kamera?

Sök