3902
Sök

Bygga eget oljetråg. någon som vet vad man ska tänka på när man bygger ett?

46 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
hej jag har en volvo 245a med en vanlig slö B230 i och jag har en BMW M30b25 motor liggandes så jag tänkte att ja skulle slänga i den motorn i volvon men problemet är att oljetråget på bmw motorn  har sin "sump" mitt under motorn och ja skulle då behöva bygga ett eget oljetråg med "sumpen" längst bak på motorn för att det inte ska ligga på framvagnsbalken.

så jag undrade om någon har några tips och vad man ska tänka på när man bygger ett eget oljetråg så att man inte tappar oljetryck och såna grejjer..

gärna dela med sej bilder ifall någon har byggt ett eget oljetråg och har bilder på det.

Mvh Micke
Senast redigerat av M-Lundqvist (12 augusti 2010)

Idrott luktar svett , Sport luktar bensin

337 Inlägg
6 augusti 2010
problemet hamnar väl på mängden olja du ska ha med ett nytt tråg. med sumpen antar jag att du menar tratten som suger upp oljan. som sagt den suger ju upp oljan så du ska nog inte få några problem där om du inte moddar sönder den helt. men du får ju nog räkna ut hur mycket olja det ska vara i. gör inte för lång/kort oljesticka då får du problem :-/

P o r s c h e
1 700 Inlägg
6 augusti 2010
beror ju lite på vad du ska göra också, men misstänker att det blir lite buskörning wink Skvalpplåtar är inte dumt att bygga in i så fall. Och bygg gärna tråget brett, då rymmer det samma mängd olja men med en mindre nivåvariation, vilket kan vara bra om man får lite förluster eller så wink

Sök