Lampa 744- 88

marcussomfan
6 augusti 2010 · 467 Inlägg

När jag har lampan på första hacket ( 0 ) så lyser bara possljuse, när jag vrider ett hack åt höger lyser bara poss ljuse. när jag vrider ett hack till till höger lyser possljuse+ vanliga.


Vad är felet ?

Jag vill kunna ha vanliga bara.

Mvh

Baxtr Leg. nöt
6 augusti 2010 · 460 Inlägg

Det är standard/original att possitionslampan lyser samtidigt som halvljus på 744-88, har själv haft en.

Det är så på de flesta bilar idag, skulle possitonslyset inte lysa samtidigt som halvljuset så skulle bilen lätt kunna förväxlas med en motorcykel vid möte i mörker.. Lite bra att tänka på.. smile

Senast redigerat av BaeckRacing (6 augusti 2010)

SAAB
marcussomfan
6 augusti 2010 · 467 Inlägg

Men om jag inte har helt fel för mig har jag för mig att på första hacket " 0an " så lyser bara vanliga lampan?

Baxtr Leg. nöt
6 augusti 2010 · 460 Inlägg

Nej.. På första hacket ( 0 ) har du endast postitionsljus, på andra hacket har du parkeringsljus, och på tredje hacket halvljus och p-ljuset..

Som ja skrev tidigare, jag har haft en 740..

SAAB
mange_240
6 augusti 2010 · 1 562 Inlägg

nej de funkar precis som det ska på din bil.

JsoooN
6 augusti 2010 · 388 Inlägg

På "0an" ska varselljuset lysa, i mittenläget ska parkeringsljuset lysa (samma "lykta" som varselljuset fast svagare) och med vredet längst till höger så ska parkering+halvljuset lysa.

EDIT,lite seg kanske. roll

Senast redigerat av JsoooN (6 augusti 2010)

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Slash Saabifierad
6 augusti 2010 · 2 026 Inlägg

Värt att notera att du får köra runt på varselljusen dagtid helt lagligt. Volvo tog bort denna fuktion när 740:n fick en ansiktslyftning 1990 så då var det enbart halvljus som gällde på läge 0 och när reglaget var på just halvljusläget.

En förövrigt trevlig funktion som gör att det inte går att ta miste på en gammal 740 i trafiken cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
marcussomfan
7 augusti 2010 · 467 Inlägg

Tack för hjälpen killar !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang