6514
Sök

Honda Civic 1,5 Vtec

79 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Halåjj!

Har börjat kolla runt lite på en ny bil eftersom volvon inte är i det bränslesnålaste laget tongue har kollat på civic vtec 1,5 men har ingen koll på vad dom har i förbrukning, och hur är det med reservdelar? dyra? lätt att hitta "styling" saker ifall man vill ändra om den lite? är maskinerna att lita på krånglar dom mycket, och vad är vanliga "fel" på dessa bilar.
kom med era uppfattningar och erfarenheter allt är välkommet. tack på förhand!

485 Inlägg
14 augusti 2010
har inte haft någon men dom liggar på 0,5 0,6 . håller med på att leta efter en vtec eller en del sol vti 160 hk smile inte så dyra reservdelar på dom och finns massa styling och ett plus att dom aldrig krånglar smile

Skogsmålare
630 Inlägg
14 augusti 2010
Vilken modell av civic ?

Är det den jag har på min sida ?

79 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
jynsa skrev:
Vilken modell av civic ?

Är det den jag har på min sida ?

det är denna modell jag är ute efter http://www.garaget.org/?car=109820&image=1047805 ,
vad är det för skillnad på steg 1 & 2 & 3? har sett att vissa bilar har steg 1,2 eller 3?
Senast redigerat av SimoniX (14 augusti 2010)

Skogsmålare
630 Inlägg
14 augusti 2010
för att svara på dina ursprungliga fråger så.

Förbrukning: på de bilarna ligger på ca 0,6.

Reservdelar: är lite som andra bilar något är billigt annat är lite dyrare, Men skulle säga i samma prisklass som din volvo

Styling: Det finns hur mycket som helst till civic. De är otroligt populära i USA.

Lita på: Ja motorerna är välbyggda som i nästan alla andra bilar från Honda. Man bör ju dock kolla så att olja och filter är bytt när det ska.

Kolla på: Rosten är ett problem på dessa bilar. Speciellt i bakskärmar. Även styrleder är lite extra kännsligt.

Vad steg 1-3 har jag aldrig hör talas om

79 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
okej, tack för allt smile

Sök