nr 1:
Du måste ha en v8 försedd med katalysatorn original, eftersom din bil är yngre än -75. Reglerna säger att motorn måste vara försedd med katalysator,
eller så krävs ett avgascertifikat ( 99% omöjligt att skaffa ).
240 vill jag minnas är godkänd för 220 hk om man har ventilerade skivor fram, tror det är samma för 260 om inte mer. Har du inte ventilerade skivor är det bara att köpa ok och skivor på biltema, skruvat etc. Anledningen till att jag nämner detta är för att motorn du reggar in med inte får vara starkare än vad bilen är godkänd för.
Finns en klistrad tråd här i forumavdelningen om du vill läsa lite noggrannare om reglerna.
Rent praktiskt? De första du behöver göra är ju att fixa dig ett par motorfästen, lika svårt som man gör det. Räcker med 5mm plattgärn som du borrar hål i och svetsar lite, dit med motorkuddar och bultar i framvagnsbalken.
De svåraste är nog att få kardanen, för att den ska passa mot växellådan får du nog skaffa dit en kardan som suttit ihop med lådan, och skarva ihop med 260:ins kardan.
Elsystem, i och med att du förmodligen behöver katt brukar det vara insprut, och då blir det lite eldragning men de brukar inte vara så enormt krävande om man har en ganska nermonterad bil och motor så saker inte är ivägen osv.
Större soppaslang och pump. 260:in är väl inte förgasare? Om inte, så sitter det ju en pump under baksätet, underbilen. Den är ju en baggis att byta.
Större kylare. Inga konstigheter att få plats med. 200 är rymliga tycker jag i alla fall

Var vad ja kunde komma på i alla fall