4776
Sök

Vilka låsbultar ska man satsa på ?

mulle mek
679 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Jag funderar på att köpa mig en sats låsbultar och vill inte köpa något skit,som man får upp bara man  knackar på en hylsa. Dom som snurrar runt som det inte går o få upp så lätt. Är det nått o ha ? eller krånglar dom ? Volvos original låsbultar verkar ju va dåliga då dom brukar gå sönder så man itne får upp dom alls.

Ja vad rekomenderar ni för låsbultar ? big_smile  Länka sida och berätta om dom .  har ni sånna själva ? för och nackdelar med dom smile

Gasar tills det Rasar !!!

945 Inlägg
17 augusti 2010
Tyvärr så säljer Jula/Biltema många olika som passar. Hade jag varit fälgtjuv så hade jag införskaffat
alla dessa först och sen valt med omsorg, dyraste fälgarna i området.

Vill nog istället säga att har man ett par fälgar som man är så rädd om så hade jag nog viljat använda ett par olika sorters låsbultar. Alltså som kräver olika nycklar för att få loss. Sen är det ju som så att man kan aldrig hindra utan bara försvåra tyvärr.

mulle mek
679 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Det vet jag om. vill man ha nått så kan man alltid fixa det på ett eller annat sätt.

Med rätt verktyg o rätt metod kan man knäcka allt.

Och ha fler låsbultar är inte säkert när man kör bilen. då man inte kan dra låsbultarna för hårt heller.

Men vill ha tips... så bara skriva smile

3 259 Inlägg
17 augusti 2010
r3zz1 skrev:
Det vet jag om. vill man ha nått så kan man alltid fixa det på ett eller annat sätt.

Med rätt verktyg o rätt metod kan man knäcka allt.

Och ha fler låsbultar är inte säkert när man kör bilen. då man inte kan dra låsbultarna för hårt heller.
Men vill ha tips... så bara skriva smile

Självklart kan man dra dom lika hårt som vanliga hjulbultar! Om man nu vet hur hårt man ska dra vanliga hjulbultar vill säga! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

mulle mek
679 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
man vill ju få av dom sen också tongue

1 Inlägg
18 augusti 2010
Jag hade låsbultar och ångrade det grymt mycket när låsen "försvann". Det blev liksom svårt att byta vinter och sommar däck då

Fri fart för ett fritt folk!
15 169 Inlägg
18 augusti 2010
har volvo orginal på min 850turbo härom dagen skulle jag montera av mina 18" och hänga dom på min andra 850 tog mig över 4timmar utan orginal hylsa att få av dom
har endå gamla modellen
och använder samma verktygsats som bärgarna använder för att demontera låsmuttrar

och en död snubbe i en grav 10meter ner hade hört när jag demonterade låsmuttrarna
fick slå med slägga tills jag var helt död i armarna då lånade jag en större slägga men fick banka som en galning innan dom släpte

men sen beror det på vilken modell av låsmutter man har
240/700/900 med mutter som volvo sålde förr den är värdelös den nyaste är riktigt bra med lös hylsa

det viktiga för att dom ska hålla är att köra utan muttknack när man drar åt dom smile

Kör fort så hinner inget hända...

mulle mek
679 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
okej tongue har hört massa nackdelar om just volvos  låsbultar ,aatt dom blir  dåliga snabbt osv,är dom nya låsbultarna sånna som snurrar runt om man försöket tex men en polegrip o försöker öppna dom ?

3 259 Inlägg
18 augusti 2010
Anledningen till att volvos låsbultar blir dåliga är för att folk inte förstår att dom inte håller för att mosa på med muttermaskin, drar man dom med rätt moment håller dom garanterat! Har lossat många sånna på jobbet som har setat nåt så fruktansvärt hårt och det håller inte hylsan för. Sen sitter det ofta en liten klisterlapp på hylsan med en muttermaskin som är överkryssad, men trots det har även viss personal på volvo dragit dessa med muttermaskin vilket orsakar trasiga hylsor!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Fri fart för ett fritt folk!
15 169 Inlägg
18 augusti 2010
r3zz1 skrev:
okej tongue har hört massa nackdelar om just volvos  låsbultar ,aatt dom blir  dåliga snabbt osv,är dom nya låsbultarna sånna som snurrar runt om man försöket tex men en polegrip o försöker öppna dom ?

enda anledningen att dom går sönder är enbart att man inte sätter dit dom som man ska göra utan tar mutterpickan och kör fullt ös

dom nyare har en lös hylsa så det går inte att slå på en lös hylsa eller ta tag med något verktyg
enda sättet att få bort dom är att lyckas få tag i blomman men det är nog inget man bara gör

men klart man får bort dom om man vill
men dom mesta erkänt bra låshyls tillverkare kör med blomman som lås så det borde vara det säkraste alternativet

Kör fort så hinner inget hända...

mulle mek
679 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
okej vad ligger dom på för pris ungefär ?

Sök