4863
Sök

Hur tar man ut motorn (SKYLINE GTR R33)?

Japanese Engineering
690 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Funderar på att skaffa mig en Skyline och jag började tänka vad jag ska göra med motorn. Sen kom frågan hur tar jag ut motorn? Har ni några tips? är det lätt svårt? vad ska man börja göra? ska man ta ut växellådan samtidigt?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Fd Bannad
657 Inlägg
21 augusti 2010
Lossa allting den sitter fast i och lyft sedan ut den. Är inte säker men brukar vara så.

Märkesbög

Japanese Engineering
690 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Hedning skrev:
Lossa allting den sitter fast i och lyft sedan ut den. Är inte säker men brukar vara så.

Det är ju så ungefär men i den här guiden finns lite grejer som är bra att kunna. Har du gjort det förut? är det svårt enkelt?

836 Inlägg
21 augusti 2010
1EVOXIN1 skrev:
Hedning skrev:

Det är ju så ungefär men i den här guiden finns lite grejer som är bra att kunna. Har du gjort det förut? är det svårt enkelt?

tror nog att hedning försökte vara lite rolig när det kom till ämnet smile nog bättre om du går ut på skyline forumet och frågar där eller söker på skylinesaustralia.com och se om du hittar något bra där...australien forumet har sjuuuukt många trådar om allt möjligt där hittar jag själv en massa så!

Japanese Engineering
690 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
kenny_crx skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Hedning skrev:

tror nog att hedning försökte vara lite rolig när det kom till ämnet smile nog bättre om du går ut på skyline forumet och frågar där eller söker på skylinesaustralia.com och se om du hittar något bra där...australien forumet har sjuuuukt många trådar om allt möjligt där hittar jag själv en massa så!

Var där jag hitta denna guide!

836 Inlägg
21 augusti 2010
okej smile bara att leta där eller bli medlem och fråga mer specifikt vad du vill ha hjälp med! lite bättre hjälp en garaget.org kan erbjuda dej

243 Inlägg
21 augusti 2010
Om du nu ska ta ut motorn (för att trimma?) så kräver det ju en viss (stor) kännedom samt erfarenhet av motorer. Har man den erfarenheten så borde av/på plockning av motor inte vara någon konst direkt..

Men men, som ovanstående sa, plocka bort allt runt omkring som tex elkablage, slangar,motor/vxl-låds fästen, kanske kylare mm. mm. kanske måste du lossa motorn från vxllådan, eller så tar du med den ut, men jag personligen tror att det skulle vara bekvämare och ta ut motor/vxllåda separat

Mvh. Eddie

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Sök