5712
Sök

Vad krävs för att starta en b230f?

adde761
21 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

En kompis och jag har påbörjat vårat projektarbete i gymnasiet där vi tänkte renovera en b230f och montera den i en bänk, där vi ska kunna starta motorn.  Motorn fick vi gratis av min granne men frågan är vad vi behöver från bilen (Volvo 740) för att få den att starta. Jag har förstått att det är några olika boxar som krävs... vilka ? och vart sitter dem??

tacksamma för svar
/ Adde

4 005 Inlägg
21 augusti 2010
adde761 skrev:
Hej!

En kompis och jag har påbörjat vårat projektarbete i gymnasiet där vi tänkte renovera en b230f och montera den i en bänk, där vi ska kunna starta motorn.  Motorn fick vi gratis av min granne men frågan är vad vi behöver från bilen (Volvo 740) för att få den att starta. Jag har förstått att det är några olika boxar som krävs... vilka ? och vart sitter dem??

tacksamma för svar
/ Adde

En hel del!

Haynes bok om Volvo 740 är en bra start.

En fråga... borde inte dina lärare veta detta?

adde761
21 augusti 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
adde761 skrev:
Hej!

tacksamma för svar
/ Adde

En hel del!

Haynes bok om Volvo 740 är en bra start.

En fråga... borde inte dina lärare veta detta?

Det är tyvärr lite brådis med detta så jag hinner inte köpa en Haynes bok.
Jag går teknik programmet (där kan lärarna inget om bilar)

Men vad behövs?? bränslepump, bränslebox, tändbox, motor kabelstammen, bränslerelä vad mera??
Och var sitter boxarna??

Bärs!
3 456 Inlägg
21 augusti 2010
Bränsleboxen har du nere vid fötterna på passagerarsidan, ut mellan dörr & torpedvägg.
Tändboxen sitter uppe brevid rattstången, Mellan gas & bromspedal ungefär.

Garaget.org peakade 2008.

adde761
21 augusti 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Bränsleboxen har du nere vid fötterna på passagerarsidan, ut mellan dörr & torpedvägg.
Tändboxen sitter uppe brevid rattstången, Mellan gas & bromspedal ungefär.

Okej tack så mycket, då har jag nog så jag klarar mig big_smile

över and ut 
/ Adde

415 Inlägg
21 augusti 2010
Ta en kabelhärva ifrån en 240 med b230f, den har en kabelhärva som bara sköter motorn och på insidan i bilen finns en niopolig kontakt som behöver lite ström på några av kablarna. kan inte bli mycket enklare än så, lite pill men det mesta är bara att plugga in.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

adde761
21 augusti 2010
Trådstartare
Super40 skrev:
Ta en kabelhärva ifrån en 240 med b230f, den har en kabelhärva som bara sköter motorn och på insidan i bilen finns en niopolig kontakt som behöver lite ström på några av kablarna. kan inte bli mycket enklare än så, lite pill men det mesta är bara att plugga in.

Ojdå vart det så lätt yikes en sån har jag ju bakom ladan inne bland nässlorna, gott cool ha det bra o åter igen tack big_smile

/adde

Sök