3131
Sök

Kan man höja laddtryck?

52 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
hej! kan man med säkerhet höja laddtrycket något med original chip på en 940 ltt?

isåfall hur mkt?

tack på förhand:)

156 Inlägg
25 augusti 2010
så klart man kan men inte för mycket, vet inte hur de är på ltt men ft så max 0,7 typ, men släng på ett grövre avgas med, men mycket bättre att chippa med

52 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
ja jag tänkte chipa bilen snart men vill ha lite mer drag i bilen lite innan;) eller det e kanske bättre att vänta tills man har chippat

156 Inlägg
25 augusti 2010
bästa är väl att vänta, beror lite på om du ska lämna in han på chippning i så fall höjer ju de samtidigt till rekomenderat till det chippet, eller ska du sätta på fulltryckarns wastegate med ?

52 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
nä tänkte köpa ett chip och sätta i själv, det ska Blir ca 200hk vid 0,8 bars laddtryck, samt bättre bränsleförbrukning.

Med 0,9bar i laddtryck och sportavgassysten ca 220hk smile

156 Inlägg
25 augusti 2010
ok, ja grövre system e ju nästan ett måste

388 Inlägg
25 augusti 2010
Efter en del sökande när jag hade min 945 ltt kom jag fram till att 0.6 bar men orginal program i bilen var rätt safe körde med detta i ca 6mån innan jag köpte ett bränsle chip gjorde en klart märkar skillnad.
Med chip i bilen ökade jag laddet till ca 0.9 bar körde med orginal avgass vid "normal" körning gick den ner 0.5dl milen så vänta dig inga underverk.

1 772 Inlägg
26 augusti 2010
Gick bra att köra på 1 bar utan chip, dock slog den ifrån när man närmade sig 1,1. Men nu har jag också chip.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

volvolover
667 Inlägg
26 augusti 2010
NordstromJ skrev:
Gick bra att köra på 1 bar utan chip, dock slog den ifrån när man närmade sig 1,1. Men nu har jag också chip.

får den tillräckligt med soppa vid 1 bar utan chip?

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

1 772 Inlägg
26 augusti 2010
Turbomotor skrev:
NordstromJ skrev:

Antagligen så fick den det då den inte spika, men skulle inte sitta och åka så en längre tid utan chip. Om man bryr sig vill säga..

volvolover
667 Inlägg
26 augusti 2010
NordstromJ skrev:
Turbomotor skrev:
NordstromJ skrev:

Antagligen så fick den det då den inte spika, men skulle inte sitta och åka så en längre tid utan chip. Om man bryr sig vill säga..

nä ja tänkte väl de tongue

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

52 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
jag har höjt laddet till ca 0,55-0,6 bar för att vara på den säkra sidan, man märker en klar skillnad iaf!big_smile

500 Inlägg
27 augusti 2010
NordstromJ skrev:
Turbomotor skrev:
NordstromJ skrev:

Hur vet du att den inte spikade?

1 062 Inlägg
27 augusti 2010
Nocturnal skrev:
NordstromJ skrev:
Turbomotor skrev:

undrar oxå samma

1 772 Inlägg
27 augusti 2010
Nocturnal skrev:
NordstromJ skrev:
Turbomotor skrev:

Hörde inget. Vet att den kan spika ändå och blablabla..

15 Inlägg
28 augusti 2010
kör med de laddet så länge tills du chippat den för inte roligt med motor ras smile

Sök