2577
Sök

Lite frågor om A-traktor

10 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
En kompis snackade om att köpa gamla runk 740:is och bygga om dem till A-traktorer för att tjäna lite pengar, nu till problemet, har läst igenom VV:s regler för A-traktor och tror att jag fick en ganska bra uppfattning av dem, men hur kan det då komma sig att man kan bygga okapade A-traktorer? står säkert i reglerna men det va så mycket facksnack så jag undrar om nån kan ge mig svar på frågan och även lite andra tips om vad man ska tänka på om man bygger en A-traktor?

tack på förhand

Hemlös
321 Inlägg
26 augusti 2010
Man kan inte regga okapade A-traktorer längre. Dem som finns finns kvar därför att dom reggades före lagen om öppet flak kom. rätta mig om jag har fel tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

258 Inlägg
26 augusti 2010
CruiZin skrev:
Man kan inte regga okapade A-traktorer längre. Dem som finns finns kvar därför att dom reggades före lagen om öppet flak kom. rätta mig om jag har fel tongue

Helt rätt. Ett problem idag är att väldigt många köper gamla slutkörda okapade a-traktorer eller bara deras registreringspapper och chassinummer osv för att sedan sätta detta på en annan helt vanlig 740.. även kallat pappersfuska in en 740.
För dig är det vinkelslipen som gäller smile
En kompis valde att bygga en a-traktor, hans slutsumma totalt landade på 7500:-. Han kan nog få ca 25-30 för den när han väljer att sälja. Så det finns pengar att hämta! smile

8 907 Inlägg
26 augusti 2010
§13 Vett och etikett
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök