3696
Sök

Bilprovningen i Karlskrona - bra eller dålig?

19 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Hej!
Jag ska mycket snart reg- och kontrollbesiktiga min Mercury Cougar 1968 på Bilprovningen i Karlskrona.

Någon som känner till om det är en bra eller dålig station? big_smile

Ivar

Mercury Cougar Sweden - the Swedish Mercury Cougar 1967-73 registry: www.mercurycougar.se
Mercury Cougar Sweden på Facebook: www.facebook.com/groups/mercurycougar/

2 600 Inlägg
27 augusti 2010
är väll en bra station. men på vilket sett hade du tänkt att det skulle vara dåliga eller bra på ? tongue

gör som jag kör gubba racer=)

537 Inlägg
27 augusti 2010
Han känner väl på sig att bilen kanske inte är i ett jätte topp skick och undrar om de är extra hårda eller om de är mjukare. Det har jag själv märkt skillnad på mellan olika stationer.

19 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Min bil är i absolut toppskick, så det bekymrar mig inte. Däremot kan det vara skillnad på stämningen på olika stationer.
På vissa ställen märker man att personalen är sur och grinig, på andra ställen är det lättsammare. Tyvärr är min generella erfarenhet att Svensk bilprovnings personal överlag är åt det griniga hållet. Ett fåtal gånger har jag träffat besiktningsmän, som har förstått att det är ett serviceyrke de har.
Kanske kan avregleringen skapa konkurrens och att man som kund blir bemött med respekt. ;-)

Mercury Cougar Sweden - the Swedish Mercury Cougar 1967-73 registry: www.mercurycougar.se
Mercury Cougar Sweden på Facebook: www.facebook.com/groups/mercurycougar/

2 600 Inlägg
27 augusti 2010
ivarj skrev:
Min bil är i absolut toppskick, så det bekymrar mig inte. Däremot kan det vara skillnad på stämningen på olika stationer.
På vissa ställen märker man att personalen är sur och grinig, på andra ställen är det lättsammare. Tyvärr är min generella erfarenhet att Svensk bilprovnings personal överlag är åt det griniga hållet. Ett fåtal gånger har jag träffat besiktningsmän, som har förstått att det är ett serviceyrke de har.
Kanske kan avregleringen skapa konkurrens och att man som kund blir bemött med respekt. ;-)

ok ja då är det nog inga problem har varit där mycket igenom jobbet och fått en positiv uppfattning av dom som jobbar där. bara var snäll och snacka på lite ska du se att det går bra=)

gör som jag kör gubba racer=)

3 059 Inlägg
28 augusti 2010
Om dom e snälla o goa eller griniga beror ju på personen i fråga.. vilken sida av sängen han vakna på o kanske vem som låg bredvid honom.. Har ju inte så mycket att göra vilket stad stationen finns i.
Och som ovanstående skrev att e man bara trevlig själv så är dom det tillbaka.
Dom kanske tycker att dom själva är hur goa som helst och att kunderna är sura o gnälliga.
Senast redigerat av Smajly (28 augusti 2010)

Svetsare
3 150 Inlägg
29 augusti 2010
Har själv aldrig haft några problem här.  Men det är klart, det beror ju på, som alltid  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök