6788
Sök

Gå från iphone 3G - htc ... ?? -/+byte?

1 168 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Tjena, igår fick jag se en htc legend och blev lite "vill ha" begär. och idagsläget har jag en iphone 3g som jag är relativt nöjd med! och jag kollade runt lite på htc legend och googlat och har även fattat att legend är broder med htc hero. min fråga är alltså. jag e en grabb, gillar ta kort och vill även spela in film, musik är ett måste och även kunna spela musik utanför hörlurarna med. även enkla menyer så det går fort att svara på sms, ringa osv. ska vara samlat, dvs kamera album ska inte ligga under en helt annan katogeri än kamera osv.
uppfyller htc dessa krav? har haft en xperia x1 och de va dåfan inte något utav dessa som va normalt, men den kunde man slänga in htc programvaran i men gjorde aldrig detta dock.
Ska man köpa en Htc Legend eller Htc Hero ? och gör jag ett uppbyte ifrån iphone 3g till htc?
har googlat lite men inte hittat så mkt till svar.
vore sjysst om några kunde svara mer lite erfarenhet!
mvh jimmy

denkz
323 Inlägg
30 augusti 2010
Om du vill ta kort och spela in film så är mitt tips Iphone 4 smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 augusti 2010
Herre gud... nu börjar det smile   

hero börjar bli gammal, det är desire eller galaxy S som gäller idag. Förmodligen fördel för Desire med sin led-blixt om du vill filma i mörket.

du måste dock vara medveten om att varesig desire eller iphone är några under vad gäller kamerabiten. då fungerar Pixon 12 eller någon annan dedikerad kameratelefon betydligt bättre.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 168 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Herre gud... nu börjar det smile   

hero börjar bli gammal, det är desire eller galaxy S som gäller idag. Förmodligen fördel för Desire med sin led-blixt om du vill filma i mörket.

du måste dock vara medveten om att varesig desire eller iphone är några under vad gäller kamerabiten. då fungerar Pixon 12 eller någon annan dedikerad kameratelefon betydligt bättre.

tjena, har läst på en del nu under dagen och börjat dra mitt intresse för desire nu. tittar massa filmer på youtube om desire osv. men frågan är fortfarande, jag tycker inte deras tagentbord ser något vidare bekvämt ut vid sms och surf. antar att det är en vane sak? hur är det med apps som det är med iphone, jag gillar spel som kan få tid att dö ut lite lätt. och spela musik! är desire något bra val då ?
mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 augusti 2010
jimmzzan skrev:
jag tycker inte deras tagentbord ser något vidare bekvämt ut vid sms och surf. antar att det är en vane sak? mvh

det är android...   byt till vilket tangentbord du vill, swift key, swype etc eller programmera ett eget...   smile

ang spel så finns det säkert mer till iphone, men i ärlighetens namn hur många är värda namnet?  hm...   tror absolut man kommer lika långt på android market.

givetvis kan telefonen spela musik, antingen med din favoritspelare, eller spotify eller så.  tycker det funkar kanon med min Galaxy S iaf. kör spotify varje morgon på väg till jobbet med musiken till bilens ljudanläggning via blåtand och en sony ericsson mbr-100 smile

är inte alls insatt i iphone, kan mycket väl funka precis lika bra där, men det vet jag inget om

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

423 Inlägg
30 augusti 2010
Iphone käkar Android till frukost.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 augusti 2010
Visst finns det en del program i App-store av tveksamt värde, men det gäller även Market. Men än så länge är App-store överlägset när det gäller utbud, och även kvalité vågar jag påstå; App-store är en kontrollerad marknad kompatibel med en produkt (Gissa vilken?) och Market är en öppen marknad.
Kort och gott, Market kommer växa fortare och med tiden gå om App-store rejält i utbud men App-store kommer bjuda på en högre och säkrare nivå på spel och program. Just på grund av att den styrs av Apple.

Tycker du detta är något negativt? Ja då har du svaret på vilken telefon du skall byta till redan där! Skillnaden kommer bara bli större och tydligare.

Men rent generellt tycker jag iPhone är den bästa telefonen, när det gäller datorer eller bärbara plattformar är det en sak (Där är Apple´s produkter för osmidiga) men en mobiltelefon erbjuder inte samma möjligheter som dessa i praktiken; Begränsade prestanda/lagringsutrymme, fysisk storlek och storlek på skärmen med mera gör att man inte använder en mobiltelefon för spel, arbete (Tex Office-dokument), media med mera i någon större utsträckning. Helt enkelt för att det inte är smidigt.

En smartphone använder jag personligen för delmoment av ovanstående i kortare stunder när jag inte har tillgång till kraftigare prylar, då vill jag ha en enkel, stabil och snabb plattform.

Och frågar du mig är iPhone den som bäst uppfyller dessa krav. 4 må ha haft sina problem, överdrifter säger en del och skittelefon säger andra. Vågar du inte chansa hade jag köpt en Desire eller sparat lite pengar och köpt en ny 3Gs på utförsäljning istället. smile

För att svara direkt på din fråga; Att byta från iPhone till HTC/Android är inget steg uppåt, snarare ett byte i sidleds från lätt och smidigt till fler möjligheter. Vilket som passar bäst får du fråga dig själv! Men skall du ha en HTC, slå på stort och köp Desire om du skall ha en som matchar iPhone i den mån det går.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök