Motor swap Honda civic Lsi-92(D15b2) Till Crx-89(D16z5)

Micha-J
30 augusti 2010 · 159 Inlägg

ja hallå,en polare som tänkt swapa sin civic lsi(d15b2) till crx(d16z5) och jag undrar hur de blir med elen,drivaxlar,motorfästen..skruva är inte min svaga punkt,så någon som vet släng in nån rad med för o nakdelar,kan säga att crxen är komplett med allt o motorn inte ens urlyft....tänkt använda lådan från rexen!...Mvh..cool

Micha-J
30 augusti 2010 · 159 Inlägg

okok elen tror jag det enda är som strular,skulle egentligen velat ha lådan ffrån rexen,men går jue med org civic låda med..ja jo de vet jag men e jue så att står en kvaddad crx,så menar den e ju piggare än 1,5an eheh........haha ja jo vet hied som faen wink

_XandeR_
3 april 2018 · 3 Inlägg

Hej ett tag sedan denna tråd var vaken, men tänkte fråga.
Hur gick det med motorbytet? Har funderat på samma motorbyte nämligen.
Har en crx med D16Z5 motorn och en civic med D15B2 motorn i,
ska se först om jag inte kan få liv i civic motorn innan river, crx'n går att köra men måste byta dörrarna på den å andra små grejer.
Tacksam för svar

Xebers76
3 april 2018 · 2 250 Inlägg

Personligen skulle jag sätta i minst en D16Z6, helst en B16 eller B18. För den mängden jobb du lägger ner ska ju kännas när man trycker på gasen sedan. Motorfästen och drivaxlar passar i regel om man har en donatorbil. Annars gör Hasport mycket delar som är behövliga vid swap

_XandeR_
7 april 2018 · 3 Inlägg

Hej ja jag har ju som sagt två bilar, ena med d16 motorn å den andra med d15.
så va därför jag undra hur mycket som måste flyttas över isånna fall för att sätta in d16 motorn i den andra bilen.

caromania Forummoderator
7 april 2018 · 9 296 Inlägg

_XandeR_ skrev:
Hej ja jag har ju som sagt två bilar, ena med d16 motorn å den andra med d15.
så va därför jag undra hur mycket som måste flyttas över isånna fall för att sätta in d16 motorn i den andra bilen.

Det finns ganska mycket info om att swappa dessa. Motorn hette även D16A8/9 om du söker på engelska forum.
Z5 är en bra motor men den är ganska svår att bygga på. Ex grenrör passar men portarna stämmer inte överens så en del trix krävs. Annars vridstark för att vara en liten Honda och ”lätt” att få upp till 150hk. Det intelligenta svaret är såklart att det bästa är att byta bil, men det är ju skittråkigt. Kolla runt vis googlesökningar så kommer det dyka upp mycket.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_XandeR_
16 april 2018 · 3 Inlägg

okej tack så mycket. ska kolla runt lite mera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang