2313
Sök

Fräsa upp vevhusventilation volvo 850 t5

143 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
hej vilka företag fräser vevhusventilationen på volvo 850s t5 motorer?
och vad kostar det att göra det?
mvh chrisse

Forummoderator
26 471 Inlägg
31 augusti 2010
Fräser..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 267 Inlägg
31 augusti 2010
De flesta mekaniska verkstäder bör klara av det det om man har koll på hur stora verjtyg dem kan använda. Elelr så borrar man bara. Eller så hoppar man över det helt bara.

143 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
kan man hoppa över det? såg att du hade gjort det malboroman kan du skicka någon bild på hur det ser ut? kan man göra det själv? mvh chrisse

8 267 Inlägg
31 augusti 2010
cj_chrisse skrev:
kan man hoppa över det? såg att du hade gjort det malboroman kan du skicka någon bild på hur det ser ut? kan man göra det själv? mvh chrisse

Ja, som slav under modet så har jag också gjort det. Och nej, jag har inga bilder på det från när det blocket gjordes iordning tyvärr. Som sagt, man kan göra hål själv om man vill ha såna.

143 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
men så att säga det behövs inte egentligen?

8 267 Inlägg
31 augusti 2010
cj_chrisse skrev:
men så att säga det behövs inte egentligen?

I en normal motor så är det inte så viktigt att fräsa upp. Nu har det ju gått mode i det och alla gör det utan att ens fundera på varför. Men håller man sig inder 400hk så är det inget msåte. Finsn dem som menar att det är fördelaktigt att inte fräsa upp med.

143 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
blocket borde ju bli stabilare om man inte gör det men jag hade tänkt att förbereda bottendelen för ca 500hk och då borde man väll fräsa upp vevhusventilationen?

8 267 Inlägg
31 augusti 2010
cj_chrisse skrev:
blocket borde ju bli stabilare om man inte gör det men jag hade tänkt att förbereda bottendelen för ca 500hk och då borde man väll fräsa upp vevhusventilationen?

Som sagt, siktar man på över 400 är det ide att göra det.

143 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
okej men det är väll vid ramlager överfallen som man gör hål ?

8 267 Inlägg
1 september 2010
Alledes under cylindrarna, du ser vart det ska vara eftersom det ser ut som om dem börjar fräsa upp spåren från fabrik.

143 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
okej ska kolla på detta har ett skrot block jag kan testa på wink

Sök