Tänkte ge er en bild och två filmer att titta på nu
Idag, så tog jag en titt på bilen och var inte nöjd med mitt arbete på vindrutetorkarstagen så jag monterade av dem igen för att måla lite mer och ska nu även klarlacka dem.. glömde det visst x(
Sen kom jag på att det var ett tag sen bilen var igång så plocka dit batteriet och.. (klicka på bilden för att bli länkad till filmen )
Och här kommer en bättre film på hur luftfiltret låter Här hör ni klart och tydligt hur en av mina ventiler(tror jag att det är ) som behöver spännas.. vet inte hur man gör detta själv så ska lämna in den till våren
En sak till; kollar lackerar nu och priser redan i kontakt med 2 stycken och kollar priser
Just nu väntar jag på Kent som ska bli klar med min batterihållare, därefter ska den rostskyddas, lackeras och monteras på.
Sedan ska bilen köras tillbax till Kent för att lämnas in på KamremKontroll och bytas ut. Motorn ska även rengöras med ett ämne han har som troligtsvis tar bort tickandet från motorn.
Snackat med honom och han säger att ventilerna på denna tickar oftast pga luft i oljan vilket gör att oljan "slinker undan". Trodde ju att det var en ventil som behövdes spännas men det som sitter på bilen är hydrauliska så de spänns av sig själva. Om rengöringen inte fixar detta så är det någon av dom som är kassa = alla ska bytas ut till nya men det trodde han inte på så man får väll hoppas.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"