Inför: Birstaträffen lördag 11 sep

CopyCola Tungviktare
12 september 2010 · 111 Inlägg

2010-09-12 00:36, Kontroll person/fordon, Sundsvall

Parkering vid Media Markt i Birsta

Kl. 22.27 inkom uppgift om ett större antal bilar (ca 100st) som ägnade sig åt nån form av street race och ett par hundra åskådare. Patruller på plats och övervakar detta.

Organisation
Polismyndigheten i Västernorrlands län
LKC

volvonisse440 yrkeschaufför
12 september 2010 · 709 Inlägg

det var som sagtr en mindre bra träff, men men,,

ville igentligen bara tacka den/dom vänliga själarna som hindrade polis bussen att jaga ikapp mig med min el camino big_smile tusen tack big_smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Oceanmist Emelie Hallberg
12 september 2010 · 829 Inlägg

Åkte till Sundsvall en sväng och så blir man av med sina skärmblinkers när bilen står på parkeringen på Media Market.............. hur jävla fräckt är det inte att sno på en bilträff! Jävla idioter rent utsagt!

RWHP
12 september 2010 · 152 Inlägg

Ren idioti är väl de enda jag kan säga.. Folk verkar ju aldrig har sett en polisbil förut, makalöst vad jävla piss dåligt uppträdande av folk!

Efter lite tjat fick jag kompisen min att göra kvällens enda riktiga rök och ljud show med sin blå BMW 325 turbo. Sen var allt fokus på poliserna i princip, lätt inte värt 40 mil i bil. Sånt här som gör att bil-hobby folket får dåligt rykte, men oftast är det ju folk som inte ens har där att göra som förstör.

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder
Plura
12 september 2010 ·

Faktiskt den sämsta bilträffen jag vart på, hur fan beter sig folk? Som ovanstående så säger jag
också att 40 mil var det inte värt att åka.

Polisen lär ju inte ta lätt på den här händelsen.

Simon0
12 september 2010 · 128 Inlägg

Njae jag skippar nog nästa träff i alla fall... dåligt rent ut sagt

BMW 325i "Silver surfer" (1991)
bombare
12 september 2010 · 282 Inlägg

Tycker helt ärligt synd om poliserna. Kan inte vara kul att sitta inne i en bil när 100 tals personer står och kastar skit på bilen OSV... Tycker även att det var dumt att kasta burkar och diverse andra saker, eftersom det var många fina bilar i närheten av polisbilen/bussen. Inte så värst kul att få en halvfull ölburk på sin ny-lackerade bil...

FenixxLasse
12 september 2010 · 113 Inlägg

Eh, va?!?!?!? Ja nog är det jävla tur man inte åkte 55mil enkel resa för att få beskåda några idioter förstöra för alla andra med bilintresse på detta sätt!!!

Vad i hela fridens tid tror dom att polisen kommer göra nu så fort det ska vara bilträff nånsin mer i Sundsvall??? Dom kommer sätta in alla resurser på att det inte kommer bli nån träff alls! Här i Lule å Boden får vi till å med köra street race i lugn å ro för att vi gör det på ett bra sätt, tror ni det hade funkat om man slog sönder polisbilar??

Nä fi fan, spärra in alla idioter som förstör, tycker dom inte om bilträffar så vad i hela helvete gör dom på en då??mad Är ju helt fucking otroligt!

Sen att stjäla grejer på en träff oxå, rada upp dom å klipp av dom fingrarna med bultsax!!!

Hoppas verkligen detta lugnat sej på ett eller annat sätt till nästa år så man kan komma ner, för den enda Birstaträff jag vart på tyckte jag va riktigt bra å folket man lärde känna va hur trevliga som helst.

Senast redigerat av FenixxLasse (12 september 2010)

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
squid
12 september 2010 · 12 Inlägg

Ja som sagt.. en bra träff vette fan om man kan kalla det..
poliser som ger böter för "onödigt buller" på en bil som passerar dom och varvar 4ggr.. löjligt.. alla jänkare då som varvar och låter 10ggr mer?

som sagt.. inte direkt värt dom 40mil man for...

Mvh // John
En VW Golf går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Volvo XC70 "familje räsern" (2001)
IceEyes Varningar: För många..
12 september 2010 · 2 552 Inlägg

Polisens närvaro var tydligen inte särskilt uppskattad. Det regnade både burkar och flaskor över deras bilar tongue

För övrigt en trevlig träff, lite kyligt väder, men trevligt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

Nä dem gjorde nog inte det.. Men förstår inte hur man kan bete sig så..

Ja snackade med en av poliserna och han sa som så att det är kanon med dessa träffar och träffas och snacka och ha kul och att vissa busar det får man räkna med. Det som polisen stör sig på är allt svineri, fylla mm.
Och ja kan hålla med polisen i detta fall..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
tjarniz
12 september 2010 · 361 Inlägg

urartade som fan denna träff va fan katastrof.. alla jevla snorungar kan stanna hemma!
taack ere jevla töntar som behövde visa er  avundsjuka och göra era behov på bilen jevulst moget.. eller inte..

kanske va sista träffen ever dehär hmm

tjarniz
12 september 2010 · 361 Inlägg

IceEyes skrev:
Polisens närvaro var tydligen inte särskilt uppskattad. Det regnade både burkar och flaskor över deras bilar tongue

För övrigt en trevlig träff, lite kyligt väder, men trevligt smile

rätt tur att ingen fick en flaska i skallen..
regnade verkligen bärs över birsta ikväll..

LilleSKUTT
12 september 2010 · 512 Inlägg

var för många idioter ute ikväll birstaträffarna är det nog slut med för min del nu

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Jorsten
12 september 2010 · 376 Inlägg

Jag kan bara hålla mer er andra. Det var ett jävla onödigt svineri från många igår. Det förstörde verkligen hela träffen och dess rykte. Faktiskt så att jag SKÄMS över att ha varit där i över huvud taget... Efter denna händelse tror jag inte det kommer att komma så många hit längre, speciellt inte dom som har en bit att åka. Så då kommer det väl bara bli samma liga som hänger på frektarna fast i birsta istället. nae det här var nog sista gången för mig... och många andra

Senast redigerat av Jorsten (12 september 2010)

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

Åsså funderar vissa på varför folk är emot bilburen ungdom... undrar varför,, väx upp jävla nötter.

mkiv77
12 september 2010 · 1 153 Inlägg

Låter som att de va en jävla tur man inte åkte dit.Har inte hört ett gott ord om träffen den här helgen.
Synd att några förbannade puckon får förstöra för alla andra.Hoppas dom är nöjd med sin insatts sad

gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

Tänk om deras egna bilar hade blivit måltavla för burkar och flaskor.. då hade dom minnsan gapat efter polisen.. HAde säkert blitt ett jävla liv om inte polis kommit på 1 minut..

Lambi
12 september 2010 · 112 Inlägg

Tyckte det va skit kul förutom att alla som dricker på bilträffar.. och kastar ut glas på marken! men annars tyckte jag att de va bra! smile

gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

Lås denna tråd och gör en Eftersnack.. .tråd...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang