6666
Sök

Kändisar på Garaget.org?

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
9 september 2010
Noiseprojekt skrev:
ichibon skrev:
Alex_M skrev:
haha öjjj man måste ju ha tolk när man åker NERÅT. uppåt är de inga problem. finns väl inge skönare dialekt än dalmål big_smile

Amen!

Haha jag klarar inte av 99% av alla dialekter neröver landet, typ östergötland och runt där är hemskt och skånska är bara fult. tongue

Värmländska är grymt skönt, dalmål är hemma och sen blir det bara bättre ju längre norrut man kommer. smile

Uschalingen så du klager dö!
Di e inge fel på Öschgötskan dö!

Haha jo, och jag tänkte SÄRSKILT på Motala när jag skrev det där. Fy fan så ni snackar hahahaha.

/ichi

1 525 Inlägg
9 september 2010
ichibon skrev:
Noiseprojekt skrev:
ichibon skrev:

Amen!

Haha jag klarar inte av 99% av alla dialekter neröver landet, typ östergötland och runt där är hemskt och skånska är bara fult. tongue

Värmländska är grymt skönt, dalmål är hemma och sen blir det bara bättre ju längre norrut man kommer. smile

Uschalingen så du klager dö!
Di e inge fel på Öschgötskan dö!

Haha jo, och jag tänkte SÄRSKILT på Motala när jag skrev det där. Fy fan så ni snackar hahahaha.

Haha nej Norrköping o Kisa är värst big_smile

945 Inlägg
9 september 2010
Rullebör ....Någon?

1 525 Inlägg
9 september 2010
Bjare skrev:
Rullebör ....Någon?

Skottkärra...

2 924 Inlägg
9 september 2010
Denna tråden håller på och spårar ur... Back to TOPIC! ...annars kommer nyckeln fram...

~ Life is short, have FUN! ~

772 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Denna tråden håller på och spårar ur... Back to TOPIC! ...annars kommer nyckeln fram...

Haha, missade att det kommit en massa svar i tråden jag skapa. smile

Gör det något om det spårar ut? Roligt vart det ju. smile

998 Inlägg
9 september 2010
då får man väl klassas som O kändis på listan: Okändis/Okänd tongue

Ja den var dålig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Muttley
9 september 2010
Noiseprojekt skrev:
tkd_rille skrev:
ichibon skrev:
Det är bara det att de flesta av dom där bönderna ser hur trevliga och söta ut som helst på bild (inte dom gamla gubbarna kanske) sen öppnar dom käften och jag bara DÖR för jag klarar inte av deras dialekter för fem öre!

Haha skånerasisten ichi slår till igen! (Till Skåne räknas i min värld alla landskap söder om Värmland.)

Har ni hört själva hur ni låter där uppe ? jag hade tolk sist jag var upp smile

Bjärnum/Hässleholm har ju lätt den bästa skånskan!!!  big_smile
(Exet var från Bjärnum....)

Klart för att vi från denna kommunen har de allra enklaste dialekten i hela landet troligtvis. Kommer man lite väster norr öster söder om så är de väldigt stor skillnad.

smile för de andra så snacka jag inte om den goaste dialekten utan hur lätt de är att förstå wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 september 2010
PoulZen skrev:

japp!  det är inte jag som är tråkig utan det handlar om att det är ett motorforum i första hand.  du har dock större frihet i din blogg för chat urspårning etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
9 september 2010
torpis skrev:
PoulZen skrev:

japp!  det är inte jag som är tråkig utan det handlar om att det är ett motorforum i första hand.  du har dock större frihet i din blogg för chat urspårning etc.

Fast det här är ju off topic, och tråden var ju inte direkt motorrelaterad från första början heller. wink

just sayin... tongue

/ichi

715 Inlägg
9 september 2010
Bjare skrev:
Rullebör ....Någon?

finns inget annat för mig

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 september 2010
två tillsägningar och det hjälpte inte... trist.   låser ett tag då

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök