3080
Sök

Tagen av Polisens laser i efterhand?!!

25 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Jag undrar. ifall Polisen riktar lasern mot dig och inte vinkar in dig. kan man få en bot på posten efteråt. Kan de ta en i efterhan. har det någon betydelse om det är 1 eller 2 poliser? eller måste polisen vinka in dig på plats. alternativt köra efter dig?

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2010
Det råkade en bekant ut för, så ja det är i allra högsta grad möjligt att åka dit i efterhand.  Oavsett vad polisen får eller inte får så är det somsagt möjligt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

7 281 Inlägg
7 september 2010
Joniz_745TIC skrev:
Jag undrar. ifall Polisen riktar lasern mot dig och inte vinkar in dig. kan man få en bot på posten efteråt. Kan de ta en i efterhan. har det någon betydelse om det är 1 eller 2 poliser? eller måste polisen vinka in dig på plats. alternativt köra efter dig?

Dom lär ju ha bevis på vem det är som kör så om dom inte vinkar in eller stoppar dig så har du klarat dig.

Så det _ska_ vara iaf....
Senast redigerat av Brains (7 september 2010)

* Voff voff *
10 959 Inlägg
7 september 2010
Joniz_745TIC skrev:

Om dom lasrat dig och inte vinkar in dig är sannolikheten mycket mycket liten (för att inte säga helt obefintlig) att du får en bot!

Självklart kommer säkert någon skriva att deras brors kompis hunds veterinärs grannes mosters papegojas systers ägare minsann visst fått en bot på detta sätt, men det handlar då om ren fantasi, missuppfattningar eller ett mycket speciellt extremfall...

Så du kan vara lugn!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2010
Brådhis skrev:
Joniz_745TIC skrev:

Om dom lasrat dig och inte vinkar in dig är sannolikheten mycket mycket liten (för att inte säga helt obefintlig) att du får en bot!

Självklart kommer säkert någon skriva att deras brors kompis hunds veterinärs grannes mosters papegojas systers ägare minsann visst fått en bot på detta sätt, men det handlar då om ren fantasi, missuppfattningar eller ett mycket speciellt extremfall...

Så du kan vara lugn!

//Brådhis

läs ovan...  det är fullt möjligt, utan att ha stoppat eller sett föraren tydligt. inget specialfall utan en vanlig smitning enligt polisen

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

25 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
hahaha a man har hört ungefär den långsökta historien om att någon gjort det. ne precis det känns ju lite konstigt om dom skulle göra det utan att vinka in

* Voff voff *
10 959 Inlägg
7 september 2010
torpis skrev:
Brådhis skrev:
Joniz_745TIC skrev:

Så du kan vara lugn!

//Brådhis

läs ovan...  det är fullt möjligt, utan att ha stoppat eller sett föraren tydligt. inget specialfall utan en vanlig smitning enligt polisen

En smitning innebär ju att personen skitit i att stanna, inte riktigt samma sak som beskrivs här i tråden!

//Brådhis

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2010
Joniz_745TIC skrev:
hahaha a man har hört ungefär den långsökta historien om att någon gjort det. ne precis det känns ju lite konstigt om dom skulle göra det utan att vinka in

ja, långsökt, konstigt förjävligt, översitteri... men svaret på frågen ÄR ja de kan ta dig i efterhand.

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2010
Brådhis skrev:
En smitning innebär ju att personen skitit i att stanna, inte riktigt samma sak som beskrivs här i tråden!

//Brådhis

okej? vad är skillnaden?  om du kör 130km så polisen hinner vinka = smitning, kör 300km så han inte hinner få ut spaden = inte smitning?

tycker nog svaret gäller oavsett. polisen gör som det dem behagar.

25 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
även om det bara är en polis? vadå smitning. om dom inte vinkar in och bilen inte stannar blir personen ifråga tagen för smitning då?

25 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
om det är på 30 väg då? och bilen kör i runt 40. och dom inte stannar bilen? är det smitning då med?

* Voff voff *
10 959 Inlägg
7 september 2010
torpis skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

okej? vad är skillnaden?  om du kör 130km så polisen hinner vinka = smitning, kör 300km så han inte hinner få ut spaden = inte smitning?

tycker nog svaret gäller oavsett. polisen gör som det dem behagar.

Att trådskaparen skriver att dom INTE vinkat in honom...

//Brådhis

* Voff voff *
10 959 Inlägg
7 september 2010
Joniz_745TIC skrev:
om det är på 30 väg då? och bilen kör i runt 40. och dom inte stannar bilen? är det smitning då med?

Om du körde 40 km/h på 30-väg och dom inte vinkade in dig så kan du sova helt gott! Om inte annat lär din hastighetsmätare diffa så pass mycket att du sannolikt bara körde typ 35 km/h och det brydde dom sig väl inte om då...

Så... Var helt lugn!!!

//Brådhis

192 Inlägg
7 september 2010
nån som vet hur polisens laser fungerar?! ser du regskylten via lasern?! om man nu skulle blåsa förbi i 250km/h hinner dom se skylten?tongue

fireice_88@hotmail.com

25 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Joniz_745TIC skrev:

Om du körde 40 km/h på 30-väg och dom inte vinkade in dig så kan du sova helt gott! Om inte annat lär din hastighetsmätare diffa så pass mycket att du sannolikt bara körde typ 35 km/h och det brydde dom sig väl inte om då...

Så... Var helt lugn!!!

//Brådhis

Ja det kändes lite konstigt om polisen kan göra något efter i ett sådant läge. speciellt om det bara är en polis. ännu konstigare om det skulle vara en smitning som en påstådde!

7 281 Inlägg
7 september 2010
Klart att det inte SKA fungera så men jag skulle inte bli förvånad om poliserna ljög ihop något och vann i rätten.
Finns så otroligt många värdelösa poliser därute, synd att dom drar ner ryktet så himla mycket för dom få vettiga!

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2010
Brådhis skrev:
Om du körde 40 km/h på 30-väg och dom inte vinkade in dig så kan du sova helt gott!

//Brådhis

javisst nu med mer info håller jag med dig, men svaret är ändå ja på frågan

Sök