Andromeda skrev:
Timy skrev:
Jag har lämnat in min bil hos en verkstad för jag körde i diket med den
efter 3 veckors prat med försäkringsbolaget fick jag ett brevfrån försäkringskassan och det står att dem inte kommer ersätta mig för skadorna och att dem kommer döma ut bilen.
enligt mina planer var att jag skulle står för skadorna själv och laga bilen. men enligt en person så kan man tydligen inte teckna en ny försäkring på bilen eftersom försäkringen har dömt ut bilen.
stämmer det? vill jätte gärna ha tips och trix hur jag ska ta mig vidare
Mvh
Jag fattar inte riktigt? Försäkringskassan har med all säkerhet ingenting med det här att göra, och visst vill ditt försäkringsbolag lösa in bilen istället för att reparera? Har försäkringsbolaget bedömt att bilen inte går att återställa i körbart skick pga av skadans omfattning stämmer det att du inte får laga upp den och framföra den i trafik igen. Då får du istället förhandla fram ett bra bud för din bil.
Handlar oftare om FB inte vill lägga de pengar det kostar att få till bilen i det skick den var innan olyckan.
Till TS: Ring din kontakt på FB och förhandla om hur mycket du får ut om du tar tillbaka bilen själv och fixar den.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.