Angående "Rally Tips runda 2011"

Clintan66
12 september 2010 · 2 011 Inlägg

Detta är mest en fundering hittills till nästa säsong.

Funderar på om det skulle finnas intresse för asfalts Rally med Tips runda
på antingen c:a 100 mil på en dag eller 200 - 300 mil också haft några stopp med grillning på kvällen.

Vet några bra campingar i småland med plats för både folk och bilar.

Först vill jag se responsen på detta och vad ni skulle tycka om antingen 1 dag eller 3 dagar......

Om detta skulle gillas, så hade jag tänkt mig en runda med Start i Hbg, där ni sedan blir meddelade rutten via karta (vägbeskrivning) där jag visar vart frågorna finns och sedan samling mot de olika övernattnings ställena.

Var och en betalar för sig hur de nu vill ha det. (som exempel sova i bilen eller i tält på campingen).
Detta ser jag mest som en rolig grej och finns det bra respons för detta, så kan man utöka det senare om tycke fattas för detta evengemang.

Trafik regler gäller, men upp till var och en hur man tar sig till de olika punkterna.

Alla frågor måste passeras utav alla det är enda villkoret.

Start tid är tänkt och Slut tid som helst skall passas smile. Finns utrymme för söndags körning smile. Vill man ha pisse paus, så går ju där lite tid smile.

Här ser jag också en chans för alla smaker. De som gillar kurvigt, rakt fram eller grus.

Precis hur ni själv önskar, bara vi har trevligt.

"Lite hur jag tänkt och som sagt respons på detta tages gärna emot om det är lönt att fundera ordentligt med att fixa allt eller låta det rinna ut"

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Supralady
13 september 2010 · 79 Inlägg

Trevlig idé, men 100mil på en dag är lite mycket för våra plånböcker....Skylinen går ca 30 mil på en tank...

Toyota Supra MkIV "Familjeracern" (1993)
Clintan66
13 september 2010 · 2 011 Inlägg

Supralady skrev:
Trevlig idé, men 100mil på en dag är lite mycket för våra plånböcker....Skylinen går ca 30 mil på en tank...

smile Ja det är bra. Fram med åsikter. smile

Går ju att minska ner. Såg även att 200-300 mil är ju så fall tänkt 2-3 dagar också.

Senast redigerat av Clintan66 (13 september 2010)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Supralady
13 september 2010 · 79 Inlägg

Clintan66 skrev:

Supralady skrev:
Trevlig idé, men 100mil på en dag är lite mycket för våra plånböcker....Skylinen går ca 30 mil på en tank...

smile Ja det är bra. Fram med åsikter. smile

Går ju att minska ner. Såg även att 200-300 mil är ju så fall tänkt 2-3 dagar också.

Jag har nog inte så stora problem med supran, den går ganska långt på en tank, trots att den är på 3,0l. Men soppan betalas ur samma kassa... wink

Toyota Supra MkIV "Familjeracern" (1993)
raceforfun "ulven"
13 september 2010 · 68 Inlägg

Tycker milen är lite mycket, kostar och tanka..hehe.. vet ej hur mycke vi körde på skåne crazy tour kollade ej så noga men de var på tre dagar å 9 stopp, skit kul...
All buskörning m.m. anmäldes, vikket i min vetskap aldrig behövdes då alla uppförde sej.

Iden är skit trevlig för övrigt forma lite mer så varför inte...
kan bli skoj...

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Clintan66
13 september 2010 · 2 011 Inlägg

raceforfun skrev:
Tycker milen är lite mycket, kostar och tanka..hehe.. vet ej hur mycke vi körde på skåne crazy tour kollade ej så noga men de var på tre dagar å 9 stopp, skit kul...
All buskörning m.m. anmäldes, vikket i min vetskap aldrig behövdes då alla uppförde sej.

Iden är skit trevlig för övrigt forma lite mer så varför inte...
kan bli skoj...

Okej. Ser hur mycket respons/åsikter det kommer in med tiden här.
Är mest fast för detta med Gumball 3000 och med en insats på c:a 340000:- blir det inte av. Skulle vilja ha något här i Sverige.

Allt går ju att ändra med mil osv, men som sagt vill få lite olika åsikter. För jag tror det hade kunnat bli riktigt skoj. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Mk-supra
13 september 2010 · 91 Inlägg

Det föll mig också i tankarna Gumball 3000 smile, skulle vara kul men mindre grusvägar helst inget grus alls tack smile flera dagar skulle vara kul typ 2-3 dagar med slutastation och grillning. Så klart dyrt med soppa men det är ju kul likaså som Skåne Crazy Tour, skulle gärna vara med men tveksamt om det funkar att samla ihop många bilar.  Följ mitt råd kolla i så fall kolla med Race4Fun om de vill arrangera det ihop med några av oss. De har skåpbil med verktyg som kanske skulle behövas ifall nån skulle behöva snabb service på vägen och så plats för grill sen kan de ju skaffa många bilar som skulle med. Bara ett tips...

Toyota Supra MKIV "White Beauty" (1995)
raceforfun "ulven"
13 september 2010 · 68 Inlägg

Jag var med på skåne crazy tour vi var ca 12-15 bilar, gick bra att köra karavan hela helgen, ibland lite väl stora avstånd men helt oki.

Är med i race 4 fun och där ligger redan förfrågan om detta event...
förhoppningsvis blir det en del bilar...beroende på datum m.m.

Dessa event brukar va skit skoj..

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Mk-supra
13 september 2010 · 91 Inlägg

raceforfun skrev:
Jag var med på skåne crazy tour vi var ca 12-15 bilar, gick bra att köra karavan hela helgen, ibland lite väl stora avstånd men helt oki.

Är med i race 4 fun och där ligger redan förfrågan om detta event...
förhoppningsvis blir det en del bilar...beroende på datum m.m.

Dessa event brukar va skit skoj..

Håller med dig skitskoj lätt jag hänger på big_smile

Toyota Supra MKIV "White Beauty" (1995)
Clintan66
13 september 2010 · 2 011 Inlägg

Låter bra än så länge smile. Hade vart kul med mycket folk. Full rulle och lite sammankomst med bilar, grilla och bad på kvällen också vidare nästa dag till nästa ställe. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
SpittaN Hobby-Skruvare
14 september 2010 · 203 Inlägg

Det låter helt klart som en kul grej.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n
Volvo 940 "Tuned by Daniel Cramer" (1991)
YoY0 SRS
18 september 2010 · 168 Inlägg

Låter som en rolig ide o är intresserad av det. har haft samma tanke att göra något liknande ^^ kan fixa fler bilar big_smile

Volkswagen Golf 1,6 "Den lilla Golfen" (2002)
Clintan66
18 september 2010 · 2 011 Inlägg

YoY0 skrev:
Låter som en rolig ide o är intresserad av det. har haft samma tanke att göra något liknande ^^ kan fixa fler bilar big_smile

Det verkar finnas intresse för lite Gumball aktigt.
Lär bli något 2011. Nu kan man spåna och trixa lite under vinter halvåret. smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Evets
22 september 2010 · 643 Inlägg

Helt klart intressant. Börja på fredag kväll där alla sluter upp vid en start punkt och avsluta på söndagen.

Senast redigerat av Evets (22 september 2010)

Transporter89
22 september 2010 · 957 Inlägg

det låter kul  jag är kanske påbig_smile

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
breesladd SKÅNING
22 september 2010 · 1 215 Inlägg

är säkert på

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Clintan66
22 september 2010 · 2 011 Inlägg

Evets skrev:
Helt klart intressant. Börja på fredag kväll där alla sluter upp vid en start punkt och avsluta på söndagen.

Precis. Kunde vart en kul helg.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Mk-supra
23 september 2010 · 91 Inlägg

Lite Gumball aktigt race big_smile låter riktigt riktigt kul hade velat vara med i Gumball 3000 hehehee men ekonomin tillåter inte nåt så kul lol

Toyota Supra MKIV "White Beauty" (1995)
Clintan66
23 september 2010 · 2 011 Inlägg

Mk-supra skrev:
Lite Gumball aktigt race big_smile låter riktigt riktigt kul hade velat vara med i Gumball 3000 hehehee men ekonomin tillåter inte nåt så kul lol

Så sant så. Kan ju vara med ett år, sen gör man inte mer det året smile .

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Transporter89
23 september 2010 · 957 Inlägg

jag tror att ja  läst någonstans  att det ksotar  300 000kr  för att vara  med  i  gumball 3000 och  sen att man måsteha en bil som kostar  över 200 000 dolar

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang