Jag har en Volvo addonkjol bak som jag tänkte sälja. Fick svar på annonsen av en kille som ville att jag skulle skicka den, men den är ju rätt stor och jag vet inte hur dom behandlar prylarna på posten.
Kan man sätta en adresslapp på den o skicka iväg, eller blir den mos? Någon som skickat något liknande?
Jag ahr tidigare skickat en vanlig ryggsäck med en adresslapp på och den kom fram helskinande
jaga har aldrig skickat kjolar men köpt kjolar på det viset å det funkade kanon. fick genom bussgods. mina saker var packade i svart soppsäck å lite diverse mjuka saker:P
Nu är väl inte bussgods heller det företag man ska rekommendera att skicka ömtåliga grejer med men jag vet att man kan köpa till en extra "försäkring" att varan ska komma fram i samma skick som den skickades. Annars hävdar de bara att man packat varan dåligt.
den erfanhet jag har av att skicka grejer. så posten har som regel att delen ska tåla ett fall på tre meterhöjd. Men en sån där del så borde ju kunna hålla tycker man
Jag har jobbat på Postens paketterminal utanför Göteborg, och där hanterade vi kjolar, vingar, nya frontar, motorhuvar m.m. och när allt är så stort så hanteras det förhand, och det varsamt.
Det knepiga är själva transporten, så packa varsamt.
Nu är väl inte bussgods heller det företag man ska rekommendera att skicka ömtåliga grejer med men jag vet att man kan köpa till en extra "försäkring" att varan ska komma fram i samma skick som den skickades. Annars hävdar de bara att man packat varan dåligt.
Ganska kul att det alltså finns en tilläggstjänst för att varan ska överleva transporten...
//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (14 september 2010)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
har skickat massor med saker via bussgods, så som fälgar, glasfiber huv och bagage, skintyg m.m och har alldrig vart några problem! en buss/lastbil hoppar o skuttar lika mycket även om det står DHL eller posten på den, allt beror ju på hur man packar, och hur varsamt man hanterar det. Tror ju ej att dom bara slänger in allt i en stor hög utan har lite förutseènde vad det kan vara för saker i paketen! Men ett tips är att skaffa klistermärken där det står aktas eller glas på, då kommer dom nog tänka på hur de ska dinna saker! dessa klistermärken finner du hos en glasmästare/glasfabrik
Bra ide Dalle! Får nog slå in den i några sopsäckar o så sätta AKTAS-märken på, såna har ag nämligen
Funkar alltid lite tips man andvänder sig av själv när man skickar saker men det finns ingen oro att skicka med bussgods, för det kan vara en redig klant som packar för posten eller DHL o då går det även sönder för dom FAST det kanske är ett mer välkänt företag än bussgods! Sakerna kan ju gå sönder för vem som helst, allt beror på hur man hanterar det som sagt