2285
Sök

Volvo 850s orginal sprut effekt?

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
hej
hur mycket effekt kan man plocka ur ett orginal sprut till 850? om man mappar det då vill säga.
och vilka mappar 850s orginal sprut?
mvh chrisse

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2010
cj_chrisse skrev:
hej
hur mycket effekt kan man plocka ur ett orginal sprut till 850? om man mappar det då vill säga.
och vilka mappar 850s orginal sprut?
mvh chrisse

vissa hävdar väldigt mycket...  såg 720hk bara här om dagen. dock ytterst märkligt att inte kasta ut originalsprutet när man byter vevstakar.  Man får så jäkla mycket mer när allt är lätt justerbart.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
jo men tanken är att kunna besiktiga med det varje år bilprovningen är väll inte så lätt lurade?
låter riktigt bra med 720 hk däremot big_smile
mvh chrisse

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2010
cj_chrisse skrev:
bilprovningen är väll inte så lätt lurade? mvh chrisse

hur skall de kunna se att motorn går med eftermarknadssprut?  de kan bara titta efter dumpventil, blå siliconslangar och sportluftfilter...   och avgasvärden då.

bygg snyggt och mappa rätt så spelar det ingen roll på bes om det står Nira eller Bosch på styrboxen

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej då är det kanske inte så farligt ändå men det är ju en kostnad på 20k till tongue men ska ha grejerna i en 240 så det är lite känsligt då kanske?
får ju ändå regga med orginal grejerna så va därför jag fundera på att använda orginal sprutet wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2010
cj_chrisse skrev:
okej då är det kanske inte så farligt ändå men det är ju en kostnad på 20k till tongue men ska ha grejerna i en 240 så det är lite känsligt då kanske?
får ju ändå regga med orginal grejerna så va därför jag fundera på att använda orginal sprutet wink

Man måste ju inte köpa jättedyra prylar.  vissa är nöjda med megasquirt från 1600kr + några givare, medans andra kör vems för ca 6000kr.

du hittar ju begagnade Nira för 10000kr. komplettera med bosch map/mat från saab och EGT från någon skrotad audi så har du ju en toppensetup för kring 10000kr.

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej då är det ju inte så dyrt ändå;) vad är skillnaden mellan vems och nira  då?
mvh chrisse

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2010
cj_chrisse skrev:
okej då är det ju inte så dyrt ändå;) vad är skillnaden mellan vems och nira  då?
mvh chrisse

kolla företagens respektive hemsidor...

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej tack nu ska jag inte fråga mer haha wink

10 287 Inlägg
14 september 2010
Skall man lämna in motorn för mappning hos en firma så lönar det sig alltid att välja ett sprut som dom är vana vid.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej har en kille här i närheten som håller på att bänka och mappa motorer ska kolla vad han mappar för sprut. mvh christoffer

10 287 Inlägg
14 september 2010
Och då är det ju så att kanske det sprut han vill jobba med är några tusen dyrare än vad man hade tänkt sig.
Men det gäller att inte vara dumsnål utan att inse att en duktig mappare som får jobba med dom grejor han vill kan vara skillnaden mellan en kanon-motor och en motor som låter som en kanon....ehhh...pang...

/Göran

cj_chrisse skrev:
ska kolla vad han mappar för sprut. mvh christoffer

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

143 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
okej jag förstår precis wink men han har tydligen jobbat på volvos utvecklings center och grejer så han kanske kan volvos orginal sprut med tongue

Sök