Snålaste uppvärmningen av garaget!

Mickeymouse
31 mars 2012 · 337 Inlägg

Ursäkta men är det någon som seriöst har provat ölburksmetoden??

Hade varit kul om någon hade gjort det samt erat eget resultat av det??

Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
JonR
1 april 2012 · 3 259 Inlägg

Det funkar säkert jäkligt bra! Men det är ju en jäkla massa jobb för att bygga en sån där plus att det enbart funkar när solen är framme vilket gör nog att dom flesta hoppar över att bygga en! sad

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Mickeymouse
1 april 2012 · 337 Inlägg

Jo tänkte det oxå. Bara roligt om någon hade byggt en. Och hört deras egna kommentarer om det. Öldrickande kan man ju alltid hjälpa till med :-)

Mvh Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Marticus Meldem
2 april 2012 · 917 Inlägg

isolering är det bästa, kommer ingen kyla in så kommer ingen värme ut, och då behövs inte mycket uppvärmning. Så bra isolering och ett par sånna här (http://www.brunzell.com/projekt/solfangare/index.htm) som länkades innan blir nog kalasbilligt i längden, och en kul bygglogg för oss att läsa!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Dj_Albert Stölle
12 april 2012 · 199 Inlägg

En bekant har ett garage på några kvadrat, är sällan där så vet inte riktigt storleken exakt, men han har iaf två st aerotemprar på 12kW vardera. Dom är kopplade på pannan som värmer huset, och den eldas med pellets, så han har fina dagar där inne på vintern. Sen att han hyr ut plats till en annan kille+sin far gör ju inte saken värre, så i slutändan betalar han inte många kronor för att ha +15 i garaget på vintern.
Kommer inte ihåg antal kvadrat, men det är 2½ bil på längden och 3 bilar brett, och ca 2,7 m i takhöjd, så får ni ett hum om storleken iaf.

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
Germax
2 december 2014 · 12 086 Inlägg

Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2637/2637-a63f0961c64e76ceba893632d817e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

valle22 Smidd i rostigt stål
3 december 2014 · 933 Inlägg

Germax skrev:
Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 17e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

åhhhh helv-te det var det klart det bästa i eget bygge smile 10poäng!  lol
måste tagit en del tid att bygga och testa dess function  hehehe lol

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
KennethL
4 december 2014 · 412 Inlägg

Germax skrev:
Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 17e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

Har du kollat med ditt försäkringsbolag så att det är okej att du använder den där?
Det kommer att svida rejält om du eldar ner garaget och inte får någon utbetalning för att du använt dig av ett hemmabygge, jag frågade mitt bolag och det ända godkända som man elda med var fotogen/gasolkamin. Jag ville ha vedkamin men det fick jag inte ha i garaget..

135
├┼┼
24 R
Germax
4 december 2014 · 12 086 Inlägg

Ser det ut som den är godkänd? tongue Försäkringsbolaget, vilket det inte fanns något va det sista jag tänkte på smile

andreas1
4 december 2014 · 1 020 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Ursäkta men är det någon som seriöst har provat ölburksmetoden??

Hade varit kul om någon hade gjort det samt erat eget resultat av det??

Micke

Är på väg att bygga en...
Går trögt med det just nu bara men alla burkar o annat material är insamlat o väntar i garaget.
Har pratat med några som byggt och ja vintermånaderna är den värdelös, men höst och vår ger den tydligen bra.
Vill man slippa ölburkar har vissa byggt med plåttak ist.
Är ett billigt alternativ och då har man en ursäkt varför man hällar i sig all öl...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
andreas1
4 december 2014 · 1 020 Inlägg

Germax skrev:
Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 17e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

Ha ha nice bygge.
Kanske därför dom använder tryckluft till spilloljebrännare för o få jämnt tryck..
Känns som svårt att få någon säkerhet inbyggt i den bara.
Vi har tittat lite på krolls alloljebrännare i år, ganska dyr men verkar väldigt bra.
Luktar inget alls när man bränt spillolja.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Germax
5 december 2014 · 12 086 Inlägg

andreas1 skrev:

Germax skrev:
Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 17e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

Ha ha nice bygge.
Kanske därför dom använder tryckluft till spilloljebrännare för o få jämnt tryck..
Känns som svårt att få någon säkerhet inbyggt i den bara.
Vi har tittat lite på krolls alloljebrännare i år, ganska dyr men verkar väldigt bra.
Luktar inget alls när man bränt spillolja.

Tryckluft använder man när man ska spruta ut oljan från ett munstycke, en sådan brännare försökte jag bygga innan denna men det va för mycket kuckel med filtrering, uppvärmning och tryckluft. Fördelen är ju att oljan brinner effektivare. Brännaren på bild ovan är av dropprincipen. Ofiltrerad, kall spillolja rinner ner i ett bad. Väldigt mycket enklare.

Kroll gör onekligen bra brännare. Nu kan ju spillolja bestå av väldigt mycket olika saker. Vi körde med diverse oljor från en bondgård, väldigt skitig och sotig olja. Det blir till att byta filter ofta om man ska köra sån olja med munstycke. Kroll gör även droppbrännare, en bekant till mig köpte en sådan till sin verkstad. Liknande princip som mitt hemmabygge med andra ord, fast med lite mer optimerad syretillförsel och med lite fler säkerhetsanordningar smile Kommer inte ihåg vad den var specad till men han gav 20tkr+moms vet jag.

andreas1
5 december 2014 · 1 020 Inlägg

Germax skrev:

andreas1 skrev:

Germax skrev:
Jag såg att jag aldrig visade min konstruktion, kan väl berätta lite kort såhär i efterhand vad som är vad smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 17e9a5.jpg
Konstruktionen är hämtad från lite olika principer jag läst om. Inuti det nedre fatet är det ett 160mm stålrör som är svetsat i lådan man ser i nerkant. Sedan är den fylld med lekakulor för isolering. Sektionen över är tom, över den sitter värmeväxlaren som på bilden inte är färdig. Överst sitter delen till skorstenen.

Genom fatet och röret går ett 20mm rör där oljan rinner igenom, den syns inte på bild. Mynnar ut ungefär i taket på lådan i botten. Flödet regleras med en ventil. Oljan rinner ner i en kastrull där den börjar koka och brinner upp. Jag blåste in luft med en fläkt i lådan. Teorin är att röret inuti fatet ska bli så jävla varmt så ev sot brinner upp.

Den här brännaren fungerade mycket bra, tyvärr höll den på att bränna upp hela garaget då säkerheten kom lite efter smile Problemet var att jag inte hade konstant tryck på oljan. Beroende på hur mycket olja det var i tanken (ett oljefat) så flödade ju oljan olika med samma inställning på ventilen. Det slutade med att någon fyllde upp tanken och glömde bort att vrida ner ventilen, sen gick någon iväg och gjorde något annat som i sin tur resultera i att det vart härdsmälta smile Stålröret smälte, täppte till rökvägen så all helvetes eld och värme kom ut ur lådan. Väldigt mycket spillolja som brinner med för lite syre sotar våldsamt och det stod lågor upp till taket ur lådan. Efter detta fick jag nya intressen och projektet dog ut. Men fungerade gjorde det absolut, och med en mer kontrollerad matning av oljan hade den nog värmt än idag.

Jag har för mig att jag mätte upp värmeeffekten till 39kW, verkningsgraden va 53% om jag minns rätt, ganska dålig med andra ord, men spillolja är billigt smile

Ha ha nice bygge.
Kanske därför dom använder tryckluft till spilloljebrännare för o få jämnt tryck..
Känns som svårt att få någon säkerhet inbyggt i den bara.
Vi har tittat lite på krolls alloljebrännare i år, ganska dyr men verkar väldigt bra.
Luktar inget alls när man bränt spillolja.

Tryckluft använder man när man ska spruta ut oljan från ett munstycke, en sådan brännare försökte jag bygga innan denna men det va för mycket kuckel med filtrering, uppvärmning och tryckluft. Fördelen är ju att oljan brinner effektivare. Brännaren på bild ovan är av dropprincipen. Ofiltrerad, kall spillolja rinner ner i ett bad. Väldigt mycket enklare.

Kroll gör onekligen bra brännare. Nu kan ju spillolja bestå av väldigt mycket olika saker. Vi körde med diverse oljor från en bondgård, väldigt skitig och sotig olja. Det blir till att byta filter ofta om man ska köra sån olja med munstycke. Kroll gör även droppbrännare, en bekant till mig köpte en sådan till sin verkstad. Liknande princip som mitt hemmabygge med andra ord, fast med lite mer optimerad syretillförsel och med lite fler säkerhetsanordningar smile Kommer inte ihåg vad den var specad till men han gav 20tkr+moms vet jag.

Ja jag tänkte om det nu blir köp försöka förfiltrera alt ha större mängd stående så det värsta sjunker till botten för att bespara filtret något.
Pris på just denna var 45000 plus moms men får den för 15 ink så verkar bra.
Måste bli mycket rengörning i brännkammaren om man skickar helt orenat till kammaren..
Hade det kanske funkat bättee om man spätt oljan med lite diesel? Då borde man få jämnare flöde på oljan som ska brännas.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Germax
6 december 2014 · 12 086 Inlägg

Är det min brännare vi pratar om nu?
Efter att ha bränt upp ca 25l spillolja låg det ca 1-2cm tjockt lager koks i botten på kastrullen (Ø20), men det va lätt att skrapa ur och tömma, så det är egentligen inga problem. Kastrullen drog man ju rakt ut ur lådan.

Tryckskillnaden blir inte bättre för att man späder, det är ren fysik det handlar om. Det man skulle haft va antingen någon slags tryckventil som reglerar maxtrycket, eller en konstantnivåtank innan brännaren så trycket förblir samma. I slutet handlar det ju om att begränsa värmen i brännaren egentligen, det är ju den som smälter metallen smile

Emiiilz
6 december 2014 · 908 Inlägg

Nu är detta dock en ved kamin, tänkte dela med mig när ni ändå pratar om garage värme o byggen. Pappa som har byggt denna!

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-5823b35f914024e616b640b6c14d5582.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-6f559660f1af41e9f972e87428fef952.jpg

Hade inge bättre bilder för tillfället men om nån är intresserad av närmare bilder kan detta fixas.
Värmer upp garaget vårat som är på ca 150kvm ganska snabbt. Murningen som är runt
är just för att skydda värmen, den blir jävligt varm om man eldar på friskt big_smile

Senast redigerat av Emiiilz (6 december 2014)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 december 2014 · 14 060 Inlägg

Emiiilz skrev:
Nu är detta dock en ved kamin, tänkte dela med mig när ni ändå pratar om garage värme o byggen. Pappa som har byggt denna!

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-5823b35f914024e616b640b6c14d5582.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-6f559660f1af41e9f972e87428fef952.jpg

Hade inge bättre bilder för tillfället men om nån är intresserad av närmare bilder kan detta fixas.
Värmer upp garaget vårat som är på ca 150kvm ganska snabbt. Murningen som är runt
är just för att skydda värmen, den blir jävligt varm om man eldar på friskt big_smile

Sjysst Place! Ser inte ut som ett garage utan mer som en bostad!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Emiiilz
6 december 2014 · 908 Inlägg

Vettemannen skrev:

Emiiilz skrev:
Nu är detta dock en ved kamin, tänkte dela med mig när ni ändå pratar om garage värme o byggen. Pappa som har byggt denna!

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-5823b35f914024e616b640b6c14d5582.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-6f559660f1af41e9f972e87428fef952.jpg

Hade inge bättre bilder för tillfället men om nån är intresserad av närmare bilder kan detta fixas.
Värmer upp garaget vårat som är på ca 150kvm ganska snabbt. Murningen som är runt
är just för att skydda värmen, den blir jävligt varm om man eldar på friskt big_smile

Sjysst Place! Ser inte ut som ett garage utan mer som en bostad!

/Benny

Hehe ja du är inte den enda som påpekat de smile det går bra sålänge man håller rent efter sig. Dock står man ju inte och lackar grejjer eller kapar/svetsar under längre tid där inne ifall du förstår vad jag menar. Så det är nackdelen kanske men hellre att det är fräscht o man går ut o gör sånt wink lite mkt grejjer vid det tillfället bara på bild ska rensas undan lite.

Senast redigerat av Emiiilz (6 december 2014)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 december 2014 · 14 060 Inlägg

Emiiilz skrev:

Vettemannen skrev:

Emiiilz skrev:
Nu är detta dock en ved kamin, tänkte dela med mig när ni ändå pratar om garage värme o byggen. Pappa som har byggt denna!

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-5823b35f914024e616b640b6c14d5582.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-6f559660f1af41e9f972e87428fef952.jpg

Hade inge bättre bilder för tillfället men om nån är intresserad av närmare bilder kan detta fixas.
Värmer upp garaget vårat som är på ca 150kvm ganska snabbt. Murningen som är runt
är just för att skydda värmen, den blir jävligt varm om man eldar på friskt big_smile

Sjysst Place! Ser inte ut som ett garage utan mer som en bostad!

/Benny

Hehe ja du är inte den enda som påpekat de smile det går bra sålänge man håller rent efter sig. Dock står man ju inte och lackar grejjer eller kapar/svetsar under längre tid där inne ifall du förstår vad jag menar. Så det är nackdelen kanske men hellre att det är fräscht o man går ut o gör sånt wink lite mkt grejjer vid det tillfället bara på bild ska rensas undan lite.

Jo men jag tycker det ser trevligt ut!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
6 december 2014 · 1 004 Inlägg

Såg mysigt ut! Men såg som sagt inte ut som ett ställe där man står med skärbrännaren direkt.. Släng gärna in fler bilder.

"My drinkingteam has a racingproblem"
XL-Dempa
3 januari 2015 · 457 Inlägg

Dra till någon verksta som vill bli av med spill olja det är gratis värme !

https://www.youtube.com/watch?v=Mh0G0HdujFs

Hur du bygger https://www.youtube.com/watch?v=c39k04FhEEc

Senast redigerat av XL-Dempa (3 januari 2015)

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang