2760
Sök

Snofi <-> Toyota Supra TT -95

807 Inlägg
8 september 2011
#481
nu har du kanske en anledning o förstärka lådan wink

I'd rather die like a man, than live like a coward

133 Inlägg
8 september 2011
#482
Såg ut som en bra o smidig modd detdär med spjällhuset!

Men nu hänger jag faktiskt inte med? har inte dom automatlådade suprorna en vacker liten knapp för att slå av tractioncontrol;en? ''Kusinens'' h-styrda 6-växlade supra som han köpte i sommras har då en?
Och suprornas lådor ska väl hålla för en bra bit över 500pållar från motorn, så det kan väl inte slita så huvva mycket att det släpper mer och oftare (utan TC), än vanligt (med TC) ? smile

807 Inlägg
8 september 2011
#483
Plundgren skrev:
Såg ut som en bra o smidig modd detdär med spjällhuset!

Men nu hänger jag faktiskt inte med? har inte dom automatlådade suprorna en vacker liten knapp för att slå av tractioncontrol;en? ''Kusinens'' h-styrda 6-växlade supra som han köpte i sommras har då en?
Och suprornas lådor ska väl hålla för en bra bit över 500pållar från motorn, så det kan väl inte slita så huvva mycket att det släpper mer och oftare (utan TC), än vanligt (med TC) ? smile

inte riktigt, visst finns knappen men du tar inte bort TC, den går på ca 20% iaf. Enda sättet är att antigen ta bort säkringen eller hela grejen och även ecu. Problemet för automatlådan är att den stänger spjället vid växling(går fort som fan) för att ta bort lite belastning. Tar du bort säkringen så växlar den snabbare men även hårdare vilket knappast är bra för en automatlåda. Sen så finns det ingen given regel för hur mycket den tål, allt mellan 400-550hk beroende på oljans skick, oljekylning eller inte osv... Du vinner inte så mycket på att ta bort den tyvärr, vissa säger att att den stryper luftflödet men vettefan asså, kanske på en 1000hk supra men inte på dom nivåerna vi är på...

I'd rather die like a man, than live like a coward

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
#484
Ja jag får ta en riktig funderare nu om hur jag ska göra smile


133 Inlägg
8 september 2011
#485
drazen; Aha, tack för att du förklarade smile men kunde volvo för 30 år sedan bygga lådor som håller för karateväxlingar efter 30tusen mil på sina drev, så borde väl toyota kanske byggt lådor som håller för domdär hårda, ryckiga växlingarna? wink

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
#486
Jag tror att lådan borde hålla för det jag inte förstår är hur kan spjället hinna stänga i växlingar då det borde rycka i bilen isf.
Men som sagt får söka mer ang detta och se vad det står sen ta ett beslut.


807 Inlägg
8 september 2011
#487
Plundgren skrev:
drazen; Aha, tack för att du förklarade smile men kunde volvo för 30 år sedan bygga lådor som håller för karateväxlingar efter 30tusen mil på sina drev, så borde väl toyota kanske byggt lådor som håller för domdär hårda, ryckiga växlingarna? wink

Det är skillnad på en volvo som kanske har ca 50hk kvar efter 30000mil o en bpu supra:) Snofi forska vidare, ville bara varna dig att det kan bli knas:)

I'd rather die like a man, than live like a coward

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
#488
drazen_gti skrev:
Plundgren skrev:
drazen; Aha, tack för att du förklarade smile men kunde volvo för 30 år sedan bygga lådor som håller för karateväxlingar efter 30tusen mil på sina drev, så borde väl toyota kanske byggt lådor som håller för domdär hårda, ryckiga växlingarna? wink

Det är skillnad på en volvo som kanske har ca 50hk kvar efter 30000mil o en bpu supra:) Snofi forska vidare, ville bara varna dig att det kan bli knas:)

Jo jag vet och det tackar jag för smile heads up är alltid bra smile


807 Inlägg
8 september 2011
#490
Jag skulle inte fibla med det iaf men visst har du10-15k över o kan köpa en ny låda så kan det vara kul o testa:) eller smäll dit en fet oljekyl för lådan o chansa, det borde iaf bli mindre farligt med ordentlig kylning.

I'd rather die like a man, than live like a coward

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
#491
drazen_gti skrev:
Jag skulle inte fibla med det iaf men visst har du10-15k över o kan köpa en ny låda så kan det vara kul o testa:) eller smäll dit en fet oljekyl för lådan o chansa, det borde iaf bli mindre farligt med ordentlig kylning.

Får spara ihop till en BL låda men isf så kommer inte bilen ut till nästa sommar, så det är lite fundering hur jag ska göra, men en BL låda ska in i bilen nån gång smile


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 september 2011
#492
Va lite egen, släng i en 4L60-E låda i bilen och så behöver du inte oroa dig lika mkt, dom tål stryk och är snabba i växlingarna å kan köras utan antispinn läänge big_smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

133 Inlägg
9 september 2011
#493
eh, ja, asså, det var ju inte en original b21 m40in sitter fast på, utan en b230F med en bit över 270hästar på bakhjulen big_smile men sen sköter han bilen som om den vore ett nyfött barn hehe. Bara å mixtra på! blir kul att få höra hur du gör sen! smile

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
#494
Jo vi får se vad som händer, det snurrar rätt mycket i huvudet nu om vad jag ska göra.
Men det lutar nog mot att kanske skaffa en BL låda.
Men det kommer inte hända under denna vinter då jag måste spara så grymt mycket pengar för den.
Så bilen får vara som den är för tillfället wink


-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#495
Var en sväng nere i garaget idag.

Monterade ihop det sista efter att jag hade haft bort fronten.

http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/IMG_0741.jpg

Sen monterade jag bort alla kåpor vid instrumentpanelen för att dom ska ut på vift smile

Här var det sladdigt värre
http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/IMG_0736.jpg

Panelerna borta.
http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/IMG_0738.jpg

Sen testade jag att montera dom nya chrome ringarna.
http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/IMG_0742.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/IMG_0743.jpg

Vad tycks?
Vad tror ni kommer hända med panelerna ?


4 663 Inlägg
13 september 2011
#496
Snofi skrev:
Var en sväng nere i garaget idag.

Monterade ihop det sista efter att jag hade haft bort fronten.

http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … G_0741.jpg

Sen monterade jag bort alla kåpor vid instrumentpanelen för att dom ska ut på vift smile

Här var det sladdigt värre
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … G_0736.jpg

Panelerna borta.
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … G_0738.jpg

Sen testade jag att montera dom nya chrome ringarna.
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … G_0742.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … G_0743.jpg

Vad tycks?
Vad tror ni kommer hända med panelerna ?

lackas ?

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
13 september 2011
#497
Snofi skrev:
Vad tror ni kommer hända med panelerna ?

Köra utan? wink
hur jobbigt 1-10 var det att plocka bort dom?

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

1 153 Inlägg
13 september 2011
#498
Varför snack om byta låda??????????
den tål 500hk. Ska du gå singel?


-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#499
mkiv77 skrev:
Varför snack om byta låda??????????
den tål 500hk. Ska du gå singel?

Kommer troligen gå singel senare men måste börja förstärka i rätt ende wink
Sen läs en sida bak så började snacket ang att om jag plockade bort spjället för anti spin så kommer det döda lådan.


-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#500
andino skrev:
Snofi skrev:
Vad tror ni kommer hända med panelerna ?

Köra utan? wink
hur jobbigt 1-10 var det att plocka bort dom?

Ja fan lättning wink

På skalan kan jag säga mellan 1-2 wink



Sök