2487
Sök

Tändföljd b230a fördelaren fram

193 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Tja hur är tändföljden på en b230a med fördelaren fram

Bärs!
3 456 Inlägg
16 september 2010
1-3-4-2

Originally posted by Tony-Avesta @ Zatzy.com skrev:
Om du kollar i fördelaren, med locket av. Så brukar det finnas ett märke (streck eller liknande) på kanten under rotorn där cylinder ett skall vara. Sen kan man antingen med t ex fyrans växel i, putta bilen lite framåt och se åt vilket håll rotorn i fördelaren snurrar åt (man kan ju köra på starten med om man vill, utan växel i) Sen sätter man helt enkelt tändkabel 1 vid strecket och sen åt det hållet som rotorn snurrade i tur och ordning 3, 4, 2.

MVH Tony
Senast redigerat av Aga_Diff (16 september 2010)

Garaget.org peakade 2008.

193 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
1-3-4-2

Originally posted by Tony-Avesta @ Zatzy.com skrev:
Om du kollar i fördelaren, med locket av. Så brukar det finnas ett märke (streck eller liknande) på kanten under rotorn där cylinder ett skall vara. Sen kan man antingen med t ex fyrans växel i, putta bilen lite framåt och se åt vilket håll rotorn i fördelaren snurrar åt (man kan ju köra på starten med om man vill, utan växel i) Sen sätter man helt enkelt tändkabel 1 vid strecket och sen åt det hållet som rotorn snurrade i tur och ordning 3, 4, 2.

MVH Tony

Okej tackar ska kolla detta direkt imorgon, Han gick inte så bra nämligen ska kolla det o hoppas på att det hjälper dom innan har bytt kam i den tidigare

TBM NINJA
917 Inlägg
8 oktober 2010
Behöver du så kan jag utantill vart sladdarna ska sitta i fördelaren och till vilken cylinder alla ska gå till

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Bärs!
3 456 Inlägg
8 oktober 2010
henke_92 skrev:
Behöver du så kan jag utantill vart sladdarna ska sitta i fördelaren och till vilken cylinder alla ska gå till

Är du tappad?

Garaget.org peakade 2008.

TBM NINJA
917 Inlägg
9 oktober 2010
Aga_Diff skrev:
henke_92 skrev:

Är du tappad?

Vafan e ditt problem???

Mr White
1 072 Inlägg
9 oktober 2010
henke_92 skrev:

HAHA

TBM NINJA
917 Inlägg
9 oktober 2010
Robban 245 skrev:
henke_92 skrev:

HAHA

Vad? Det e väl fan bra å veta om man skulle råka ta ut sladdarna ur fördelaren?

Bärs!
3 456 Inlägg
Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 oktober 2010
henke_92 skrev:

Det enda man behöver veta är ju 1-3-4-2 och vart ettan sitter, sen är det ju inte mer med det. Inte så mkt att kunna utantill tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

TBM NINJA
917 Inlägg
10 oktober 2010
te_wik skrev:
henke_92 skrev:

Det enda man behöver veta är ju 1-3-4-2 och vart ettan sitter, sen är det ju inte mer med det. Inte så mkt att kunna utantill tongue

Mvh Tommy

Amen kan du vilken som är 1an i fördelaren?

TBM NINJA
917 Inlägg
10 oktober 2010
Aga_Diff skrev:
Okej, du ÄR tappad...

Okey nummerera hållen i fördelaren idiot, ska bli kul å se om du kan det