Vettemannen skrev:
Rallykungen skrev:
för känner en som köpte en volvo v70 och sen enligt honom hade han omreggat den till ett c-fordon och fick på så sätt billigare försäkring och skatt. det var va han sa iallafall
Vet inte om det blir billigare att regga som lastbil. När det gäller lätt lastbil så har dom gjort om det så det har blivit viktbaserat. Ett ex: Min 88 chevavan kostade 1000 kronor i skatt när jag köpte den -00 och så var det några år tills viktbaseringen trädde i kraft då sköt skatten i höjden ända upp till strax över 3000 kronor. Så jag undrar var vitsen ligger i att ha lastbilsreggat idag.
/Benny
Finns ingen vits alls pga. alla småmifon som reggade om sina dieselmercor å andra personbilsdieslar till LB när skatten på dieselbilar drog i höjden. Myndigheterna tyckte detta sög så därför chockhöjde man skatten på alla lätta lastbilar så vi med Vanar, pickuper mm. fick betala för dessa "skattesmitare" Husbilsreggar man tex. en Chevavan idag så dyker skatten, inget annat sätt finns vad jag vet. Dessutom är det i princip omöjligt att regga tillbaka en dieselmercakombi, BMW diesel mm. till vanlig personbil. Rätt värdelöst med andra ord att ha ett omreggat personbilskåp med lastgaller å bara en passagerarplats å strykdyr fordonsskatt.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab