Billigast är ju att svetsa diffen.
Annars får du beskriva mer vad syftet är och hur stor budget du har.
Svetsdiff
+ Billigast, snabbast, enklast, låser 100% hela tiden.
- Käkar däck och drivaxlar, bussningar mm. Kanske inte är superfräckt att behöva varva och slira på kopplingen när man skall parkera.
Orginal lamelldiff
+ näst billigast, påverkar inte körbarhet vid vardagskörning. Enkel att byta till.
- Låser inte i högre hastigheter.
Aussie locker
+ låser 100% när man gasar. Relativt billiga
- kan lätt bli ryckig i svängar, sliter på drivaxlar mm.
Torsen
+Bästa alternativet, få nackdelar.
- Dyraste alternativet.
Är det en bil med lite värde som skall behållas flera år så hade jag gått på Torsen.
Skall den bara gå så isbil eller liknande hade jag svetsat diffen.
Här har du en länk till en Torsen diff för 7/940.
[https://www.h2mracing.se/drivlina-c-35 … 40-p-27684