Stunder med bilen ni får gåshud av? :D

Kamulen
18 september 2010 · 930 Inlägg

Ja som topic lyder, skriv era stunder med bilen som ni kan få gåshud av.

Det kan vara en fet drift, det kan vara när ni stampar gaspedalen och det finns inget stopp i bilen etc.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
jimmzzan
18 september 2010 · 1 168 Inlägg

sista dagen med atraktorn, åkte till en okänd stad och gled långsamt in i rondellen. kastade ut den och drog massa varv och sen ser man några volvoraggare står och kollar på än och gör tummen upp, då blev man lite mallig och fick lagom gåshud o kände sej som en riktig slusk :p

Kamulen
18 september 2010 · 930 Inlägg

jimmzzan skrev:
sista dagen med atraktorn, åkte till en okänd stad och gled långsamt in i rondellen. kastade ut den och drog massa varv och sen ser man några volvoraggare står och kollar på än och gör tummen upp, då blev man lite mallig och fick lagom gåshud o kände sej som en riktig slusk :p

Hehehe big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Dagge88
19 september 2010 · 629 Inlägg

När en älgj*vel sprang runt och virra omkring på motorvägen utanför marieberg (örebro trakterna) , mitt i natten och man var fylla chaffes och fick inte syn på den förrän den var en 50 meter framför bilen!
Var bäcksvart, och missade precis älgen , låg väll i en 120 blås.
Adrenalin kick då , gåshud när man tänker på hur illa det höll på att gå!

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Opel Rekord (1982)
Superdtm i övrigt värdelös.
19 september 2010 · 613 Inlägg

när jag sätter mig i bilen och ska till jobbet och fläketen drar igång på max och blåser kall luft

Senast redigerat av Superdtm (19 september 2010)

Janneutanb
19 september 2010 · 7 272 Inlägg

Första repan efter mappningen med skylinen kan jag garantera att jag kommer få gåshud!

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 september 2010 · 2 486 Inlägg

När man ligger och pressar på en kurvig väg och får möte i en skymd kurva så brukar den känslan komma... hmm

Snitch Ointresserad.
19 september 2010 · 936 Inlägg

Min halvt om halvt enorma vattenplaning idag. Då hade man bollarna i halsen...

Teabag appreciation club.
Germax
19 september 2010 · 12 086 Inlägg

sirmiro skrev:
När man ligger och pressar på en kurvig väg och får möte i en skymd kurva så brukar den känslan komma... hmm

Något liknande, jag kallar känslan "nära döden" och genererar förvissa säkert gåshud men även ångest, panik och ett smärtsamt tryck över bröstet tongue

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 september 2010 · 2 486 Inlägg

JapMax skrev:

sirmiro skrev:
När man ligger och pressar på en kurvig väg och får möte i en skymd kurva så brukar den känslan komma... hmm

Något liknande, jag kallar känslan "nära döden" och genererar förvissa säkert gåshud men även ångest, panik och ett smärtsamt tryck över bröstet tongue

Så kan man med kalla det. wink
Dock struntar jag i paniken och fortsätter gasa i de flesta fall, då får gåshud räcka. smile

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
19 september 2010 · 1 035 Inlägg

hela tiden när man glider fram cool

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Germax
19 september 2010 · 12 086 Inlägg

sirmiro skrev:

JapMax skrev:

sirmiro skrev:
När man ligger och pressar på en kurvig väg och får möte i en skymd kurva så brukar den känslan komma... hmm

Något liknande, jag kallar känslan "nära döden" och genererar förvissa säkert gåshud men även ångest, panik och ett smärtsamt tryck över bröstet tongue

Så kan man med kalla det. wink
Dock struntar jag i paniken och fortsätter gasa i de flesta fall, då får gåshud räcka. smile

Visst.. finns fler mer extrema situationer.. jag har vid minst 2 tillfällen tappat fäste på bakhjulen i farter närmare 200km/h, ena gången snurra jag. Nära döden upplevelse är en underdrift, jag övervägde att lämna in mitt körtort en gång big_smile

Nosliwe
19 september 2010 · 2 027 Inlägg

när jag fick köra bilen för första gången efter lack och när folk mer eller mindre rammlar omkull när dom inte fattar vad det är för bil och inte kan sluta stirra när dom går hehe

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
sirmiro Double-Unicorn Rider
19 september 2010 · 2 486 Inlägg

JapMax skrev:

sirmiro skrev:

JapMax skrev:

Något liknande, jag kallar känslan "nära döden" och genererar förvissa säkert gåshud men även ångest, panik och ett smärtsamt tryck över bröstet tongue

Så kan man med kalla det. wink
Dock struntar jag i paniken och fortsätter gasa i de flesta fall, då får gåshud räcka. smile

Visst.. finns fler mer extrema situationer.. jag har vid minst 2 tillfällen tappat fäste på bakhjulen i farter närmare 200km/h, ena gången snurra jag. Nära döden upplevelse är en underdrift, jag övervägde att lämna in mitt körtort en gång big_smile

Vet vad du menar. smile
Kom för fort över ett krön in i 90* vänster med mc. Genade, möter timmerbil, rätar upp rakt mot skogen, lutar ner igen vid kantlinjen, klarar kurvan och får hjälmen ca 15cm från stöttorna och jag var glad att det inte stack ut grenar. Mindre spännande med en möteshastighet runt 200, men det var bara krypa ner och vrida det högra handtaget mer.
Men man ska alltid ha en utväg som bara skadar en själv om det går fel. Aldrig gasa max med passagerare etc. hmm

JonR
19 september 2010 · 3 259 Inlägg

Varenda gång man "provstartar" R1 Fiaten och ställer den på varvstoppet..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 september 2010 · 3 929 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=RkAMtXTEjco

Eller första gången jag körde dragracing med min fars T-bird (runt 400 hästar på bakhjulen).
Första gången jag tryckte på i den bilen (vågar verkligen inte annars) och även fast jag bara körde till runt 5000rpm så var det gåshud hela repan ut!
Aldrig haft sån gåshud förr, minns hur man rös hela vägen! big_smile
Och nej, inte alls någon värst "jätte wow snabb bil" direkt men för en 17 åring som gasade något sådant för första gången, det var riktigt häftigt cool

Senast redigerat av Thunderbird88 (19 september 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Iam2fast4U
19 september 2010 · 1 534 Inlägg

gåshud som fan när man startar upp darten wink kan stå 1mil bort och höra skiten
ryser i hela kroppen när jag tänker på det cool

BMW E34 "538" (1990)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 september 2010 · 3 929 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
gåshud som fan när man startar upp darten wink kan stå 1mil bort och höra skiten
ryser i hela kroppen när jag tänker på det cool

Kan tänka mig hur det låter! cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Iam2fast4U
19 september 2010 · 1 534 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Iam2fast4U skrev:
gåshud som fan när man startar upp darten wink kan stå 1mil bort och höra skiten
ryser i hela kroppen när jag tänker på det cool

Kan tänka mig hur det låter! cool

fatta bara nä 340:in går igång, de låter helt sick! dragläge på 3000rpm med wink

BMW E34 "538" (1990)
Cupra_
19 september 2010 ·

När man lägger i "S" och både känner men framförallt hör hur hela bilens karaktär förändras.. En ulv i fårakläder wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang