För 2500kr får du en 12" jbl gto bandpass låda på brl. Den har jag provlysnat i min V40 och jag upplevde att den spelade högre än min kicker som spelade 131db. Alltså jäkligt högt. spelade även snyggare och rappare. kändes bra i kroppen. Hade inte jag vart så inne på dls hade jag köpt denna. Nu blev det istället en dls UR12 för en bit över 3000kr. Jag tycker fortfarande att jbl:en spelade högre och bättre (läs: Mycket) Men sedan är ju inte UR12:an inspelad ännu. Enligt min erfarenhet så låter dls skit från början, tec mina domar (mellanregister) jag ville kasta ut dom genom rutan i början, jag var vansinnig, men sen när de släppte så låter de hur bra som helst. Nu har jag iofs inte testat andra mellanregister, men jämfört med vanliga midar som spelar mid-mellan.
Tilläggas bör väl att steget jag använde kostar heller inte mer än 2500kr, 2100kr efter prut. RF P3001.
(jag tycker att det är viktigt att ni som rekomenderar en speciellt bas först givetvis har provlyssnat den, men även har något att jämföra med. många skriver "jag har en sån och den är asgrym," men jämfört med vad? Jag tyckte att alla mina grejor har vart grymma tills jag testat något bättre, sen är det gamla skit. ej ens värt att lyssna på, sitter hellre och nynnar på nån låt själv.)
Mvh Andreas
Numera Saab 9-5 Aero -00