3270
Sök

Eftersnack: Kungens Kurva - 25/9

103 Inlägg
1 november 2010
Jaha den är klar nu big_smile AWESOME!!! smile... när kan vi dödliga få se detta mästerverk? smile

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.
/Captain Howdy

711 Inlägg
1 november 2010
Defeatist skrev:
Jaha den är klar nu big_smile AWESOME!!! smile... när kan vi dödliga få se detta mästerverk? smile

Nja, slutet skulle fixas till i alla fall.

Kameramannen kanske droppar in med ett preliminärt datum.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
4 november 2010
Förstår inte varför han inte bara lägger upp filmen, eller är det höllywood röda mattor o grejor

Sthlm (S) LOW
184 Inlägg
4 november 2010
Dani va inte avundsjuk nu !

Han vill göra ett bra jobb o göra klart hela filmen och det vi har sett är det ett urgrymt jobb han har gjort!

Sounds like a bumblebee , Looks like a toy car ?

~~PVM~~
106 Inlägg
4 november 2010
frågan är hur det kommer bli med kvalité efter han laddar upp den. filmen va häftigt gjort men det inte direkt en film som kan rulla utan att hakka på en vanlig bruks data. de flesta kommer bli tvungna att sänka kvalité på filmen för att köra den på data/mobiler lr va fan det än blir & då går hela arbetet som han lagt ner på filmen i tunnan. känns som syftet med så hög kvalité på filmen är väl att det ska vara exklusivt men i sånt fall ska det ju hållas exklusivt tongue skulle faktist vilja höra lite från kameramannen sj. ang. detta ämne, tack.

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...

711 Inlägg
4 november 2010
Conclusion skrev:
frågan är hur det kommer bli med kvalité efter han laddar upp den. filmen va häftigt gjort men det inte direkt en film som kan rulla utan att hakka på en vanlig bruks data. de flesta kommer bli tvungna att sänka kvalité på filmen för att köra den på data/mobiler lr va fan det än blir & då går hela arbetet som han lagt ner på filmen i tunnan. känns som syftet med så hög kvalité på filmen är väl att det ska vara exklusivt men i sånt fall ska det ju hållas exklusivt tongue skulle faktist vilja höra lite från kameramannen sj. ang. detta ämne, tack.

Youtube har ju stöd för 1080p, resten handlar ju om hårdvaran i datorn och förstås linan som du streamar filmen med.

SMR | SM Racing
651 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Conclusion skrev:

Youtube har ju stöd för 1080p, resten handlar ju om hårdvaran i datorn och förstås linan som du streamar filmen med.

Jag tycker Vimeo har bättre "HD" än youtube :>

SM Racing

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
5 november 2010
Det är bara som vilken film som hälst varför ens lägga ner så mycket tid,
inte som att folk säga fan vilken klippning eller skit vilken kvalitet, folk vill bara se ifall de missa nåt.

lägg upp filmen bara folk har börjat tröttna...

433 Inlägg
5 november 2010
Dani_A skrev:
inte som att folk säga fan vilken klippning eller skit vilken kvalitet, folk vill bara se ifall de missa nåt.

Måste hålla med.....

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com

54 Inlägg
6 november 2010
Dani_A skrev:

Helt seriöst ta det lungt det kommer snart, slutar alla gnälla och visar lite positiv feedback så skulle jag tro att ni får se filmen snabbare!

Jag tror att Kameramannen har gjort ett strålande jobb!

Finraggare
2 381 Inlägg
6 november 2010
Okej för er som inte förstår:

1) Jag har ett jobb jag jobbar 200 timmar på i månaden
2) Jag försöker vara ute och fota så mycket det bara går för att tjäna pengar på det - bröllop, fester, konserter osv
3) När jag inte gör 1 eller 2 har jag fru och snart 2 barn - det tar rätt bra med tid det också
4) Jag jobbar även extra som webbdesigner

Så när jag inte jobbar på något av mina 2 jobb, eller faktiskt redigerar foton jag får betalt för att redigera eller umgås med min familj DÅ har jag tid att sitta och klippa en film som är mest på kul för att det är roligt. Så om någon börjar tröttna - well tuff skit - varför tog du inte med dig din egen kamera och filmade och klippte och la ner 50 timmar på? Nehe - du hade inte tid/ork... då förstår jag.

Jag drar rullen på vimeo så snart jag klippt klart - nu redigerar jag foton från Eldkvarn i Västerås igårkväll.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 november 2010
kameramannen skrev:
Okej för er som inte förstår:

1) Jag har ett jobb jag jobbar 200 timmar på i månaden
2) Jag försöker vara ute och fota så mycket det bara går för att tjäna pengar på det - bröllop, fester, konserter osv
3) När jag inte gör 1 eller 2 har jag fru och snart 2 barn - det tar rätt bra med tid det också
4) Jag jobbar även extra som webbdesigner

Så när jag inte jobbar på något av mina 2 jobb, eller faktiskt redigerar foton jag får betalt för att redigera eller umgås med min familj DÅ har jag tid att sitta och klippa en film som är mest på kul för att det är roligt. Så om någon börjar tröttna - well tuff skit - varför tog du inte med dig din egen kamera och filmade och klippte och la ner 50 timmar på? Nehe - du hade inte tid/ork... då förstår jag.

Jag drar rullen på vimeo så snart jag klippt klart - nu redigerar jag foton från Eldkvarn i Västerås igårkväll.

Varför sitter du och förklarar dig på ett forum igentligen, tror inte ens folk bryr sig över att du jobbar mer än 200timmar i månad plus du är nog inte den enda i detta forum som gör det...

Att jag inte tog med mig en kamera eller nåt liknande är för mannen jag bryr mig inte om sånt, plus jag skiter fullständigt i filmen eller klippning. även om jag hade filmat så hade jag bara lagt upp skiten istället för att lägga ner 50 timmar eller 200timmar.
'
Det jag inte förstår är om du var så jävla upptagen med allt annat du gör, varför säger du till folk isåfall att du ska göra filmen, eller bjuder över random ppl hem till dig för en smygpremiär.

PS. Grattis för andra barnet.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 november 2010
Swarten1 skrev:
Dani_A skrev:

Helt seriöst ta det lungt det kommer snart, slutar alla gnälla och visar lite positiv feedback så skulle jag tro att ni får se filmen snabbare!

Jag tror att Kameramannen har gjort ett strålande jobb!

Gnäller inte, tycker inte att man ska göra en sån stor sak utav en liten.

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 november 2010
kameramannen skrev:
Om du skiter i filmen, varför jaga den på forum då? Tänker inte diskutera vidare - filmen är klar när den är klar och nej, det var inte random folk - det var vänner till mig som fick se filmen...

Om du kollar tillbaks åtta sidor ser du nånstans att jag har suttit och jag jagad nånting eller?Å

Vänner till dig? Hahah okey, visste inte du kände de så väl.
Gubben hej hej på en fredag efter middag på jakan garaget kallas inte vänner.

Föresten vad vet jag du kanske umgås med de varje dag efter dina 200timmars arbete.
Senast redigerat av Dani_A (6 november 2010)

Finraggare
2 381 Inlägg
6 november 2010
Somsagt jag blir klar när jag blir klar. Tack för omtanken.

SMR | SM Racing
651 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
kameramannen skrev:

Jag tycker du är duktig som har lust att ägna tid åt att klistra och klippa ihop filmen, med tanke på att du jobbar så mycket.

SM Racing

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
6 november 2010
kameramannen skrev:

som sagt du kunde inte komma på nåt bättre svar. '

Tack, lycka till

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
6 november 2010
Han blir klar när han e klar, är glad att de kommer upp något iaf. Tilla på en Faf film eller något under tiden wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Finraggare
2 381 Inlägg
6 november 2010
Dani_A skrev:
kameramannen skrev:

som sagt du kunde inte komma på nåt bättre svar. '

Tack, lycka till

Det kunde jag absolut göra men förstår inte varför jag skall sitta och försvara mig varför det tar tid att klippa? Försvara varför jag bjöd in några jag har lärt känna från bilträffar till mig för att grilla? Försvara varför jag jobbar som jag gör? Så jag valde att bara skita i det och skriva tack för omtanken...

Hur som helst har jag slarvat igenom skiten nu - har tappat lusten helt att syssla med den, kodar den till något lämpligt format nu och slänger upp på videosite när kodningen är klar.
Senast redigerat av kameramannen (6 november 2010)

Finraggare
2 381 Inlägg
6 november 2010
Slutade med att det blev 720p h264 och behöll level 4.1 så ni som kör hwa fixar det också. Kör andra passen nu, target 5mb / sek - totalt 240 nånting. Slänger upp så snabbt det är klart.

Sök