6063
Sök

vad är powerblocks :S? 2 st sitter på min baslåda.

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
sitter 2 st powerblocks på min baslåda. . jag ser ju att batteri kabeln från steget går in i ett hål å ut genom ett annat :S. . å att jordningen åxå går in där å ut genom ett annat hål. det finns 2 hål på ena sidan å 1 på den andra på varje powerblock. men vad har den för funktion? jag fattar inte ett skit tongue

snälla hjälp.

mvh erik

859 Inlägg
4 juli 2006
Svenss0n skrev:
sitter 2 st powerblocks på min baslåda. . jag ser ju att batteri kabeln från steget går in i ett hål å ut genom ett annat :S. . å att jordningen åxå går in där å ut genom ett annat hål. det finns 2 hål på ena sidan å 1 på den andra på varje powerblock. men vad har den för funktion? jag fattar inte ett skit tongue

snälla hjälp.

mvh erik

Är bra att ha om du har två slutsteg helt enkelt.

MVH Theo

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 juli 2006
Det är en typ av kopplingsplint..
En riktigt grov kabel från batterit som går in o sedan kan du koppla vidare från "blocket" till slutsteg.
Likaså - på slutsteg till det andra blocken o sen vidare till lämplig jordningspunkt t.ex. infästning till bälte eller ryggstöd (om det är i bagageutrymmet..)

Hewi
571 Inlägg
4 juli 2006
Det är helt enkelt ström eller jord fördelare , det blir annars lite krångligt att t.ex dela en 25mm2 kabel till 2st 16mm2 kablar

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

643 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
tackar för svaren. . men varför inte bara dra jorden till nån bra jordningsställe direkt? varför dela?. . lr är den enbart bra om du har 2 slutsteg?

ursäktatt jag är lite nybörjare. . hehe

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 juli 2006
Svenss0n skrev:
tackar för svaren. . men varför inte bara dra jorden till nån bra jordningsställe direkt? varför dela?. . lr är den enbart bra om du har 2 slutsteg?

ursäktatt jag är lite nybörjare. . hehe

Har du bara ett slutsteg så räcker det med att ta "grovkabeln" från batteriet direkt in i steget o en lika grov från steget till jordanslutning.

Sök