MDS FR12W, är det nått att ha. :)

Landstrom
28 september 2010 · 451 Inlägg

Ja må vara dum i huvudet men jag funderar på att köpa den här lådan till bruksbilen. (http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … E212FR12W2)

Pioneer basarna jag har ska få ta plats i pilsnerbilen så jag måste ju bas av nått slag iaf i bruksbilen. Jag har sagt mycket skit om MDS för att det har iaf varit SKIT. Men man har ju hört ett ganska gott rykte om dom här basarna så jag tänkte, va fan man måst väl prova. smile Är det nån som har den här lådan och vill säga nått om den?

Nån som vet vad den totala impedansen på lådan är?

Senast redigerat av Landstrom (28 september 2010)

Alpinabiturbo Kulan
28 september 2010 · 1 435 Inlägg

Basarna är på 2x4 ohm styck, den totala impedansen för lådad om det är pararellkopplat är 1 ohm, 4 ohm om det är seriekopplat.

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Landstrom
28 september 2010 · 451 Inlägg

Slängde iväg ett mail till BRC och frågade. Mest troligt skickas väl basarna omonterade så man får koppla själv som man vill ha det, för jag vill ha det kopplat i 4ohm och steg har jag så jag driver ut dom även med 4ohm last. smile

Senast redigerat av Landstrom (28 september 2010)

Wiesel dB Jägare!
29 september 2010 · 732 Inlägg

Dessa basar tål ÄCKLIGT mycket effekt!
Eriksson84 här på forumet har spelat över 153dB med dessa basar!
Och det är SJUKT högt, så dem tål mycket stryk och massa effekt!
KLART värda pengarna smile

Mvh Wiesel

KiWmasTer
29 september 2010 · 149 Inlägg

dom är väldigt prisvärda dom basarna för det priset och är på lådan på minst 90 l så kommer det låta bra big_smile

Volvo V70 "Bsr" (2000)
racer-putte
29 september 2010 · 6 558 Inlägg

Den lådan till  dom basarna .. spelar sjuuukt mysigt kan ja lova ... se bara till att ha iaf ca 1500rms minst till den big_smile smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
BudgetDunkaren Osponsrad
29 september 2010 · 1 631 Inlägg

Är dom så jäkla bra ?? verkar billigt för sån prestanda smile Nya GAS ??? haha.. Ojsan det hamna en sån låda i kassan som råkade skickas till mig. hehe man måste prova smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Wiesel dB Jägare!
29 september 2010 · 732 Inlägg

GAS? Går inte ens att jämnföra dessa basar med GAS tycker jag personligen!
Men som sagt, JA dem är så jäkla bra! smile

racer-putte
29 september 2010 · 6 558 Inlägg

Wiesel skrev:
GAS? Går inte ens att jämnföra dessa basar med GAS tycker jag personligen!
Men som sagt, JA dem är så jäkla bra! smile

jupp mds e bättre ...men inte så konstigt heller dom e jue dyrare  å än gasarna  ...men dom e rätt goa dom å big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Wiesel dB Jägare!
29 september 2010 · 732 Inlägg

racer-putte skrev:
jupp mds e bättre ...men inte så konstigt heller dom e jue dyrare  å än gasarna  ...men dom e rätt goa dom å big_smile

Jojo, dom är ju rätt duglia dom med.
Men som sagt, föredrar MDS smile

BudgetDunkaren Osponsrad
30 september 2010 · 1 631 Inlägg

Ja jag föredrar MDS före GAS absolut. Hoppas posten rappar på med leven nu så man kan bygga låda smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Landstrom
30 september 2010 · 451 Inlägg

racer-putte skrev:
Den lådan till  dom basarna .. spelar sjuuukt mysigt kan ja lova ... se bara till att ha iaf ca 1500rms minst till den big_smile smile

Minsta effekten till dom blir i så fall 1700wrms så det är lungt tongue Beror på vad jag kör med för steg.

Frissan
30 september 2010 · 4 693 Inlägg

Hur kan alla vet att dom är bra bara för att det går att spela högt med dom?
Det går att spela högt med dom flesta basar om man bygger rätt och har tillräckligt mycket effekt till dom.
Men hur det låter sen verkar ingen bry sig om?

Booyakasha!
Wiesel dB Jägare!
30 september 2010 · 732 Inlägg

Softis skrev:
Hur kan alla vet att dom är bra bara för att det går att spela högt med dom?
Det går att spela högt med dom flesta basar om man bygger rätt och har tillräckligt mycket effekt till dom.
Men hur det låter sen verkar ingen bry sig om?

Sant så sant det du säger!
Men dessa basar har även ett riktigt högt musikaliskt värde!
Låter riktigt trevligt gör dom, gräver även ganska djupt om man vill det smile

Landstrom
30 september 2010 · 451 Inlägg

Jag kan ju tillägga att jag är inte bara ute efter att spela högt. Det ska först och främst låta BRA, spelar det högt också så är det ju såklart ett plus.

Wiesel dB Jägare!
30 september 2010 · 732 Inlägg

Som sagt så är dessa basar väldigt musikaliska och låter riktigt trevligt!
Detta är nog en av dem mest prisvärda basarna man kan köpa innan man kommer upp i läskiga priser för dem som inte vill lägga ut jätte mycket!

Mvh Wiesel

Landstrom
30 september 2010 · 451 Inlägg

Okej. Det låter ju bra!

BJonsson
30 september 2010 · 4 074 Inlägg

Landstrom skrev:
Okej. Det låter ju bra!

gör de? trodde inte du provat dom än...lollol

nä men faktiskt så spelar dom snyggt me men det beror ju på lådan dom sitter i oxå,i en ren spl låda spelar nog ingen bas speciellt snyggt.. Woodman`s bil här på gorg spelar snyggt och högt!

Senast redigerat av BJonsson (30 september 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
30 september 2010 · 1 834 Inlägg

Tack BJonsson smile...

och det e sant det spelar riktigt mumma i bilen. Djup mumsig bas med snärt i. och som det näms tidigare. Lådan storlek och avstämning är viktigt med för att få till det där perfekta ljudet.

//WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
Landstrom
30 september 2010 · 451 Inlägg

BJonsson skrev:

Landstrom skrev:
Okej. Det låter ju bra!

gör de? trodde inte du provat dom än...lollol

nä men faktiskt så spelar dom snyggt me men det beror ju på lådan dom sitter i oxå,i en ren spl låda spelar nog ingen bas speciellt snyggt.. Woodman`s bil här på gorg spelar snyggt och högt!

Hehe big_smile Nä men det är ju musik som ska spelas, får jag för mig att tävla så behövs nog en annan bil då min inte är speciellt db vänlig. Även om det spelar förvånansvärt högt med Pio 12"orna som sitter i nu men då är lådan så jävla stor så den tar upp nästan hela bagaget så inget ljud slipper bakåt och så får dom en hel del effekt. lollol

Om jag nu köper mds basarna, vad rekommenderar ni för låda till dom då? Fabrikslådan hade ju varit fin då den inte tar så mycket plats men jag gissar att det går att få ut ganska mycket mer av dom i en annan låda. Som sagt så är det musik som ska spelas. smile

Senast redigerat av Landstrom (30 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang