Sleepy eyes , bästa lösning

Hoaken
28 september 2010 · 1 163 Inlägg

Hejsan jag ska koppla in sleepy eyes på min nissan 200sx s13.
Har då hört iallafall 2 varianter som låter bra.

1. http://video.google.co.uk/videoplay?doc … 607355869#
Den verkar funka bra?

eller...

2. Så kan man ju gå¨in i säkringsboxen och ta ut säkringen och sätta en strömbrytare istället och koppla på säkringen såklart.

men då till frågan, vilket är smidgaste och säkraste sättet att göra detta på?

Vill gärna att ni som har kopplat detta en gång i tiden hur ni gick till väga å hur det fungerade.. för har hört att vissa har börjat strula.. men felkoppling kan ju alla göra wink

Tacksam för svar , och jag vet om att det finns 100 trådar om detta men som sagt frågan är Vilken lösning som är "bäst".

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Trinkz
28 september 2010 · 20 Inlägg

Koppla vid säkringen enklas och det smidigaste enligt mej. Du kan ju fortfarande köra med säkringen;) bara dra två kablar till en strömbrytare.

Brett e rätt
Rock-Star
28 september 2010 · 2 982 Inlägg

tror ja såg att charem har det på sin bil. kolla med honom annars

Woojen
28 september 2010 · 1 101 Inlägg

Lite OT kanske men haha japaner är förjävla sköna tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Hoaken
28 september 2010 · 1 163 Inlägg

hahaha dom e goa dom hahaha big_smile men nu till frågan jag har fått ett tips på switch vid säkringen.. mer förslag ?smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Rspeter Audi A5 quattro driver.
29 september 2010 · 2 203 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128710

Verkar finnas olika lösningar.



Senast redigerat av Rspeter (29 september 2010)

Hoaken
29 september 2010 · 1 163 Inlägg

mjo det är väll första alternativet som jag är mest inne på assåsmile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
4 december 2010 · 225 Inlägg

Strömbrytarna i mellan reläet, skulle det funka det samma om dessa flyttas in i kupén för att slippa springa ut och in så fort man vill återställa till normalt läge och till sleepy läge?

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
FredrocK
8 december 2010 · 211 Inlägg

Jag kopplade som i första filmen där och drog in kablarna till kupen. Monterade två switchar i inst.panelen. funkar fint! smile
Förutom att min ena lampmotorn är lite slöare än den andra.. så den kan bli lite "vindögd" ibland smile
Så det får väl bli en översyn och smörj i vinter. smile

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Hoaken
8 december 2010 · 1 163 Inlägg

FredrocK skrev:
Jag kopplade som i första filmen där och drog in kablarna till kupen. Monterade två switchar i inst.panelen. funkar fint! smile
Förutom att min ena lampmotorn är lite slöare än den andra.. så den kan bli lite "vindögd" ibland smile
Så det får väl bli en översyn och smörj i vinter. smile

ja ha kopplat samma å har samma problem! .. den högra lampan går upp slöare.. går d ej ställa in motorn på något sätt?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
FredrocK
8 december 2010 · 211 Inlägg

ja precis! Det är höger som släpar efter på min med!

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Hoaken
8 december 2010 · 1 163 Inlägg

FredrocK skrev:
ja precis! Det är höger som släpar efter på min med!

humm vi få försöka få igång det på nåt sätt:)

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
9 december 2010 · 1 312 Inlägg

En följdfråga. Är de någon som tycker detta är snyggt? Ser ju bara ut som om lysserna är pajj ju

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
FredrocK
9 december 2010 · 211 Inlägg

Ja tycker det är sjukt snyggt! Däremot så är inte original ljusinsatserna så snygga på S13 så det ser lite mindre bra ut pga det. Glasen är så "tjocka" så man ser ovansidan på dom när man har dom i sleepy mode.
Men med ett par klarglasinsatser som är tunnare så ser det mycket bättre ut! smile

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Hoaken
9 december 2010 · 1 163 Inlägg

FredrocK skrev:
Ja tycker det är sjukt snyggt! Däremot så är inte original ljusinsatserna så snygga på S13 så det ser lite mindre bra ut pga det. Glasen är så "tjocka" så man ser ovansidan på dom när man har dom i sleepy mode.
Men med ett par klarglasinsatser som är tunnare så ser det mycket bättre ut! smile

håller med dej! smile , du då ger ja en följfråga.. vet du vart man kan köpa klarglas? för tycker med det ser dåligt ut.. å är det godkänt för besiktning?smile

mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
FredrocK
9 december 2010 · 211 Inlägg

Jadu, har inte forskat i vart man köper såna faktiskt.. ja hade turen att ha en polare som hade två uppsättningar liggandes från hans förra projekt. så ja köpte dom. smile
Nja.. det skulle tydligen va helt ok ljusbild med dom enligt honom.. men dom är ju inte E-märkta. Så det skulle kunna bli prob om det blir petigt på bes. tongue

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Hoaken
9 december 2010 · 1 163 Inlägg

FredrocK skrev:
Jadu, har inte forskat i vart man köper såna faktiskt.. ja hade turen att ha en polare som hade två uppsättningar liggandes från hans förra projekt. så ja köpte dom. smile
Nja.. det skulle tydligen va helt ok ljusbild med dom enligt honom.. men dom är ju inte E-märkta. Så det skulle kunna bli prob om det blir petigt på bes. tongue

tack för svar:) , såg i din projekttråd nu att du köpt av polaren, få se om man hittar en vacker dag:) , njaa fast e-märkningen .. vafan d e ju ett jävla trams asså .. dock så e ju mina baklampor + frampostionljusen inte e-märkta hahah , så hoppas man inte får en petig gobbe !

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
falkon93
9 december 2010 · 343 Inlägg

funderar på att koppla dom enligt film 2. någon som vet vad polisen säger om detta när man kör me de?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
Hoaken
9 december 2010 · 1 163 Inlägg

falkon93 skrev:
funderar på att koppla dom enligt film 2. någon som vet vad polisen säger om detta när man kör me de?

rekomenderar inte film nr 2.. gå in på min projekt tråd så ha ja fullständig beskrivning hur man gör å film.. kika på de istället ... roligare å kunna köra me sleepy eyesen tända ju... film nr 2 e bara så dom funkar när ljuset e av..

fråga nr 2 skulle ja med vilja veta... kör alltid med dom på inprincip dock aldrig mött en snut ännu.. men ja tänker så här möter ja en å märker han vänder så slår ja av brytarna så dom kommer i normal höjd sen kan dom säg va dom vill de kommer dom ej fatta mer än att dom kommer tro dom såg fel lr nåtwink , å när d e mörkt kan du inte köra me sleepy eysen xD

mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
g0rra
21 december 2010 · 113 Inlägg

Jag har kopplat mina som i film nummer två men insåg att det skulle vara kul att kunna köra med dom tända. Borde jag inte kunna installera en switch till motorn som i första filmen? Så att pop-upsen inte fälls upp när jag sen slår på ljusen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang