Denver huvudenhet spelar, men låter inte

Bestbudd
28 september 2010 · 62 Inlägg

Införskaffade en ny huvudenhet idag. Blev en Denver CAU-415 http://www.netonnet.se/ItemExtraImages/bil-och-bat/bilstereo/huvudenhet/bilstereo-cd-radio/denver-cau-415(119732)-0.jpg.

Installerade skiten idag och kom fram till att den låter något oerhört (ifrån spelaren, inte högtalarna). Betydligt mycket mer än allt annat jag bevittnat. Även när spelaren är införd i konsolen hörs den, alldeles för mycket. Finns det någon med erfarenhet av billiga huvudenheter utan skivspelare, ev nån med erfarenhet av märket Denver, kanske rent ut av denna modellen, som kan besvara om detta är vanligt förekommande/om det verkligen ska låta så mycket?

Dessutom får jag inget ljud i högtalarna. Kopplat enligt kopplingsschema. Enheten spelar och man ser sekunderna tickar, men något ljud ur högtalarna kommer inte. Och ja, jag har testat att skruva upp volymen. Vad kan vara fel? Allt tyder på spelaren, eller?

Tänkte byta in spelaren igen imorgon, om ingen kommer med bra svar innan dess.

Landstrom
28 september 2010 · 451 Inlägg

Denver säger väl allt.

Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2010 · 26 150 Inlägg

Landstrom skrev:
Denver säger väl allt.

Som sagt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Slain
30 september 2010 · 199 Inlägg

Håller med föregående, blev samma för mig, drog nya kablar å sen funkade de prima igen smile

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Bestbudd
30 september 2010 · 62 Inlägg

Har fått den att spela nu iaf, med vissa avbrott, brus osv. Ska gå igenom strömkopplingarna (sockerbiten) in i stereon. Måste glappa. Tackar för era svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang