3502
Sök

kan man sätta fläktar på intercoolern

88 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
om jag vill sätta en stor jävla ic på min 200 kan jag då koppla dit en eller flera fläktar som jag sedan kopplar till en strömbrytare? kan man ha dessa igång även när man kör lugnt eller kan man bara ha dom igång när man ger järnet?
kan man även sätta fläktar på oljekylaren eller oljan måste hålla en viss temp hela tiden?
Senast redigerat av Rapid (5 juli 2006)

Evolution
1 627 Inlägg
5 juli 2006
de går ju att göra men sätt dom på relä fläcktar drar ganska mycket det är ju när du kör lungt dom behövs

Fäll ner pungen och landa

88 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
de går ju att göra men sätt dom på relä fläcktar drar ganska mycket det är ju när du kör lungt dom behövs

vad menar du med relä? menar du att dom ska gå igång av sig själva när man kör sakta

671 Inlägg
5 juli 2006
Han menar att din kontakt kommer att brinna om eftersom fläktarna drar en hel del ström.

När du kör fort gör fläktarna ingen nytta eftersom fartvinden kommer vara högre än fläktvinden. Dom kommer snarare vara ivägen för luftflödet när du kör fort.

88 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
ok då fattar jag vad ni menar med relä

problemet är att om jag sätter dit en fet ic så ska motorfläkten och fartvinden kyla både ic, kylare och oljekylare för alla ska sitta på samma ställe, tycker det verkar konstigt att luften kan ta sig igenom alla tre och ändå vara kall

Sök