Eftersnack: Köpingträffen 2 oktober

Munkis
3 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

Var en skoj träff tycker jag :)var mycket fina bilar där trots kylan. På träffen i våras/sommras var det fullt med bilar på hela parkeringen men då var temperaturen lite behagligare tongue Ser fram emot fler träffar smile

MeepMeep Finraggare
3 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Sen är ju kommentaren att vissa måste ljuga sig till nya prylar rätt rolig när din bil är kreditköp...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
attackhamster
3 oktober 2010 · 475 Inlägg

Tribbe skrev:
attackhamster frös inte du? Det var ju svinkallt på träffen igår.. och där gick du i långa piratbyxor tongue

Tyckte det var en rätt bra träff för att vara så pass sent på året. Det var dock lite för kallt för mig.
Jag har aldrig varit på träff i Köping förut och tyckte det var en skaplig träff men hade det varit ungefär som igår fast mitt i sommaren hade jag nog blivit besviken.

vad?... man har ju underhuds fett som en valross smile
plus man är ju skön oxå wink

vad det bara jag som tyckte det var skönt ute igår?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
MeepMeep Finraggare
3 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Nix, jag var lite småsvettig när jag körde hem smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
attackhamster
3 oktober 2010 · 475 Inlägg

kameramannen skrev:
Nix, jag var lite småsvettig när jag körde hem smile

har du lagt upp bilderna ifrån köping någonstanns?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Fightertiger
3 oktober 2010 · 237 Inlägg

Spawn_ skrev:
Hej
Ber om ursäkt för den röda bmwn, Då man ville visa upp den till max så blev det fel. Visste ej om at det fanns regler för sådanna här träffar, då man aldrig haft tid att vara på någon.
Ber om ursäkt för oacceptabelt körande, Och ber om ursäkt mest till kopenga och kameramannen,
Vet hur surt det är att ev. få stenskott då det har hänt samma sak för mig flera ggr..
Ber hur som helst återigen om ursäkt först och främst till kopenga och kameramannen men oxå till alla andra som var där.
Visste som sagt inte att det fanns regler på sådanna här träffar, Och man tänkte heller inte längre än vad näsan räcker.
Hoppas att träffen utöver tråkig heterna blev någorlunda lyckad.
Ber om ursäkt igen.

Du ska ha EN STOR ELOGE för att du STÅR UPP och säger att de va du som körde.. REPEKT till 100% till dig.. och håller med dig.. att betala någon sandblästring borde o skall du inte göra.. Tråkigt att saker händer.. men bilar på parkeringar och på vägar är bilar som körs. Bilar körs = stenskott olyckor..
Att folk blir arga.. förståligt att folk klagar. förstårligt. men att du sa att de va du.. fortfarande högsta hakan i mina ögon..

riktigt bra gjort.. inte ,många som vågar detta...

MeepMeep Finraggare
3 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Jo framförallt när man står upp anonymt och säger att det var jag som gjorde det. Men som sagt, jag har släppt det - life goes on...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Tribbe SAAB♥SUBARU
3 oktober 2010 · 1 636 Inlägg

attackhamster skrev:

Tribbe skrev:
attackhamster frös inte du? Det var ju svinkallt på träffen igår.. och där gick du i långa piratbyxor tongue

Tyckte det var en rätt bra träff för att vara så pass sent på året. Det var dock lite för kallt för mig.
Jag har aldrig varit på träff i Köping förut och tyckte det var en skaplig träff men hade det varit ungefär som igår fast mitt i sommaren hade jag nog blivit besviken.

vad?... man har ju underhuds fett som en valross smile
plus man är ju skön oxå wink

vad det bara jag som tyckte det var skönt ute igår?

Jag är hårig som en nallebjörn men det hjälpte då inte igår...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Fightertiger
3 oktober 2010 · 237 Inlägg

kameramannen skrev:
Jo framförallt när man står upp anonymt och säger att det var jag som gjorde det. Men som sagt, jag har släppt det - life goes on...

ja vill inte starta en stor diskution.. men hur kan denna kille vara anonym då du viste om att hans bil är på kredit?

de är ju inte så att man fick se en lägga lite lakrist o sen viste alla att den bilen är kredit köpt?

big_smilebig_smile...

Spawn_
3 oktober 2010 · 9 Inlägg

Kameramannen och jag har pratat om det här.
Och det är självklart att man står upp för dom felen man gör. Tack till dom som Tycker det är strongt gjort av mig. Men så är det jag tycker man ska ju stå upp för något man gör och igen ber jag om ursäkt.

freddiboy83
3 oktober 2010 · 2 Inlägg

Starkt att be om ursäkt, för detta gör man bara inte bland sådana bilar, bra träff annars var bara tvungen att runda av tidigt när man skulle upp och jobba vid 4...var sugen att köra men tappar tryck, blir att fixa i vinter...

Streeetkadett Volvotrimmare
3 oktober 2010 · 323 Inlägg

tycker de va en lyckad träff, men tycker även att de va mindre bilar än sist? men kanske har fel:)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
Volvo 240 V8 "Polestar" (1980)
MeepMeep Finraggare
3 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Fightertiger skrev:

kameramannen skrev:
Jo framförallt när man står upp anonymt och säger att det var jag som gjorde det. Men som sagt, jag har släppt det - life goes on...

ja vill inte starta en stor diskution.. men hur kan denna kille vara anonym då du viste om att hans bil är på kredit?

de är ju inte så att man fick se en lägga lite lakrist o sen viste alla att den bilen är kredit köpt?

big_smilebig_smile...

Avslutar mitt deltagande i denna del av diskussionen genom att säga att vad jag menade är att det är en nyregistrerad användare, utan foto eller något som ber om ursäkt. Sen att jag har hans regnummer (kollade upp det när det smattrade i fronten) är en helt annan diskussion.

Kommentaren rörande att den var på kredit var som ett svar på att vissa försöker få gratisprylar eftersom de inte har råd att betala själva...

Nu har jag lagt ner detta, spawn kommer inte på fler träffar och jag skall stripa min bil.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
dalgren92 Fotograf
3 oktober 2010 · 198 Inlägg

ja gårdagens träff blev lyckad fast tiden på året och att kylan smög sig på big_smile tyckte att det kom bra med folk och det va mkt trevligt big_smile så klart går mkt att förbättra men nu har men ju hela vintern att tänka på de hahah men ser fram emot våren och sommarens träffar i köping och resten av vårat avlånga land big_smile

btw så kommer det snart upp massa bilder från igår som jag fotat big_smile

toelli
3 oktober 2010 · 132 Inlägg

Spawn_ skrev:
Tänker inte betala ett enda öre.. Det blev inga blästrade bilar, då har ni ingen aning om vad blästrade är. Och har man sin bil på en parkering på en olaglig träff så har man eget ansvar över bilen, och det stenskotten som blivit om det blev några från mig igår, det ber jag om ursäkt för och skäms. MEN stenskott kommer på nästan alla bilar dagligen men det är enkelt att lägga all skuld på en person, Jag var oansvarig och dum, men jag tänker inte betala ett öre tyvärr. då det är eget ansvar att ställa ut sin bil på en parkering till en olaglig bilträff. däremot hade det varit typ vallåkra eller något då skulle jag betalat ifall jag gjorde fel. DEt kan omöjligt ha blivit så mkt stenskott att man måste lacka om den delen av bilen, då det inte var mkt "grus" alls på parkeringen. Man ska inte ljuga för att få ut nytt har vart med om det tidigare och man blir bara förbannad...
Jag vet att jag gjorde fel.

Haha tror aldrig jag läst något dummare tongue .. Så larvigt att du skapar ett anonymt konto och ber om ursäkt men sedan blir sur när du inser att vissa vill ha ersättning för något du förstört.

1. Det är inte en OLAGLIG träff bara för att folk träffas på en parkering
2. Det är ALDRIG .. återigen .. ALDRIG okej att burna bland folk och andras bilar hur fan funtad är man inte då?

Stenskott kommer alltid ... Jo visst... men TÄNK om du tappat kontrollen och smällt in i en annans bil? hade du sagt "Det är en olaglig träff det är DITT eget fel att DU står på denna parkering" ... Jävla idioti ... precis samma sak..

Hade jag fått ett stenskott på min bil som uppenbart var från att någon laggt en BURN precis bredvid min bil hade jag inte tagit sådant här jävla skit resonemang .. Alla kör inte Biltema lackade bilar och tänk på människors säkerhet för fan..

Lämna den där gamla slöa bmw'n hemma nästa gång ... Någon kanske tycker det är coolt när du ställer dig och lägger varvstopp på tomgång precis brevid massa folk och sedan försöka göra burnouts.. Jag tycker iaf det är respektlöst..

drazen_gti
3 oktober 2010 · 807 Inlägg

toelli skrev:

Spawn_ skrev:
Tänker inte betala ett enda öre.. Det blev inga blästrade bilar, då har ni ingen aning om vad blästrade är. Och har man sin bil på en parkering på en olaglig träff så har man eget ansvar över bilen, och det stenskotten som blivit om det blev några från mig igår, det ber jag om ursäkt för och skäms. MEN stenskott kommer på nästan alla bilar dagligen men det är enkelt att lägga all skuld på en person, Jag var oansvarig och dum, men jag tänker inte betala ett öre tyvärr. då det är eget ansvar att ställa ut sin bil på en parkering till en olaglig bilträff. däremot hade det varit typ vallåkra eller något då skulle jag betalat ifall jag gjorde fel. DEt kan omöjligt ha blivit så mkt stenskott att man måste lacka om den delen av bilen, då det inte var mkt "grus" alls på parkeringen. Man ska inte ljuga för att få ut nytt har vart med om det tidigare och man blir bara förbannad...
Jag vet att jag gjorde fel.

Haha tror aldrig jag läst något dummare tongue .. Så larvigt att du skapar ett anonymt konto och ber om ursäkt men sedan blir sur när du inser att vissa vill ha ersättning för något du förstört.

1. Det är inte en OLAGLIG träff bara för att folk träffas på en parkering
2. Det är ALDRIG .. återigen .. ALDRIG okej att burna bland folk och andras bilar hur fan funtad är man inte då?

Stenskott kommer alltid ... Jo visst... men TÄNK om du tappat kontrollen och smällt in i en annans bil? hade du sagt "Det är en olaglig träff det är DITT eget fel att DU står på denna parkering" ... Jävla idioti ... precis samma sak..

Hade jag fått ett stenskott på min bil som uppenbart var från att någon laggt en BURN precis bredvid min bil hade jag inte tagit sådant här jävla skit resonemang .. Alla kör inte Biltema lackade bilar och tänk på människors säkerhet för fan..

Lämna den där gamla slöa bmw'n hemma nästa gång ... Någon kanske tycker det är coolt när du ställer dig och lägger varvstopp på tomgång precis brevid massa folk och sedan försöka göra burnouts.. Jag tycker iaf det är respektlöst..

Kunde inte sagt det bättre själv!

I'd rather die like a man, than live like a coward
FreddeK
3 oktober 2010 ·

missa tydligen ingenting om man läser här i eftersnacket=) synd att det kommer muppar som försöker stila och vara balla...muppar är vad ni är!

MeepMeep Finraggare
3 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Amen broder. Amen.

Värsta är om det börjar jäsa runt stenskottet om man inte gör något åt det - då blir det jobbigt. Jag tar ett stenskott på strippen eller på E18 eller vartsomhelst,men att få det när man är parkad känns ju för jäkla trist.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
FreddeK
3 oktober 2010 ·

kameramannen skrev:
Amen broder. Amen.

Värsta är om det börjar jäsa runt stenskottet om man inte gör något åt det - då blir det jobbigt. Jag tar ett stenskott på strippen eller på E18 eller vartsomhelst,men att få det när man är parkad känns ju för jäkla trist.

Håller med, man ska fan inte behöva acceptera det! och den som säger att det var bra gjort att han erkände har säkert ingen bil eller så har man inget värde i sin eller bryr sig! vet hur jävla illa det är att få stenskott när man står still och snackar med folk...det blir ett sår i hjärtat=)

ne fan stå på dig!!

FreddeK
3 oktober 2010 ·

_Performance_ skrev:
På högra sidan längst in stod det knappt nån bil, om du ville visa upp hur slö din bil är kunde du lika bra gjort de där.
Eller så kunde du åkt ut på vägen bredvid parkeringen och skämt ut dig, Som du gjorde!

Tråkigt för alla som blev drabbade

det har inget med bilen att göra utan hur personen är funtad och uppfostrad!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang