3519
Sök

från 90hk till 150-200hk, tips på uppgraderingar?

Kocken
487 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
Vill hellst inte byta motor...bilen är Honda Civic 1.5i VTEC-E (vet att de är en liten motor men de vore ju en lite tjusning med det också)

SSS -12
3 217 Inlägg
6 juli 2006
Turbo är nog det svar du kommer få mest här! Annars är ju sportfilter och sportavgassystem en bra början, ger kanske 10 hk om du har tur!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

bitter besserwisser
644 Inlägg
6 juli 2006
hehe du är possitiv du.. byt bil. billigare, smidigare och driftsäkrare än om du skulle ge dig på att turbo konvertera

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Carpenter
310 Inlägg
6 juli 2006
Innan du börjar lyssna till alla turbo/kompressor råd du får ska du tänka till om det inte är billigare att sälja bilen köpa dig en lite motorstarkare bil försäkra den och sen må bra med att du vet att du gör inget fel.

Ska vi börja prata 380hk+ (snitt) grovt så börjar det bli galet! Nu för tiden finns ju tillomed Skoda med 200hk motor!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Kocken
487 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
niclas_swe skrev:
hehe du är possitiv du.. byt bil. billigare, smidigare och driftsäkrare än om du skulle ge dig på att turbo konvertera

bättre att vara positiv än negativ....vet inte vad du tycker men jag tycker att det vore roligare att ha en bil man själv gjort starkare, snabbare, snyggare än att köpa en stark, snabb och snygg bil. Blir mer att vara stolt över. Plus att bygget är ju halva nöjet (inte alltid kul men...)

3 132 Inlägg
6 juli 2006
Kul är det kanske, men det är nog billigare att köpa dig en bil med 200 hk och turbo från början. Tycker du sen att det är för lite pulver i den har du ju något rejält att bygga vidare på. smile

SSS -12
3 217 Inlägg
6 juli 2006
Men gilla läget grabbar, han vill ha sin lilla Civic... Så är det bara!

Kompis, det är bara att trycka på allt vad överladdning heter... Sen bör du ju vara ganska kunnig om du ger dig på en sådan insats! Men jag tycker definitivt att du ska göra det, stödjer dig till max (dock inte ekonomiskt)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

251 Inlägg
7 juli 2006
Tja är man händig och gillar att bråka med bilprovningen samt har det bra ekonomiskt så kan man säkert hitta på något kul.
Lättast vore nog att leta upp en begagnad Civik motor från skroten som kommer ifrån den Civik som har flest kusar under huven (kan det vara 150-160 hk?) knöla ner den i motorutrymmet och var nöjd, eller köpa rätt bil från första början och slippa en massa problem med myndigheter mfl.
Men valet är naturligtvis ditt.

311 Inlägg
7 juli 2006
varför inte sälja och köpa en "snygg, stark..." bil och sen trimma ännu mer? big_smile

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Sök