6198
Sök

Xbox 360 Eftersläpningar?

StenkrossTomte
359 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Jag har ett litet problem som jag inte riktigt kan förstå.

Jag har en http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4066470

Och ett xbox 360 som jag kör med en HDMI sladd. Kontrollen till xboxet är en trådlös.

Spelet ja vill spela heter Halo Reach, men när ja spelar spelet så är allt fördröjt, det hänger inte med när ja svänger med gubben, precis som det inte fungerar mellan konsollen och tv:n...

Jag hade konsollen kopplad via den gamla hederliga videokontakten innan på vår gamla tv (Tjock tv) och då fungerade allt perfekt...utan eftersläpningar...

Konstigt att de inte fungerar när man köper en tv för 10k...

Kan det bero på att jag kör med en trådlös kontroll eller är det så att tv:n inte klarar av att återge de xboxet säger den ska göra i den takt jag vill?

Går detta på något sätt att lösa eller får ja byta till en bättre tv?

Tacksam för lite hjälp!
Senast redigerat av Joppe_Johndeere (9 oktober 2010)

No turbo shit! Just Real Power!

6 710 Inlägg
9 oktober 2010
Känns som Xboxens tv-inställning och Tvn inställningar inte går ihop

De/Dem

2 337 Inlägg
9 oktober 2010
Har svårt att se att tv:n inte skulle palla. Jag har LG:s billigaste 42" LCD och den klarar av Halo:Reach utan några som helst problem. Kolla över Xbox:ens inställningar i System/Console/Display settings och passa på att kolla även tv:ns inställningar för att se om något verkar fel.

StenkrossTomte
359 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Jo men de är ju precis som att responstiden är allt för hög...det räknas väl i ms på lcdskärmar?

Där står ingenting om någon responstid på denhär tv:n, inte någonstans...

Det är jättemycket fördröjt, det går knappt att spela någonting, provade för en stund sedan med GuitarHero och körde en Kalibrering där och det var tvunget att kalibireras mycket för att de skulle bli bra...

Jag ska kolla igenom inställningarna på tv:n o xboxet för att se om de går att få bättre..

Tack för svaren än så länge!

Knegare
719 Inlägg
9 oktober 2010
TVns "ms" ligger under ögats, det vill säga den är lika snabb som ögat eller i vissa falla även snabbare..

Det är antagligen fel på dina sladdar (du kör HDMI va? Om inte BYT!!) eller inställningar.

William 2009-02-20

StenkrossTomte
359 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Om du hade läst hela första inlägget hade du inte behövt lägga energi på att skriva ditt medelande...

Jo jag använder mig av en HDMI-sladd, dock inte den värsta sladden som fanns att tillgå...kan det vara problemet kanske? Den ja har nu är något billigt från kjell o compani...

2 337 Inlägg
9 oktober 2010
Joppe_Johndeere skrev:
Om du hade läst hela första inlägget hade du inte behövt lägga energi på att skriva ditt medelande...

Jo jag använder mig av en HDMI-sladd, dock inte den värsta sladden som fanns att tillgå...kan det vara problemet kanske? Den ja har nu är något billigt från kjell o compani...

Jag köpte min HDMI-kabel på Biltema, funkar felfritt. Den borde ju inte vara så mycket bättre. Men det kan ju fortfarande vara en kass kabel, låna en som du vet funkar av någon polare och prova med?

Ointresserad.
936 Inlägg
9 oktober 2010
Alla HD kablar har lika kvalité i stort sett.

Det som är skillnaden mellan dyr/billig är livslängden.

Teabag appreciation club.

StenkrossTomte
359 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Okej där ser man..

Jag har funderat på en liten sak nu...tv:n jag har använt innan har ju inte varit Wide.. dessutom har den varit mycket mindre...kan det bara vara en så lätt sak som att ja är van vid att spela på en tv som inte är wide?

Bara en tanke...

tratt
353 Inlägg
10 oktober 2010
Troligen är de såhär som det var när jag gick från CRT-skärm (Tjockeskärm) till Plattskärm, då Herzen på CRT var 100 herz och plattskärmen bara hade 75 upplevde jag det precis som du säger, dock "vande" man sig. Jag kör 360 på en gammal samsung lcd med kjells hdmi kabel, funkar utmärkt, så kabeln tror jag inte är felet här.

OT - Är Halo bra? smile

Hoppas de fixar sig!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 oktober 2010
Okej som ngn sa, tvns ms är under ögats? Uhm, nej? Det finns alltså skärmar med så seg uppdateringsförmåga så det spelar roll.

Jag spelar mkt, så jag köper aldrig en dataskärm som har mer än max 5ms. För lägger man på ping och packetloss se när man spelar online så kan det vara avgörande.
Jag har märkt att sitter jag och spelar ett spel med över ca 120 i ping så laggar det inte, Men motståndarna ser mej komma ut ur dörrar osv innan jag hemma springer igenom dom. Vilket är förödande tongue

OnT!
Gamla eller nya Xbox? Har du ett gammalt kanske det är dags att pensionera tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

DFFL
9 020 Inlägg
10 oktober 2010
Har aldrig varit med om något sådant vid konsol-spelande.
Sitter här hemma med PS3, 360 Slim och 50" plasma.

Det är nog dina inställningar som spökar, är det bara Halo Reach som segar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

StenkrossTomte
359 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
LeafBox skrev:
Okej som ngn sa, tvns ms är under ögats? Uhm, nej? Det finns alltså skärmar med så seg uppdateringsförmåga så det spelar roll.

Jag spelar mkt, så jag köper aldrig en dataskärm som har mer än max 5ms. För lägger man på ping och packetloss se när man spelar online så kan det vara avgörande.
Jag har märkt att sitter jag och spelar ett spel med över ca 120 i ping så laggar det inte, Men motståndarna ser mej komma ut ur dörrar osv innan jag hemma springer igenom dom. Vilket är förödande tongue

OnT!
Gamla eller nya Xbox? Har du ett gammalt kanske det är dags att pensionera tongue

Ja xbox har ju kommit med en helt ny design så det är det gamla xbox 360, inte för de ska spela någon roll då det typ är samma konsoll...

Jag har spelat hur mycket som helst jag med, men nu när ja flyttat och köpt en riktig tv så har det avstannat helt eftersom min inövade känsla försvunnit helt!

StenkrossTomte
359 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Har aldrig varit med om något sådant vid konsol-spelande.
Sitter här hemma med PS3, 360 Slim och 50" plasma.

Det är nog dina inställningar som spökar, är det bara Halo Reach som segar?

Okej, jag har tittat över inställningarna men där finns inget att ställa in så de skulle börja sega med det :S

Jag har bara ett "springa och skjuta" spel, men ja ska låna Halo 3 och testa...

StenkrossTomte
359 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Slaylix skrev:
Troligen är de såhär som det var när jag gick från CRT-skärm (Tjockeskärm) till Plattskärm, då Herzen på CRT var 100 herz och plattskärmen bara hade 75 upplevde jag det precis som du säger, dock "vande" man sig. Jag kör 360 på en gammal samsung lcd med kjells hdmi kabel, funkar utmärkt, så kabeln tror jag inte är felet här.

OT - Är Halo bra? smile

Hoppas de fixar sig!

Okej dock har ju denhär tv:n 100Hz...

Halo Reach är inte helt det man kanske förväntar sig första gångerna man spelar det...är man van vid det äldre Halo 3 så är det ganska mycket förändrat, mycket till det bättre... Lite nya vapen, man kan välja olika personliga inställningar på vissa banor så som att ha ett jettpack, springa snabbt, lägga upp sköldar osv osv... Nya banor....finns även "gamla" banor med...från Halo 2 smile

Helt klart värt att inhandla smile

1 482 Inlägg
11 oktober 2010
Går du från 420-480p upp till 1080p så orkar inte X-boxen trycka ut lika många bilder per sekund heller. Är man van vid CRT så märker man av detta DIREKT, men man vänjer sig med tiden.

Min X-box har lite problem i vissa spel att hänga med, vet att det inte är något fel på tv'n då andra spel fungerar klockrent, men när det blir väldigt mycket på skärmen så börjar det "hacka/lagga". Precis som om man har för höga grafikinställningar i datorspel.

BLT Service
Theracords Music Label

StenkrossTomte
359 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Allt har löst sig big_smile

Det stora problemet berodde på att i tv:n fanns en inställning som hette "Spel-läge", den menyn kom man bara åt när tv:n var inställd på att visa xboxet...därför hade ja missat det när ja letade igenom menyerna...den var då inställd på att visa "tv"....

Men nu är iaf allt löst och nu är man åter uppe i toppen och fajtas smile

Tack för alla tips... big_smile

Sök