4917
Sök

Kenwood KDC-5047U, lågnivå slutsteg bas

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
dra då en kabel från remote på det steget som funkar, till det som inte funkar (antar att det inte är så långt mellan dem?)
Funkar inte steget då så har du problem med steget.

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
dra då en kabel från remote på det steget som funkar, till det som inte funkar (antar att det inte är så långt mellan dem?)
Funkar inte steget då så har du problem med steget.

Okej, slutsteget som funkar ligger i handsfacket men det går väl rätt snabbt och dra det antar jag. Funderar på om någon säkring har gått i steget, men det tror jag inte

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 oktober 2010
Koppla loss remote-sladden på bassteget, ta en kabel snutt sätt den mot plus (t.ex plusingången på steget) sätt andra änden på remote-ingången på steget. Om steget då startar så vet du att det e nått fel på din remote-sladd som kommer från cd:n. Går
steget inte igång så sitter felet i steget eller i strömkablarna till steget. Börja med att kolla säkringarna (om du nu inte har en voltmätare). Om du har en voltmätare så mät mellan plus och minus - ingångarna, där ska du ha mellan 12-14V.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

318 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Koppla loss remote-sladden på bassteget, ta en kabel snutt sätt den mot plus (t.ex plusingången på steget) sätt andra änden på remote-ingången på steget. Om steget då startar så vet du att det e nått fel på din remote-sladd som kommer från cd:n. Går
steget inte igång så sitter felet i steget eller i strömkablarna till steget. Börja med att kolla säkringarna (om du nu inte har en voltmätare). Om du har en voltmätare så mät mellan plus och minus - ingångarna, där ska du ha mellan 12-14V.

Tackar smile ska kolla upp det!

318 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Problemet löst! "Remote" sladden var tydligen någon koppling till en styranordning av något slag så "Antenn" sladden var tydligen remote.. lustigt, men nu funkar det!

6 851 Inlägg
18 oktober 2010
HeavyBass skrev:
Problemet löst! "Remote" sladden var tydligen någon koppling till en styranordning av något slag så "Antenn" sladden var tydligen remote.. lustigt, men nu funkar det!

Detta va min tanke att du hade satt den på fel remote. Då ska det enbart funka i radio läge (för dem som har el antenn)

318 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
HeavyBass skrev:

Detta va min tanke att du hade satt den på fel remote. Då ska det enbart funka i radio läge (för dem som har el antenn)

Okej wink men tack för hjälpen iaf!

Mvh

Sök