1790
Sök

Volvo V70R *FATBASTARD*

en speciell V70R

Billjudgruppen.se
534 075 Visningar
Uppdaterades senast 19 juli 2012
Billjudgruppen.se
787 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
ziuskine skrev:
Car looks so incredible big_smile Nice work!!!

Thanks big_smile

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
jsson skrev:
_BLOOD_ skrev:
jensclaudius skrev:
Hallå, dar var jag som kom och mätte upp din bil (DB), hoppas du kommer ut på lite tävlingar under året.
Bilstereoforbundet.se där finns kalendern, för din bil spelade på riktigt bra!

mvh Jens

Hej !
fick se att basen på stereon var nedställd på minus 20 tongue hehe så det brde bli bättre resultat nästa gång man mäter/tävlar

ska kolla eran sida

hur högt spelade du då? Kollade allt in din pärla på lördagen... men du verkade inte vara närvarande just då så fick tyvärr inte se bilen på nära håll sad men du kommer väll förhoppningsvis på andra träffar big_smile

mätte då 144db smile
Kommer åka på några fler så då kan ja visa mer tongue

Fribajsare
99 Inlägg
27 april 2011
Kan bara säga att jag är sjukt imponerad över din bil! Bra jobb! big_smile

79 Inlägg
27 april 2011
kollade på den på elmia såg grym ut en sån bil man drömmer om när det blit familj å allt får väl skippa hjudbygget då bara:P grymt fin 5p

310 Inlägg
28 april 2011
_BLOOD_ skrev:
jsson skrev:
_BLOOD_ skrev:

Hej !
fick se att basen på stereon var nedställd på minus 20 tongue hehe så det brde bli bättre resultat nästa gång man mäter/tävlar

ska kolla eran sida

hur högt spelade du då? Kollade allt in din pärla på lördagen... men du verkade inte vara närvarande just då så fick tyvärr inte se bilen på nära håll sad men du kommer väll förhoppningsvis på andra träffar big_smile

mätte då 144db smile
Kommer åka på några fler så då kan ja visa mer tongue

De va ju nästan lika högt som jag spelade i min s60 tongue de va inte illa alls de wink
Låter bra de big_smile ser jag verkligen fram emot tongue

Hewi
571 Inlägg
28 april 2011
_BLOOD_ skrev:
jensclaudius skrev:
Hallå, dar var jag som kom och mätte upp din bil (DB), hoppas du kommer ut på lite tävlingar under året.

mvh Jens

fick se att basen på stereon var nedställd på minus 20

Det var ju dumt wink , efter att ha pratat med några av db killarna efter att vi mätte din bil så fick jag veta att det brukar spela högre med basboost avstängd så vrid ned den kontrollen på steget till "0" och testa nästa gång smile

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

dB Jägare!
732 Inlägg
28 april 2011
Bassboost skall ALLTID stå helt nedskruvad!

Mvh

181 Inlägg
28 april 2011
men nu skrev han ju "på sterion" och inte på steget wink

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
pwilhelm skrev:
_BLOOD_ skrev:
jensclaudius skrev:

mvh Jens

fick se att basen på stereon var nedställd på minus 20

Det var ju dumt wink , efter att ha pratat med några av db killarna efter att vi mätte din bil så fick jag veta att det brukar spela högre med basboost avstängd så vrid ned den kontrollen på steget till "0" och testa nästa gång smile

jo det var lite dumt, tyckte det var konstigt att jag kunde spela på max volym då tongue
men till nästa mätning så ska det vridas upp och boostern ned så får vi se vad det spelar då !

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Va på verkstad och felsökte precis.. nollställde och körde en sväng och sen kollade igen..

Fel:
Bränsle/tempsensor
Styrbox programvarufel

Någon som haft problem med denna sensor? sitter på högersida av insuget.
Problemet är att den dör ibland och misständer när man laddar fullt

Styrboxen kan väl vara att det är annan programvara i ? så att det ger felkod för att det inte är original ?

1 581 Inlägg
2 maj 2011
bassboost dödar basarna så helt klart avstängd!

62 Inlägg
2 maj 2011
_BLOOD_ skrev:
Va på verkstad och felsökte precis.. nollställde och körde en sväng och sen kollade igen..

Fel:
Bränsle/tempsensor
Styrbox programvarufel

Någon som haft problem med denna sensor? sitter på högersida av insuget.
Problemet är att den dör ibland och misständer när man laddar fullt

Styrboxen kan väl vara att det är annan programvara i ? så att det ger felkod för att det inte är original ?

Den givaren brukar vara en tryckgivare också... Har haft ett liknade problem på min saab, fick plugga bort hela insuget göra rent, byta givare. men funkade inte ändå. så ficka byta en EGR ventil elr vad fan de nu heter tongue någon slags ventil som det är en magnet typ:P som ska släppa in återavgasen, detta gjorde den fel och då visade den givaren fel ist när den var en tryck givare också... detta hände oregelbundet, tom gång och vid fullgas också så var väldigt svårt att fatta när vi byte givaren oså blev de inte bra ändå:P skruva isär och testa att göra rent först:P behöver inte vara samma på volvo som på saab men kan vara, låter som samma lite...smile

12 Inlägg
2 maj 2011
byt den och nolla bilen sen fungerar den sen alla r har samma problem med den men den visar inte riktigt att den är den ibland då vill dom på volvo byta allt idioter!!

ps den kostar 1800kr:( men men ska den fungera så får det kosta:)

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
f4bb3

ja får väl riva ner mer till vintern och göra rent och kolla över lite mer saker tongue

Mr_R

Jo volvo tog väl 1800kr för den, tyckte d va lite mkt så fixa på annat sätt hehe
Senast redigerat av _BLOOD_ (4 maj 2011)

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Då var sensorn bytt, körde en stund och inget tecken på att den skulle dö, så hoppas det är bra nu ! smile

MEN är ju någon annan programvara i boxen, så den laddar hyffsat. men den börjar ju bluddra/misstända när den laddar som mest, sen släpper det. är det överladdningsskydd? eller något annat?

har inte fått i laddtrycksmätaren än så vet inte va den laddar men skulle chansa på 1-1,2

Elektriker
1 138 Inlägg
4 maj 2011
_BLOOD_ skrev:
Då var sensorn bytt, körde en stund och inget tecken på att den skulle dö, så hoppas det är bra nu ! smile

MEN är ju någon annan programvara i boxen, så den laddar hyffsat. men den börjar ju bluddra/misstända när den laddar som mest, sen släpper det. är det överladdningsskydd? eller något annat?

har inte fått i laddtrycksmätaren än så vet inte va den laddar men skulle chansa på 1-1,2

Min R laddar 1.3 om jag inte har helt fel för mig.. har läst att Ren orginal ska ladda ca 1.1
Gör den de även när den är varm?

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
daajvid skrev:
_BLOOD_ skrev:

Min R laddar 1.3 om jag inte har helt fel för mig.. har läst att Ren orginal ska ladda ca 1.1
Gör den de även när den är varm?

original ligger dom väl på 0.9 - 1 ?  min gamla flashgröna visade det iaf.  har pratat me några och tror det kan vara dumpen/ avlastningsventil. är nog att den spikar.  hmm

2 174 Inlägg
8 maj 2011
_BLOOD_ skrev:

exakt samma fel som min!

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Va igår på Karlstadmässan med bilen, va ju trevligt att vara där, men trodde det skulle vara större utställning.
men sen på kvällen när man kom hem så lossade ett fäste till avgassystemet så det har skrapat hela kvällen igår.
sen är det ju att den spikar och att ja måste använda starthjälp varje gång ja ska starta bilen, tror det är original batteriet som måste bytas ut. det vill inte ladda upp sig, har haft på batteriladdare länge och några gånger men hjälper inte så baslådan måste rivas ut sad

Därför ställer ja av den nu ! ska riva ner den och förbättra..

Ska även fixa till i motorrummet..

Så det som ska göras
* Avgassystem
* Riva ut baslåda och fixa batterier
* Laga det som gör att den spikar
* Snygga upp i motorrum
* Byta olja

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-8031ca25ac7e70439f3218eb0c69f0d4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-6ae0d274c05b0e362903c8ce29391c1b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-a26c337483871a4e6c2f8d5cacb682ee.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-dd5b04ad3deea924f34f2e4423dc1d74.jpg

3 860 Inlägg
8 maj 2011
Lycka till! Spikar den? Har den gjort det hela tiden eller det har kommit nu på senare tid?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök