2160
Sök

Inför: Invigning för Skåne Street Show i malmö 2011 den 28 Maj

302 Inlägg
22 maj 2011
Ska se vad jag kan snoka rätt på smile Tror lite att anordnarna inte är så insatta i informationen runt driftingen. Inte jag heller för den delen, men kan försöka pressa på att få ut det på gasfot.

Fast cars drag race, fast drivers road race

261 Inlägg
22 maj 2011
Jag tycker de är riktig dåligt!!! Nu är de mindre än en vecka kvar och folk som håller i de kan inte ens visa var vi kommer köra. Hur banan kommer se ut mm. Vi skånska driftare känner en hel del danskar men ingen av oss har velat bjuda in dom pga den dåliga infon. Tanken med "Skåne street show" var god men känns som ni tagit vatten över huvudet! Kommer de bli någon Drifting eller kommer de bli att vi kommer få köra på "Mc parkeringen"? För de känns fel och bjuda in en massa folk som tror de ska få se Drifting och sen har vi ingen yta och visa vad drifing är för något. För att köra runt i en 8 på en alldeles för lite yta är inte Drifting!

Bil tosing
117 Inlägg
22 maj 2011
Om jag har hört rätt är det en yta om 60 * 80-90 m som är till för driftingen.

En anledning till dålig info är att förutsättningarna hela tiden har ändrats.
Från början vart det en lastbilsparkering i anslutning till området men ett tu tre vart den uthyrd.... efter löfte om att låna den.
Sen hamnade det ett järnvägsspår till på området....

Hur som de som jag hört prata om det verkar hyfsat nöjda ändå.

261 Inlägg
22 maj 2011
ACF skrev:

Kan någon visa på bild var denna ytan är?

Och vad har du hört??? och när kommer den infon ut till oss andra???

KHRacing
22 maj 2011
BoB_83 skrev:
ACF skrev:

Kan någon visa på bild var denna ytan är?

Och vad har du hört??? och när kommer den infon ut till oss andra???

jag fick lite info för 3 veckor sedan typ:

Trodde såklart att den skulle komma ut, men INGET verkar ha offentliggjorts alls:
Ingen inom arrangörsstaben verkar veta nånting ... För att detta skulle vara hemlig information
kan jag verkligen ej fatta liksom !
så jag frågar igen, vem designar banan ? har ni en kunnig person, eller en som TROR SIG veta ?
Vilket sorts SBF-tillstånd har sökts ?

Här är vart jag fick veta att det skulle hållas.
http://www.geting.se/image.php/305887-sladfdf.jpg

Bilmekaniker
805 Inlägg
22 maj 2011
där du visade christian är helt omöjligt, det är offentlig parkerings yta. Inga staket som går att stänga eller något samt att parkeringen är kullig och hålig. http://www.youtube.com/user/AnesNadarev … TvfaYQRcGs det är den parkeringen du visar och ja ska folk göra det där kan dem göra det vart som helst

Drift junkie!!
276 Inlägg
23 maj 2011
Kul att banan isf skall vara 7 mil ifrån själva evenemanget. e där inte plats inne på området så får utställnings bilarna offra sig tycker jag iaf.

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala

299 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
jag tar mig på att infon har varit super dålig. det tar jag på mig helt o hållet.
Mkt ligger för att vi har fått ändra om fram o tebax hela tiden. pga ändrade förhållande.

Men all aktivitet som kommer o ske på skåne street show kommer o vara på samma område. dvs inget utanför Sirf`s bana.

Håller på att få in dom sista måtten ifrån företag som kommer o vara på plats.
Och dom sista får jag idag om vi har en ritkig tur.
Sen kommer det att komma ut en komplett skiss över hela området. men vart info tält m.m kommer att vara.

Hoppas att ni kan förstå hur mkt jobb o planering det ligger bakom detta event.
Och självklart förstår jag även er som har suttigt o väntat på info.

// Bredin

163 Inlägg
23 maj 2011
jag kommer under dagen

vilken tid slutar träffen?????????????

efter träffen tänkte jag åka upp till wangan meet i hyllinge och visa vem som bestämmer på gatorna efter 20.00

163 Inlägg
23 maj 2011
supra_gone_wild skrev:
Kul att banan isf skall vara 7 mil ifrån själva evenemanget. e där inte plats inne på området så får utställnings bilarna offra sig tycker jag iaf.

jag förstår inte varför wangan meet inte går ihop med lagliga evenemang på riktig bana
dom 30 bilarna på wangan skulle väll inte vara några problem att rulla ner 7 mil

457 Inlägg
23 maj 2011
streetdj skrev:
supra_gone_wild skrev:

jag förstår inte varför wangan meet inte går ihop med lagliga evenemang på riktig bana
dom 30 bilarna på wangan skulle väll inte vara några problem att rulla ner 7 mil

- Lagliga evenemang? 30 bilar? Det är 100 som anmält sig och vi räknar mellan 100-200 bilar ! Wangan är ett event för japanska bilar!

KHRacing
23 maj 2011
Mr-Bredin skrev:
jag tar mig på att infon har varit super dålig. det tar jag på mig helt o hållet.
Mkt ligger för att vi har fått ändra om fram o tebax hela tiden. pga ändrade förhållande.

Men all aktivitet som kommer o ske på skåne street show kommer o vara på samma område.
dvs inget utanför Sirf`s bana.

Sen kommer det att komma ut en komplett skiss över hela området. men vart info tält m.m
kommer att vara.

KHRacing skrev:
........
så jag frågar igen, vem designar banan ?
har ni en kunnig person, eller en som TROR SIG veta ?
Vilket sorts SBF-tillstånd har sökts ?........

MIna frågor har undvikits för långe nu. För detta är väl inget hemligt ?

302 Inlägg
23 maj 2011
hoteyes skrev:
streetdj skrev:
supra_gone_wild skrev:

- Lagliga evenemang? 30 bilar? Det är 100 som anmält sig och vi räknar mellan 100-200 bilar ! Wangan är ett event för japanska bilar!

Varför skulle inte Wangan kunnat vara ett lagligt evenemang?
Banan är till för sånthär... och då hade alla fått köra stripp lagligt.
Just nu krockar det med Skånes streetshow, vilket jag tycker är lika kasst... men det går
väl visst att göra det lagligt! Dessutom om nån av er hade kollat upp vad som krävs för att göra ett
lagligt blackrace så hade det varit ännu mindre problem.

480 Inlägg
23 maj 2011
streetdj skrev:
jag kommer under dagen

efter träffen tänkte jag åka upp till wangan meet i hyllinge och visa vem som bestämmer på gatorna efter 20.00

och det skulle vara du som bestämde på gatorna med en liten m5:a? tongue
Senast redigerat av eksten (23 maj 2011)

299 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Mr-Bredin skrev:

Men all aktivitet som kommer o ske på skåne street show kommer o vara på samma område.
dvs inget utanför Sirf`s bana.

Sen kommer det att komma ut en komplett skiss över hela området. men vart info tält m.m
kommer att vara.

KHRacing skrev:
........
så jag frågar igen, vem designar banan ?
har ni en kunnig person, eller en som TROR SIG veta ?
Vilket sorts SBF-tillstånd har sökts ?........

MIna frågor har undvikits för långe nu. För detta är väl inget hemligt ?

förstår dig helt o hållet. vissa saker har vi inte velat ge info om.
men ikväll så kommer kartan över området upp. så får vi se vad ni säger.

// Bredin

299 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
streetdj skrev:
jag kommer under dagen

vi beräknar att träffen slutar kl 21.
Lite beror på hur mkt folk där e kvar efter pris utdelningarna

// Bredin

KHRacing
23 maj 2011
-Kicki- skrev:
Banan är till för sånt här... och då hade alla fått köra stripp lagligt.
Just nu krockar det med Skånes streetshow, vilket jag tycker är lika kasst... men det går
väl visst att göra det lagligt! Dessutom om nån av er hade kollat upp vad som krävs för att göra ett

Wangan är ju ett fullt lagligt event till 100%, det är en träff/utställning, inget körande alls.
tyvärr är inte ens BlackRace fullt lagligt vad jag vet då det krävs enligt svensk lag en Motortävlingsförsäkrning för att arrangera sånt. Sen har ju BlackRace runnit ut i sanden lite
grann & andra aktörer tagit över, främst i mellansverige.

mvh k

KHRacing
23 maj 2011
Mr-Bredin skrev:
förstår dig helt o hållet. vissa saker har vi inte velat ge info om.
men ikväll så kommer kartan över området upp. så får vi se vad ni säger.

Vi har ju snackat tidigare, typ i Januari/Februari, men sedan vart det ej mera när du sade du skulle
hålla mig uppdaterad an om det behövdes hjälp.

Slå mig en pling på 0736-677018 så kan jag se vad jag kan hjälpa er med.!

För jag kan bara inte fatta att det skulle vara hemligt vem som är banläggare & ang vad för sorts
tillstånd som sökts!
Har det ens sökts Driftingtillstånd i samband med att strippen skall köras? Detta gör man på samma
ansökan till SBF. smile

302 Inlägg
23 maj 2011
KHRacing skrev:
-Kicki- skrev:
Banan är till för sånt här... och då hade alla fått köra stripp lagligt.

Wangan är ju ett fullt lagligt event till 100%, det är en träff/utställning, inget körande alls.
tyvärr är inte ens BlackRace fullt lagligt vad jag vet då det krävs enligt svensk lag en Motortävlingsförsäkrning för att arrangera sånt. Sen har ju BlackRace runnit ut i sanden lite
grann & andra aktörer tagit över, främst i mellansverige.

mvh k

Nja håller inte helt med... Det kommer ju vara lika lite körningar på Wangan som det var på Ystadträffen... (extremt mycket sarkasm där smile) Det är omöjligt att samla överhottade bilar utan att det kommer körningar!
Race 4 Fun har ju hållt i några BlackRace och det har varit bra vad jag förstått. Tyvärr ställdes den in för en vecka sedan pga regn...  De hålls i Ängelholm och kommer nog ske fler gånger.

299 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
lite info om hur området kommer att se ut i form av en Grovskiss

http://www.geting.se/image.php/306144-omradet.jpg

// Bredin

Sök