Har en liten fundering angående tryckröret med. Antingen ska det lackas, men då måste det läggas ner lite jobb på det för att det ska bli snyggt. Eller så klär jag det i svart avgasbandage, håller nere tempen och man slipper lägga en massa tid på det. Ska gör aett litet test imorgon och se hur det kan se ut Lackat är ju snyggt, men lite jobb att få det bra som det ser ut just nu
Jobbat lite till med tryckröret idag. Är äntligen nöjd och ska bara finspacklas lite, sen blir det lack. Antingen vitt eller mattsvart Är ju på "kalla" sidan av ic´n, så blir ju inte så varmt
Igår lackades tryckröret mattsvart. Valde det då jag dåliga erfarenheter av vitt i ett varmt motorrum. Gulnade nämligen på min 940 jag hade. Så mattsvart blir stilrent och bra!
Mitt turbogrenrör skulle även ha kommit idag, men så blev det inte Får hoppas det kommer på måndag då...
Nu jävlar har grenröret kommit! Så jäkla gött! Ser sjukt bra ut, Hannes ahr gjort ett riktigt fint jobb. Självklart var man tvungen att provmontera det och turbon. Här kommer lite bilder:
Här är det, jäkligt najs!
Hannes har gjort ett sjukt bra arbete, riktigt fint
Snyggt
Ditskruvat med några muttrar bara
Slängde dit turbon med
Mumsigt!
Grenröret ska lindas i svart avgasbandage, sen ska det svetsas wg-anslutning också Så ska väl beställa wg och det snart. Ska även ner med oljetråget för att få en anslutning svetsad där. Tänkte lösa det på annat vis först, men får bli såhär.Så nu är man sysselsatt igen