Har du kollat så att bilen int har rullat längre än vad som står i instrumenthuset? Vem importerar en Volvo till SVERIGE föresten?
Nu fick man tankeställare, Vem importerar en Volvo till Sverige... Hmmmm Är helt 100 på att det är importerad från Italien. Känner lite folk som håller på med bilar nästan alla importerade Volvo som kommer till sverige är från Italien. Kolla upp bilens historik noga. Säkert har den gott över 28000mil. Låter trist men sant
Har du kollat så att bilen int har rullat längre än vad som står i instrumenthuset? Vem importerar en Volvo till SVERIGE föresten?
Nu fick man tankeställare, Vem importerar en Volvo till Sverige... Hmmmm Är helt 100 på att det är importerad från Italien. Känner lite folk som håller på med bilar nästan alla importerade Volvo som kommer till sverige är från Italien. Kolla upp bilens historik noga. Säkert har den gott över 28000mil. Låter trist men sant
Köpa billigt, impotera, lacka om halva bilen med massa brytningar och fullt med sliprepor över allt, sen sälja så dom går +.
Oftast är det 850 som är importerade från italien,och då med T5 på 2.0L. Och det har ju med skatterna i italien att göra.
Det är ju ingen mätarställning som man borde tro att den inte stämmer.Den har ju ändå rullat 17000mil på drygt 10år.
Däremot så ser man ju många T5or från just italien som rullat oroande lite.
Anledningen till att man importerar Volvo till Sverige är att Volvos oftast är högre värderade i Sverige än utomlands så det är inget konstigt med det. Man ska självklart kolla servicehistorik och själva bilen så att miltalet stämmer.
Är 99% säker på att bilen kommer från tyskland. Finns servicestämplar ända sen den var ny, och sen även från 10,000 mil då den togs till Sverige via en importfirma. Tror faktiskt miltalet stämmer, för stolar, ratt osv är i väldigt bra skick.
Är 99% säker på att bilen kommer från tyskland. Finns servicestämplar ända sen den var ny, och sen även från 10,000 mil då den togs till Sverige via en importfirma. Tror faktiskt miltalet stämmer, för stolar, ratt osv är i väldigt bra skick.
Du kan även kolla pedalerna om du är mycket slitna
2.0T (alla)- 1.9 Liters motor Fas 1/1½ T4- 1.8 Liters motor Fas 2 T4 - 1.9 Liters motor
Bäst att trimma ska enligt "Torpis" vara T4 -00 med minst borr (alltså 1.8 litaren) Allting handlar ju inte om litervolymen vid trimning. Har man en klen motor på 3 liter är det ju lättare att trimma en välbyggd motor på 2 liter.
T4 1998-2000 har 1855cc Alla 2.0T och T4 från 2001 och frammåt har 1948cc
bägge är mao 1.9 liter avrundat...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det säkerligen inget fel på den,jag tycker att miltalet kontra årsmodellen kan mkt väl stämma. Men en servicebok är aldrig en 100% garanti på att det stämmer då man kan köpa stämplade böcker.
Annars är det väl bara att dra ett mail till verkstaden som anges som serviceverkstad i boken så borde det gå att kolla så att historiken stämmer,såvida det inte är Frittez bilar typ
Han som sålde den kanske har chippat den till 200hk och tycker då att det är en T4 ?
den tanken slog mig med. bilen kan säkert vara chippad redan i tyskland, och förra ägaren visste bara att den hade 200 hk och antog då helt enkelt att bilen var en T4.
2.0T brukar ju annars stå högre än T4orna, skit i allt och sätt ut den på blocket igen bara.. Du får ju lätt tillbaka pengarna om den är i bra skick. Orka krångla med allt annat som både tar tid och ork ifrån en..
Är väl inte mycket du kan göra som de flesta redan skrivit. Sälj och köp annan släde.
Måste berätta: Gjorde en liknande grej fast tvärtom en gång... Åkte och tittade på en MB w124 300D i vad säljaren kort skrev på blocket "Gott skick" Det var det enda som stod!
Bilen var fullsmetad med utrustning! Ortopedstolar, skinn, acc. Rubbet. Lyfte på huven och tittade lite på maskin när den gick på tomgång innan provkörning. TURBO! Säljaren var en herre som inte kunde något om bilar... Ärlig som man är sa jag att "Detta är ju en turbo?" -ja, det stämmer sa gubben. Jag sa att han nog kunde få lite mer för bilen om han ville men jag har tyvärr bara med mig det angivna priset minus 2 tusen...
-Helt ok för mig! sa han bara. TrevligVar världens lyckligaste kille på 25 år den gången! Farsan höll på att spåra ur innan affären var klar!
Ibland vinner man och ibland får man bita i gräset. Gjort bägge delarna...
Åk hem till honom o ta ett snack. De hade jag gjort... Visar de sig att han är lite hetsig, så är det bara att plocka fram bollträet!
Håller med, det blir mycket lättare att komma överrens efter att ha spelat sett spel brännboll tillsammans.
Nu spårar det tycker jag, Killen/gubbfan visste kanske inte vad han sålde??? Staffa inte nån för det även om nu ingen tar det bokstavligt. Ring och prata med honom. Kan du inte med så gör jag det! Bilhandlarjävel som man är....