Knackande ljud höger fram på Golf II

ogio www.rallyshop.se
9 juli 2006 · 551 Inlägg

Hej, nu på senaste tiden så har min knackat lite, knackar mindra när jag kör sakta och knackar mer ettrigare vid runt 70. Det knackar inte alltid utan bara spontant. Precis som om något ligger i mot. Knackar int enär jag svänger varken höger eller vänster utan kan komma rätt som det är. Ngn som vågar sej på en gissning vad det kan vara?

Mvh jocke

!OBS!
Om det har ngn betydelse så är bilen Nybesiktigad med blankt papper.

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
SwIng
9 juli 2006 · 100 Inlägg

ogio skrev:
Hej, nu på senaste tiden så har min knackat lite, knackar mindra när jag kör sakta och knackar mer ettrigare vid runt 70. Det knackar inte alltid utan bara spontant. Precis som om något ligger i mot. Knackar int enär jag svänger varken höger eller vänster utan kan komma rätt som det är. Ngn som vågar sej på en gissning vad det kan vara?

Mvh jocke

!OBS!
Om det har ngn betydelse så är bilen Nybesiktigad med blankt papper.

knackar det när bilen går på tomgång eller när du varvar den stillastående?

ogio www.rallyshop.se
9 juli 2006 · 551 Inlägg

Inte när den står still det är inget motorknack... Det är när man kör :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
SwIng
9 juli 2006 · 100 Inlägg

ogio skrev:
Inte när den står still det är inget motorknack... Det är när man kör :p

ok! tänkte att det kunde vara ventilerna. låter skumt, kan ju inte var drivknutarna eftersom det inte låter när du svänger kraftigt, å inte motorbussning eftersom det inte dunkar när du gasar/växlar.
det är inte så att en fjäder har gått av på bilen? de brukar kunna göra de i över/under kant och lägga sig i kragen där de för ett himla väsen! fast det låter ju mest när du kör i gupp då.

SwIng
9 juli 2006 · 100 Inlägg

SwIng skrev:

ogio skrev:
Inte när den står still det är inget motorknack... Det är när man kör :p

ok! tänkte att det kunde vara ventilerna. låter skumt, kan ju inte var drivknutarna eftersom det inte låter när du svänger kraftigt, å inte motorbussning eftersom det inte dunkar när du gasar/växlar.
det är inte så att en fjäder har gått av på bilen? de brukar kunna göra de i över/under kant och lägga sig i kragen där de för ett himla väsen! fast det låter ju mest när du kör i gupp då.

kan egentligen vara vad som helst! en värmeplåt som ligger och skramlar vid avgasröret/dämparen, eller ngt annat löst under bilen!

ogio www.rallyshop.se
9 juli 2006 · 551 Inlägg

Jag bytte precis vänster bak, den gick ju igenom på bess och det hörs bara spontant.. Vet i fan vad det kan vara.. Det e precis som om ngt fladdrar du vet som när man hade kort på cukeln när man var liten

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
SwIng
9 juli 2006 · 100 Inlägg

ogio skrev:
Jag bytte precis vänster bak, den gick ju igenom på bess och det hörs bara spontant.. Vet i fan vad det kan vara.. Det e precis som om ngt fladdrar du vet som när man hade kort på cukeln när man var liten

ja just det! det va populärt tongue ne jag kan tyvärr inte säga vad det kan vara! du får fråga någon verkstad och höra vad de har att säga wink

jonne_X
10 juli 2006 · 64 Inlägg

säkerligen något av hjullagerna

Audi A4T (1997)
ogio www.rallyshop.se
10 juli 2006 · 551 Inlägg

Ok.. :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang