Tack så mycket!!! Ja det rullar på iaf! Sakta men säkert! Kommer nog satas på lite chassi och bromsar här näst, satt det finns möjlighet att ställa ner den på hjul innom en rimlig framtid iaf!
Visst är det gött när man kan sätta ner den på hjulen igen!!
Mesta tiden av helgen har gått åt till å snickra men jag har hunnit fått tbx nån kabel i bilen iaf... Skönt å göra nått annat en å stå och blästra hela dagarna!!
Petat fram dom..
Och passa på och dra med lite kablar för senare billjud också.
Strömkabeln till slutsteg, alla kablar ska kläs med nylånstrumpa innan motorn hoppar i.
Satt även tbx fläkten, rattstången och pedalerna (pedalerna dock inte med på bild).
Den har tom hunnit blitt dammig innuti igen!
Hej å hå!
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Första lilla strået till chassit är nu dragit!!! Det är inte mycket men det är på "G" iaf! Jag fokuserar på baken till att börja med.. och såhär grann såg den ut ifrån början!
Efter lite kärlek fick den duga såhär:
Och då behövs ju även lite polyuretan bussningar också!! Dom är rätt färgsprakande!!
Bakre krängaren med bussningar:
Och bussningar isatta för upphängningen! Dock vart det lite problem med bultarna då jag drog sönder en av dom som satt där ifrån början så jag hade bara en halv sats till ena sidan först!.... Letade som FAN efter en ny sats!!!...
...Och med lite hjälp ifrån en kille på gti klubben hittade jag en ny bult sats!
Och krängaren på plats! Väntar dock på dom andra fästerna till den som borde komma till veckan!
Vart även nya bultar till dämparna... dom svarta på bild.
Mvh Tommy
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
NEEEJ tråden e slut! sjukt rolig läsning, kan inte få nog! hoppas du kommer rulla på som fasen med uppdateringar!! roligaste tråden på mkt länge. riktigt fint jobb du lägger ner, all cred till dej=)
NEEEJ tråden e slut! sjukt rolig läsning, kan inte få nog! hoppas du kommer rulla på som fasen med uppdateringar!! roligaste tråden på mkt länge. riktigt fint jobb du lägger ner, all cred till dej=)
mvh
Va roligt att du tycker så! Ja jag ska försöka hålla lite liv i bygget här framöver då det är tänkt att den ska rulla till nästa vår/sommar
Mvh Tommy
Har införskaffat en 22mm huvudbromcylinder med tillhörande bromsservo ifrån en mk2 16v som jag tänkte annvännda mig utav till calibra oken och 256mm skivorna.
Såg ut såhär, fin huvudcylinder!
Köpte den kapad, satt jag tog och kapa av fästet på min gamla servo...
..och satt fast på den "nya".
Huvudbromscylindern fick sig en dos färg trots att den va duglig innan också, koppen kanske inte är den vackraste men den duger!
Satt sedan även dit styrväxeln och fästet till bromsservon som jag har gulkromaterat.
Sen åkte servon och cylindern på plats.
Mvh Tommy
Tack så mycket! Ja sakta men säkert så! Känns riktigt kul att få montera istället för att demontera!
Nog för att det är en bit kvar men sitter å funderar på hur man ska göra intriört då ja är bra sugen å bla flocka instrumentbrädan, sätta i fällbara "sitta-still-stolar" och ev en anna ratt.. fast ja först bara tänkt köra på orginaltema förutom vissa mätare och nån annan detalj då.. har lite svårt och bestämma mig..
Mvh Tommy
Tack så mycket! Ja sakta men säkert så! Känns riktigt kul att få montera istället för att demontera!
Nog för att det är en bit kvar men sitter å funderar på hur man ska göra intriört då ja är bra sugen å bla flocka instrumentbrädan, sätta i fällbara "sitta-still-stolar" och ev en anna ratt.. fast ja först bara tänkt köra på orginaltema förutom vissa mätare och nån annan detalj då.. har lite svårt och bestämma mig..
Mvh Tommy
GTI rutiga tyget svart matta osv vore riktigt snyggt också
Jo det är ju just det i den ifrån början! Svart matta och gti rutigt! Fast det gti rutiga baksätet kommer då få va kvar hur som! Men sitta still stolar känns lockande just för ev bankörning sen iaf
Men det hinns och fundera på!
Mvh Tommy
Jävlar va fint det blir Tommy! Var det inte du som inte skulle satsa så mkt på finish?
Det blir som en fabriksny bil dammit! Jag tycker verkligen du ska fixa en ordentlig motor för att leva upp till GTI-emblemet
/// Peter
Haha, nja ja skulle ju inte det! Men det känns endå bra å få skapligt skick på prylarna nu när de ska återmonteras! Tid är ju iaf gratis under vissa timmar av dygnet så då har det blitt å lägga dom på att få delarna i skapligt skick Ja just motor har det snurrat en del i huvvet om! Har sålt en del prylar för att ett tag haft tankar om å hinka i en "klar" motor men har endå mycket fina 1,6 gti delar kvar satt det lutar till 88% att det blir å plocka ihop en sådan Och med trimkam, balanserad, lättat svänghjul, lite bättre andning osv så kanske man kan nå en 130+ iaf med lite roligare karaktär och det känns som det blir lagom/lättast/billigast & minst krångel, Iaf med tanke på att ja har det mesta för att få ihop en sån motor Är så jäkla mycket annat som kostar just nu endå för att få ihop bilen överhuvudtaget Men när den väl blir klar och om man då inte känner att motorn lever upp till förhoppningarna så kan man ju alltid fokusera på annan motor då!
Mvh Tommy