En liten mini lägesrapport tänkte jag bjuda på satt ni inte tror jag gett upp projektet helt:
Det som har hänt sen sist är typ ingenting! Tyvär har det blitt massa annat som kommit imellan som skotern, lite med crossen och lite med andra bilar. + att man är pappa ledig nu och har full fräs med kidsen!

Men å andra sidan har jag ingen brått med bilen heller!

Men lite delar har jag iaf hunnit köpt och lagt på lager.
1st nyrenoverad topp, dock med orginal kam.. men den ska bytas

Glasblästrad och fin med nya ventiler och hela baletten! Lär dock dra ur spridarpluggarna då denna topp va tänkt för en gti med tilltänkta förgasare ist för k-jet.
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/186.jpg]()
Nytt & gammalt:
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/221.jpg]()
Och nån blästrad och pulverlackad del här.
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/212.jpg]()
Och lite glasblästrat.
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/181.jpg]()
Och en ställbar styrtrycksregulator ifrån en og Saab 900 T16 -85 ligger också å väntar på en skur glasblästring och tillsnyggning.
Orginal regulatorn till vänster i bild:
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/015-2.jpg]()
En till vev inkasserad. Den nya närmast kameran.
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/226.jpg]()
Och även 2 nya motorblock inkasserade (har några på lager nu! Hör av er om ni behöver!
Just det här blocket ska enl uppgift vara god to go, så kan bli att det blir just det blocket som kommer få bli block nr 1

![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/211.jpg]()
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/208.jpg]()
Mycket delar blir det, här ett blandat urval, finns mer i div gömmor

Har lite prylar till salu här om nån behöver:
http://www.gtiklubben.nu/index.php?sect … p;id=10032![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/176.jpg]()
Och slänger med en bonusbild på dessa som också häller bort lite tid ifrån bilen.
1st Ski doo skandic 277 -1983 samt en Honda 250CR -1983
![http://i236.photobucket.com/albums/ff84/Boonzo3/054-1.jpg]()
Och utöver detta så har jag ändrat lite i planen för bromsuppdateringen på bilen...
Ist för att uppgradera ifrån orginal 239mm skivor till vw 280mm med adapter och så till vr6 ok m.m
så kommer jag ist uppgradera till calibra 16v bromsok med golf gti 16v gti 256mm slitsade skivor samt mk2:ans broms servo
och huvudbromscylinder, det borde räcka mer en väl för min körning till den lokala kiosken

Men som sades... det går sakta just nu, men projektet har iaf inte dött!

Mvh Tommy